Free Guy: Hra na hrdinu

77%

Komentáře a recenze 18

29 697 bodů
5.5
Tento film mě zrovna dvakrát neoslovil. Celkem free pojetí Free City, ale tím to končí. Předvídatelný děj a průměrná zápletka. Občas pěkná akce a vizuál virtuálního města mi jako divákovi nestačila k tomu, abych se nadprůměrně bavil. Nic mi vlastně nevadilo, jen to postrádalo šťávu.
28 393 bodů
9
Snímek je zaměřením na stejné úrovni jako o šest let starší filmový počin na základě videohry ´Pixely´ (2015), čímž je řečeno vše. V hlavní roli je tentokrát bankovní úředník, který svým způsobem osobní účastí ve videohře onu hru tak rozvrátí ku prospěchu svému, že kvůli tomu vypukne chaos i u vývojářů. A tak tu máme opět plno blikajících barevných efektů typické pro videohry, a to typicky se všemi svými herními atributy. Takže nechybí například ani postavička ve stavu chůze snažící se jít proti zdi, která ho však nepustí dál. Ve videohře už to tak nepřijde, ale ve filmu? Vlivem pozornosti hlavní postavy je v konceptu znát i motiv snímku ´The Truman Show´ (1998), byť tam šlo o zcela něco jiného. Celé  je tedy v oblasti sci-fi fantasy akční komedie odehrávající se ve fiktivním videoherním městě nějaké nejednoznačné hry s herní konvencí a je svým způsobem setsakramentsky chytrý. Ona dějová i vizuální přehnanost je tak tímto zcela na místě. I tady v rámci problému platí staré dobré přísloví: Za vším hledej ženu. Videoherní postava dělá jen to, co mu algoritmus či kód nařídí. Jednoho dne však na ulici potká tajemnou dívku, která sním, jak se říká, zamává a následně se začnou dít věci. Snímek je doslova a do písmene přecpaný odkazy na různé videohry, které nejen harmonicky ladí s daným  žánrem, ale vytváří v jistém smyslu až satirický sarkasmus. Dějství je tak zaměřeno především na herní vývoj, který je obohacen živou reálností a navíc, což zase tolik nepřekvapí, romancí. Co je však nejdůležitější, má to v sobě i moralizační aspekt a to v tom, že většina úkolů lze zvládnout i bez násilí. No jo, ale to už potom v akční videohře jaksi není ono, že? Snímek je pohodový, zábavný a sympaticky upřímný, který hlavně vyniká právě tou svou chytrostí, což docela uchvátí a chytne nejen za srdce. Tady to tímto oproti výše zmíněnému snímku ´Pixely (2015)´ poskočilo o hodně stupínků výš.
9 025 bodů
5
Zábavná věc, jejíž tvůrci musí logiku herního světa ohýbat/házet z okna takovým způsobem, aby výsledný příběh fungoval tak, jak má. Neříkám, že není svižný, ale pořád v rámci herního světa ne příliš uvěřitelný. Ryan Reynolds nevystupuje ze své škatulky Deadpoola, ale film to po něm ani nevyžaduje. Problém je, že odkazů na her není moc, ne všechny vtipy padnou na úrodnou půdu a že Taika Waititi má méně prostoru, než by jeho naspeedovaný záporák potřeboval. Naštěstí to pořád drží zdárně pohromadě, jen záleží, zda na tuto (ehm) hru přistoupíte.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
9
Film je vyloženě dělaný pro hráče a lidi, kteří se orientují v osobnostech s nimi spojenými. Určitě nečekejte, že se vám film bude líbit, když neznáte společnosti, které vydávají hry, a streamery. Oproti Ready Player One jsou i "ingame" záběry hrané, takže to nepůsobí jako mix animovaného a hraného filmu. Filmu nemám ani co vytknout, až na klávesu s polibkem (až uvidíte, pochopíte).
Edward
Edward
2 481 bodů
8
8/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 211 bodů
5.5
Nevím proč ale ten to film mě vůbec neoslovil,vtipné to nebylo,možná jen reynolds to trochu zachraňoval,příběh byl průměrný,zpracování vcelku dobré,po vizuální stránce,jinak postavy nemastné neslane,ale nic neříkající,za mě ne úplně ztráta času,ale znovu vidět nepotřebuji
Evah
Evah
2 099 bodů
10
Úžasná komedie s Ryanem Reynoldsem v hlavní roli, perfektně se pro tuto postavu hodil a neskutečně jsem se bavila. Příběh non player characteru, který se stane postupně hráčem je skvěle vymyšlen a i přesto, že sama skoro žádné hry nehraju, tak mi to přišlo super.
InJo
InJo
1 832 bodů
6.5
Pokud jste viděli Ready Player One a Truman Show, tohle už k ničemu nepotřebujete, protože je to o (minimálně) jeden řád horší než oba filmy (Levy se nepřekvapivě nechytá na Petera Weira, natož na Spielberga). Jako akčně-romantická komedie je to ale celkem fajn, byť spíš v jednotlivostech než jako celek. Nicméně na eRkovou verzi v podání Matthew Vaughna nebo Ilji Najšulera, která by naplno využila ten herní svět inspirovaný GTA, bych se podíval s velkou chutí.
65David21
65David21
1 693 bodů
5
Průměrná zápletka a děj, jenž je extrémně předvídatelný. Free Guye jsem sledoval s kamarádem a on mě donutil to zhlédnout. Nakonec jsem si z toho začal dělat s prominutím prdel a tipoval jsem, co se stane v další scéně a úspěšnost jsem neměl bohužel nejmenší. To nemluvím o trapných, nudných a láskyplných scénách s Guyem a Millie. Musím na závěr vyzdvihnout vynikající výkon Ryana Reynoldse, jenž drží film nad vodou. Konečný výsledek=6.5-7/10
naineko
naineko
1 505 bodů
4
Je svým způsobem uklidňující, že Ryan Reynolds se zmůže pouze na deadpoolovské variace. Nicméně tady se to dalo snésti. Odkazy fajn, jen místy až příliš nastrčené. A v podstatě taková nuda s příchuti žvýkačky a pár momenty k zasmání. Slabší Ready Player One případně Boss Level.