Narušitel

40%

Komentáře a recenze 13

29 851 bodů
6
Až po zhlédnutí filmu jsem zjistil, ze ho natočil mladý režisér a všechno mi začalo být jasné. Film mě příliš nezaujal, ale rozhodně to není žádný propadák. Naivita z filmu vyzařuje, ale má i své kvality. Příběhu narušitele bohužel nebylo dáno moc prostoru a spíše jsem se kochal záběry z letadel. Navíc pan Dvořák mi připadal dosti znuděný a on umí zahrát vážné role celkem slušně. Dobrý film, ale podruhé ho vidět nemusím. 60%
avenis
avenis
8 144 bodů
3
Mladí režiséři by neměli točit filmy z doby, kterou nezažili, pokud stále žijí pamětníci té doby. A nebo mají, ale s houfem odborných poradců, kteří jsou v obraze. Tohle dětské leporelo mě nenadchlo. Špatný scénář se spoustou prázdných dialogů a nezralé režijní vedení, to je smrtící kombinace. O osobě režiséra nic nevím, ale jeho fotografie o mnohém vypovídají... Kam se poděla klasická červená a nízká sedadla s kovovými madly z autobusu Škoda 706 RTO? Co tam dělají ty moderní potahy a vyvýšené opěrky hlavy??? A co ta páková baterie nad vanou? Kde jsou dva kohoutky pro teplou a studenou vodu? Kluk v letadle vykřikne, když se objeví stíhačka: "Co se to děje?!" No co asi... to, co se dalo očekávat! Zas tak malej už není... prostě dialogy celého filmu jsou hloupé a situace schématické. Zdeněk a Láďa se od sebe skoro nehnou, jak teplí bratři. Ale nesmí chybět žužlačka s manželkou. No, řeknu to s Cimrmanem: "Nemá talent...." (22.7.2022)
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
2
Hrozný brak. Nepíšu to jen proto, že autorovi je osmnáct. Já jsem přece jen o pouhý rok starší. Ale příběh je neuvěřitelně kýčovitý, za herce mi bylo trapně, kamera má nehorázné kompozice, ostrost i proveditelnost (a co ten warp obrazu v postprodukci? Brrrr) a hudba Michala Hrůzy je už jen hřebíček do rakve Všehomíra. Nevím za co dávám tu hvězdičku... asi za snahu. Ale v tomto díle jde hrozně moc vyčíst nezkušenost, což se pak odráží ve scénáři, který byl napsán dost tezovitě a nemá moc vypovídající hodnotu. Mnohé pasáže nedávají smysl, nemají takřka návaznost. Ukončím to takto - díky bohu, že na novinářských projekcích se nemusí platit vstupné.
Režisér
Režisér
179 bodů
3
"Ukaž mi Drakouše!" Jo, jo. David Balda je hezkej kluk z přelomu milénia a určitě se časem vypracuje i na spontáního a divokého režiséra s rukopisem... Ovšem to, co předvedl tady, je domácí úkol z FAMU. Přísně učesaný, posloupný, sterilní přístup. Ani jeden záběr navíc, ani jeden vtip, ani korunové překročení rozpočtu. Bože, ten film mě bude děsit ještě dlouho. Namísto lehkosti "letadel" je těžký jako šutr. Méně bodů už dát nelze.