Ve spárech ďábla

56%

Komentáře a recenze 8

28 393 bodů
8
V hororovém žánru prostředí pitevny, márnice a krematoria vždy tvůrce přitahovalo a přitahuje i nadále. I v české kinematografii máme jeden takový, dokonce ceněný, kousek pod názvem 'Spalovač mrtvol' (1968). Český distribuční název dalšího snímku už ledasco napovídá, o čem že to vlastně všechno zase bude. Vymítání ďábla tu máme však pouze na začátku, v podstatě jako takový malý prolog. A tak, když už tímto víme oč běží, můžeme se plně vcítit do situace mladé Megan Reed, coby nové zaměstnankyně právě ve výše představeném zařízení, kde se začnou dít věci vskutku podivné a vlivem prostředí děsivé. Námět je tedy daný a příběh pro správné uchopení značně jednoduchý. Samozřejmě hýří předvídavostí, neboť v jádru věci nepřináší nic nového, avšak atmosféru a napětí buduje dobře a diváka zbytečně nezatěžuje složitostmi. Ocenění si zaslouží Kirby Johnson, která ve své roli využila své schopnosti takzvané hadí ženy. V určitých záběrech si tvůrci CGI efektem sice dopomohli, ale jinak je veškeré její zkroucení a vykloubení kloubů skutečné. Klobouk dolů.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
6
Úvod podle mě, zbytečně natahovaný. Teprv až někde v půli, se začíná něco démonického dít. Lekačky byly dost na sílu dělaný a dělá herce opět idioty, všichni se lekají všemožných zvuků, i těch největších píčovin, že třeba začne zvonit telefon. Jinak děj se odehrává aspoň v originálním místě, než v nějákem v kanále nebo v domu hrůůůzy. Démon se taky naučil ovládat moderní digitální snímače, smartphony a computery. Všichni se nechávají vomrdat ďáblem v těle ženy, které nenávidí muže.. pardon, trochu jsem zabočil na jiný film. A moc nechápu, proč démon, už od začátku, neměl v úmyslu zabít hlavní hrdinku. Že by sympatie? Jsou i horší horory, a nerad to přiznávám, ale nebylo to tak špatné.. průměr #podzimnisklizen [2019]