Zlý časy v El Royale

71%

Komentáře a recenze 30

47 059 bodů
8
Myslím,že je zcela jasné u kterého člověka se Drew Goddard inspiroval při psaní scénáře. Tohle je prostě jasná Tarantinovka ve spoustou výborných charakterů,lákavým prostředím a zajímavou zápletkou. Sešla se zde plejáda známých jmen z nichž bych jen marně hledal toho nejlepšího. Všichni zde měli dostatek prostoru a využili ho na sto procent. Každý medailonek mne bavil a celkově to do sebe krásně zapadlo. Goddard tomu všemu dal nádherný retro kabát plný neonů a deště. To celé doplňuje výborný dobový soundtrack. Scéna s hudební vložkou od Deep Purple je naprosto parádní. Osobně si myslím,že kdyby scénář do rukou dostal Quentin,tak by to mohlo být ještě mnohem lepší,ale i tak musím s hodnocením prostě vysoko.
29 102 bodů
9
Tohle je prostě film dle mého gusta. Brzy mi film začal připomínat jeden z mých nejoblíbenějších filmů - Osm hrozných a všiml jsem si, že Branan88 napsal, že je to Tarantinovka a já naprosto souhlasím. I když Tarantinův rukopis je trošku jiný, Zlý časy nejsou o nic horší. Napětí by se dalo krájet, spletitý příběh, který postupně odkrývá tajemství všech hlavních aktérů a příběh se před vyvrcholením skládá jako dokonalá mozaika. Snad jen právě ta podobnost s Osmi hroznými mě nutí dát menší hodnocení, než "originálu".
28 299 bodů
10
Sedm cizinců, každý se svým vlastním tajemstvím, se setká v hotelu El Royale, který má v jádru věci velice temnou minulost a hned jak se všichni ubytují, začnou se dít věci vskutku podivné. Každý má svůj osud, každý jde svoji životní cestou, ale v tomto hotelu se jejich dráhy setsakramentsky začnou prolínat. A aby došlo po divácké stránce k lepšímu uchopení dané věci, jsou určité části děje odvyprávěny vždy z několika úhlů pohledu, což znamená, z pohledu osob, kteří mají v tu chvíli s danou událostí co do činění. Vcelku složitá skládačka, která skutečně v tématu a pojmu čerpá inspiraci ze stylu Quentina Tarantina, jehož umělecká povaha překrývající posloupnost událostí, je sice nezaměnitelná, ale v tomto snímku naprosto okázalá. Příběh se tedy odehrává přes svou dlouhou stopáž na jednom místě a stále si dokáže udržet diváckou pozornost. V srdci celého dějství dostáváme dojemný příběh o víře a vykoupení a co to vlastně může znamenat pro člověka. Tento motiv je pro diváka skutečně nezaměnitelný, pokud je ochoten se dívat do hloubky a číst mezi řádky. Příběh totiž obsahuje mnoho faktorů, které mnohý nedokáže správně pojmout k pochopení celé věci. Svou složitostí, dlouhou stopáží a jednoduše řečeno, svou žánrovou náladovostí, může spoustu diváků od sledování až do samotného konce odradit, ale byla by to ohromná škoda. Za pozornost tento snímek rozhodně stojí.
22 265 bodů
6
Jeden z těch případů, kdy se režisér po výrazném filmu, který se zapsal do povědomí, hodně snaží překonat a trochu to ve svojí snaze přepískne - výrazně přecení svoje schopnosti a celá věc mu přeroste přes hlavu. Pořád se mi to docela líbilo a umím si představit časem dojít k pozitivnějšímu dojmu, přece jen tu je spousta věcí, co stojí za šanci sympatické a skvěle nacastované postavy, jejichž život jako by přesahoval potřeby příběhu - proto na nich divákovi záleží), ale zatím ten mišmaš považuju především za moc velký a zbytečný sešup - Goddard se potřebuje trochu nadýchat čerstvého vzduchu a smířit se s tím, že další jeho filmy mohou být normální a nemusí překonávat sám sebe - a pak se mu to klidně může povést. Takže dávám tři hvězdy, ale rve mi to srdce a na tom filmu mám vlastně hodně rád.
6
Dost mi to připomnělo tu kupu "po pulpfictionovských" snímků, které se v druhé polovině devadesátek vyrojily. Tohle nebylo vůbec zlé, minimálně do přichodu Hemswortha. Pak už ta atmosféra šla do kytek a stal se z toho prazvláštní bizár.
15 150 bodů
7.5
Ne že bych z toho skákal nadšením, ale tohle retro se mi strefilo do nálady a dlouhodobého vkusu. Kdybych měl sám schopnosti na to, abych psal i režíroval v Hollywoodu, podobné storky s nepředvídatelnými hrdiny a na malém, často symbolickém prostoru, by mě asi zajímaly ze všeho nejvíc. A to i díky soundtracku, s nímž si v tomhle případě Goddard náramně vyhrál a vytvořil dobovou kulisu, kterou musíte milovat. Scénář pravda jede spíše na efekt, postavy vyloží karty na stůl až příliš brzo a opravdu památných hlášek moc nenajdete, ale pořád je to rozkošně extravagantní filmařina, která dokáže bez problémů, jen správným načasováním vysvětlujících flashbacků, držet diváckou pozornost a nepřestává napínat, která ze zajímavě napsaných postav vyjde s hlavou na svém místě. Samotný hotel je boží a charakterní, herci přesní a docela stojí za obdiv, jak Goddard dokázal očernit morálku Ameriky jen s několika málo aktéry, jedním záhadným místem a ještě záhadnější filmovou páskou (přičemž není moc těžké odhadnout, který zámořský idol se na ní má zvěrstva dopouštět). Mohlo to být určitě více žánrově podvratné a v první polovině výrazněji gradované, za mě ale přesto spokojenost.
6
Drew Goddard je především scénárista- jeho nejlepší prací je pravděpodobně 3 roky stará adaptace knihy Marťan, která se sice od knihy výrazně liší, zároveň ale naplňuje stejný pocit jako knižní předloha, má postavy, se kterými diváky baví trávit čas a je to pravděpodobně nejlepší Ridley Scott.... dost možná všech dob? Goddard to ale zkouší i jako režisér. V roce 2012 vznikl jeho horror Chata v horách, ten jsem sice neviděl, ale vím, že jsou jeho reakce rozpolcené a někteří ten film nemusí a jiní milují. A mám pocit, že to tak jednou bude i s El Royale. Goddard se tentokrát vydává do roku 1969 a pokouší se celé Zlý časy v El Royale sjet na nostalgii, takže je to celkem retro a pokouší se to odkazovat na starší dobu. Zlý časy v El Royale mi svým zpracováním (děj rozdělený do kapitol, které se různě prolínají a vracejí v čase sem-tam) a dialogovou stránkou připomněli tvorbu Quentina Tarantina. A v tom je možná můj hlavní problém. Zlý časy v El Royale prostě občas až příliš působí jako pokus o Tarantinovku bez Tarantina a funguje to jenom tak na půl. Rozhodně se nehodnotím jako Tarantinova fanatika (Osm hrozných jsem kdysi celkem kritizoval), přišlo mi ale škoda, že takový nápad nedostal zrovna Tarantino a nepřevedl něco k obrazu svému. Tarantinovy filmy jsou opravdu dlouhé- Jeho nejdelší film, Osm hrozných trvá 167 minut, jeho nejkratší film, Grindhouse: Auto zabiják 87 minut minut- a je úplně jedno, jestli jsou dlouhé nebo krátké, ale rozhodně u nich nepoužijete slovo příliš. Tarantino dokáže vždy udělat chvilku adekvátní a dokáže prodat i dialogovou scénu o 10 minutách. S tím má Goddard v El Royale občas veliký problém i přesto, že si vzpomenu alespoň na 6-8 dialogových scén, do kterých se dalo totálně zažrat a vnímat je od začátku do konce. Jsou ale i dialogovky, které prostě zajímavé nebyli/Goddard je nedokázal prodat tak jak asi chtěl. Další problém filmu je ten, že zápletka je prostě jednoduchá- žádný komplexní příběh, žádné složité vysvětlování, postavení na hlavu, žádný mindfuck- a i přesto, že Goddard různě nahazuje různá témata a vnitřní démony postav, vážnost tím úplně nezvedne. Ačkoliv nerad tento výraz používám, měl jsem opravdu pocit, že při natáčení vznikl pocit nanicovatosti a pocitu, že vzniká velice superkomplexní dílo, které přepíše dějiny filmografie a přepíše všechny možné žebříčky. Ve skutečnosti ale vznikl pouze fajn film ale nic víc. Naštěstí se ale najdou i pozitivní stránky věci. Tak především u Goddarda povinně dobře napsané postavy- Bridgesův ,,kněz´´ je jeho nejzajímavější postava za hodně dlouhou dobu, trošku mě naopak mrzelo to, že Jon Hamm je na plátně celkem málo a nedozvěděli jsme se o jeho postavě. Proti Dakotě Johnson nadále nic nemám, ale svými hereckými schopnostmi mě ještě pořád úplně neutvrdila. A největší bizár je asi casting Chrise Hemswortha, který snad poprvé ztvárnil zápornou postavu, navíc postavu inspirovanou Charliem Mansonem a..... ne! Hemswortha mám rád a akční hrdinové mu jdou, čím víc ale nad tím přemýšlím tohle je asi castingový fail roku. A navíc celá jeho role spočívá v tom, aby ukázal hrudník. Takže fanynky hrudníku Chrise Hemswortha šupajděte do kina! Mimochodem celkem neznámá Cynthia Erivo předvádí ve filmu asi nejlepší výkon. Pravda je ale ta, že u filmu funguje napětí a Goddard se občas vydá směry, které divák nečeká a za tuhle odvahu si zaslouží plusové body. Klasicky perfektní hudba Michaella Giacchina, nádherná kamera, atmosféra... zamrzí tak jedině fakt, že prostě Goddard nenatočil pecku ale oukey film. Očekávání byla rozhodně větší a spravit náladu nám bude muset asi teprve až samotný Quentin Tarantino v srpnu 2019 s Once Upon a Time in Hollywood. Herci dobře odehraný, řemeslně adekvátně natočený a zajímavě napsaný... problém je tak pouze v podání několika klíčových faktů a celkovému neúspěchů prodat všechny nadhozená témata. Je otázka, jestli je Goddard spíše ten scénárista, který má psát a zároveň si ty scénáře režírovat, nebo by měl zůstat pouze za psacím stolem a práci nechám někomu jinému. Když srovnám Marťana a Zlý časy v El Royale volil bych asi tu druhou možnost. Goddarda nicméně čeká Deadpoolovská týmovka X-Force a tam by to mohlo vyjít: Goddardovi totiž jde minimálně práce s postavami, a když mu s tím píchne Ryan Reynolds, mohl by vzniknout důstojný nástupce obou Deadpoolů. Nad Goddardem tedy ještě zatím hůl nelámat.
9 025 bodů
8.5
Naprosto výborně zvládnuté řemeslo, které dokázalo, že Drew Goddard je jméno vhodné zapamatování a že do El Royale by nikdo asi nechtěl přijet na víkend :) Jen škoda špatného marketingu, který film doslova pohřbil. Snad si své fanoušky najde .
8 473 bodů
4
Nějakej kiddo tady napsal, že je to Hateful Eight v nedračkoidním vydání, ale nemohl se více plést. Tohle je tarantinovka, ale spíš vyšťavená než šťavnatá. Tarantino by to udělal líp. Minimálně si umí vybrat černochy do filmu. Ta Cynthia Erivo je herečka napiču. Dialogově a dějově to strádá a člověku přijde, že z toho mohli vytěžit víc.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
5
Je v tom hodně dobrého, ale k čemu to, když pointa vesměs žádná, dějové kličky (až na rychlé likvidace) často čitelné dopředu a fantastický setup vůbec k ničemu neslouží. Kdyby se ten příběh odehrával v České vesnici v dnešní době, na základní kostře příběhu by se vlastně vůbec nic měnit nemuselo. Goddard má cit pro filmovost a umí vytvořit cool momenty, ale tady zůstalo jen u stylizovaných okamžiků, ze kterých se dělají pěkné fotky a trailery. Ale filmově to nešlape.