Recenze Devadesátky

Host
  • 80%
    2
    0
    20. 1. 2019
    Brenan88 (44915 bodů)

Jonah Hill svou prvotinou příjemně překvapil a v mém případě trefil hřebíček na hlavičku. Jsem dítě devadesátek a můj život byl hodně podobný tomu co můžete vidět ve filmu. Všechno se točilo kolem skateboardů,kamarádu,poflakování,pařeb a vzpouře všem autoritám. Snad i proto mne tento film velmi bavil a užil jsem si ho každou minutu. Casting se povedl na výbornou a všichni ti sígři své role ztvárnili zcela uvěřitelně. Kamera je parádní a spolu se soundtrackem luxusně podtrhla devadesátkovou atmosféru,kterou Hill dokázal věrně zachytit. Příběhu o hledání sebe sama jsem viděl hodně a tento rozhodně patří mezi ty lepší.

• 80%
    1
    0
    22. 1. 2019
    lamps (14805 bodů)

Formální propad časem do období, kdy ráz dospívání ještě určovaly pubertální party, skateboardy a hudební kultura. A kdy frčel autentický, byť dnes už obtížně koukatelný video formát. Příběh s profláklým konceptem a očekávatelnými zvraty, ovšem natočený vtipně a se srdíčkem kluka, který v oné éře pobíhal po ulicích s videokamerou a snil o budoucnosti, v níž se nebude muset krčit pod nátlakem depresivního chudinského prostředí. Výborně zvolení představitelé, suprový soundtrack a Fuckshit - jasná (nejen) undergroundová kultovka..

• 80%
    0
    0
    16. 7. 2019
    ob_ver (526 bodů)

Měl jsem obavy, že film bude reáliemi a popkulturními odkazy bezhlavě útočit na první signální. Dobové rekvizity jsou ovšem používány citlivě a střídmě, a mi se tak opravdu ulevilo. V jádru je to docela prostinký a nijak náročný univerzální příběh o bolestech dospívání. Většina charakterů (včetně hlavního) je poměrně plochá a vymyká se tomu jen profil hrdinova staršího bratra. Není to ovšem výtka, protože sofistikovaného dramatu je tu právě tak akorát, aby dokázalo vykreslit sourozenecký vztah a vygradovat v uvěřitelný rozkol party hrdinů (znepokojivější nálady podkreslují ambientní vstupy dua velikánů Reznor, Ross a vzbuzují malé reminiscence na The Social Network). Závěr pak předvádí katarzi umocněnou asi nejsilnějším možným popkulturním odkazem doby. Je to skromný film a zanechává ve mně silný dojem. Nastavil laťku právě tak, aby ukázal záda i budoucím dílům velkých jmen devadesátkových referencí zhusta a bez vkusu prvoplánově využívajících, díky za to!

• 75%
    0
    0
    1. 10. 2019
    Kamila88 (216 bodů)

Jsem dítě devadesátek a tento snímek je takovým zpovědníkem všem,kteří je stejně jako já zažili. Bylo to skvělé období a mělo své kouzlo. Jonah Hill to dokázal neuvěřitelně zachytit a z celého snímku byla ta atmosféra cítit. Jako bych se tam vrátila zpět. Skvělá jízda.

Hodnocení a recenze Devadesátky

74 74 ?
jak hlasovat?