Zkrátka to zamrzí. Celý tým se snaží, sdělení, jež vzkazuje o nezralosti rodičů a dětech hledajících těžce vlastní cestu, by se dalo podepsat, ale co je platná životní pravda, jestliže se předkládá jako moralita vnucovaná občas až naivisticky a takříkajíc „na sílu“.
Komentáře a recenze 16
Cena za štěstím není tak intenzivně blbá, aby bylo zábavné na ni chodit. Stačí, když si počkáte na televizi nebo jiné nosiče. Ale je to rozhodně velmi špatný film, což je mi v tomto případě docela líto, neboť námět (opakuji: námět, nikoliv scénář) vypadal celkem slibně a některé herecké okamžiky slibovaly opravdový potenciál.
Snímek nepostrádá zajímavý vztahový děj, povedla se k němu i hudební složka. Trochu ho shazuje závěr, který přenáší film z velmi realistické roviny a ironie života do neuvěřitelné idylky a šťastného konce až navěky jako v pohádkách.
Co ale vidím jako velký problém je to, že film se toho snaží ukázat až moc a tím nevyhnutelně končí jako překombinovaná směs, u které každé další odhalení či zápletka, která by samostatně mohla být efektivní, působí spíš úsměvně.
I když jsou tu zjevně problémy v dramaturgii, střihu a možná i v původním scénáři, přesto to celé drží docela dobře pohromadě. Dabrowská umí vzbudit emoce a přenést je na diváka. Nevím, kde přesně nastal v průběhu postprodukce problém, ale v každém případě mohla být Cena za štěstí skvělým vztahovým dramatem s prvky hořké komedie.
Pokus, ktorý chcel vyskúšať opäť iný subžáner – drámu-mozaiku. Ťažkopadný scenár, herci so silenými výkonmi (paradoxne mladí hrajú lepšie ako starí) a neistá réžia. Na druhej strane niektoré epizódy majú dobrý štýl, nápadité momenty a hudba Jana P. Muchowa sa k dráme náramne hodí.
Způsob, jakým o těchto vztazích a jejich dopadu na děti Dabrowská vypráví, ale až příliš zavání konstruktem. Je to takový apartní pohled, kterému by prospěla větší syrovost a realističnost, včetně vizuální stránky, která onu úhlednost podporuje. Přesto oceňuji, že režisérka toto téma otevírá...
Pár fajn nápadů a nepopiratelně zajímavý námět podtrhuje odfláklá a nekoncepční realizace, kvůli níž dojem z drásajících rodinných situací vyšumí do prázdna.