Tales of Halloween

56%

Komentáře a recenze 3

28 387 bodů
8
Povídková smršť deseti příběhů odehrávajících se o Halloweenu a v jednom městě, kdy každá z nich má délku kolem deseti minut. Takže tu máme antologický hororový film v plné palbě a přesvědčení pro zaryté fanoušky hororových příběhů. Každou povídku má na svědomí jiný režisér, což slibuje rozdílnost ve ztvárnění. Vlivem krátké stopáže každé povídky se může snímek jako celek zdát dosti zmatečný. Tady rozhodně nelze očekávat nějaký ucelený příběh po celou dobu celovečerní stopáže. Je to vlastně něco jako souhrn episod internetového seriálu, takže coby plnohodnotný hororový film se tento počin užít nedá. Spíše jen jako zábava ve společnosti. Co povídka, to jiná atmosféra. Některé se vyznačují směsí hrůzy, některé temnou komedií a některé dokonce i přímou komedií. Z oblasti hororového žánru ti tak každý vybere to své. Takováto povídková směs by mohla snad oslovit např. diváky dnes již filmové klasiky z roku 1982 'Creepshow'. Sice to vypadá jako fanouškovský projekt,  ale svůj potenciál to má. Nakonec, když si vezmeme právě desetiminutovou stopáž každé povídky, v televizi něco jako Večerníček pro dospělé by to fungovat mohlo.
4
Nemám nic proti tomu popovému uchopení, ale že povídkový film víc režisérů, než kolik se mi jich chce počítat, vypadá povětšinou jednolitě a rutinně (krom pár výjimek jako bezdětný pár a UFO, které výsledek nezachrání), to už rozhodně chyba je.
kery-
kery-
3 671 bodů
6
Některé povídky jsou až příliš krátké a jejich obsah je velice přímočarý a uspěchaný. Ono v 10 minutách toho ani moc vymyslet nejde, no. Většinou je to tedy sotva koukatelné, ale najdou se i originální příběhy - např. Friday the 31st nebo The Ransom of Rusty Rex. Chyběl mi tam i nějaký hlubší smysl propojení všem příběhů (což mi poslední příběh opravdu nedal). Podruhý to už vidět nemusím..