Papírový dům

85%
Papírový dům
Neobvyklá skupina osmi lupičů se pokouší provést nejdokonalejší loupež ve španělské historii – ukrást 2,4 miliardy € ze španělské královské mincovny. Ale plán nevychází tak, jak jej hlava celé operace naplánovala.

Recenze: Papírový dům

Kinobox.cz
70%

Celkově jsou však třetí, čtvrtá a pátá série znatelně slabší než téměř bezchybné první dvě, které žádné další díly nepotřebovaly. Druhý příběh skupiny nezvykle ambiciózních zlodějů je sice ještě epičtější, akčnější a možná i zábavnější, napínavější a nepředvídatelnější než první, současně je ale také zbrklejší a po stránce scénáře a logiky výrazně děravější. Nabídne pár chytlavých a výživných novinek (dobývání se do zatopeného trezoru, převelice zábavná těhotná záporačka), občas dokáže být i nezvykle nemilosrdný k postavám, pokud ale budeme první dvě sezóny brát jako kvalitní áčkový seriál, následující tři už jsou spíše lepší béčko.

6
S1 5/5. S2 3/5. S3 2/5.
8 590 bodů
0
Heist seriál protkaný vztahovými dramaty. Co jinýho čekat od Španělů než vyjebanou telenovelu, kde se množství postav chová uplně vypatlaně. Už během prvního dílu jsem obracel oči vsloup, ale zvládl jsem to až do pátého dílu. Děj se posouvá vynucenými scénami, které působí nesmyslně, tedy hloupě a nelogicky, čímž mě tato produkce vyloženě otravuje. Původně jsem se chtěl nutit dokoukat první sérii, ale asi bych se cejtil jako blb, kdybych tomu věnoval dalších několik hodin. Momentálně to má na csfd 90% a zase se projevuje debilita diváků. Jasně, má to fajn look a dvě postavy jsou asi zajímavé, ale negativa ale převažují a celkové znění přemýšlivého diváka, musí dopalovat. Představte si, že za vámi přijde muž s dokonalým plánem, jak přijít ke 2,4 miliardám euro a dá vám šanci zabezpečit i děti svých děti a vy to celé ohrozíte emočními výlevy a dětinskym románkem. Takových píčovin je tam celá řada. Pětihvězdíčkářům poradím jedno. Až se vám bude chtít srát, dejte nohy za hlavu a zatlačte. Očividně máte sračky rádi.
avenis
avenis
8 137 bodů
9
Ó, tato sága loupežná je velmi, velmi poutavá. Samozřejmě že fandíme lupičům a radujeme se z neúspěchů policie. Takový dokonalý plán, když všechno je precizně promyšleno... První řada se zabývá průběhem akce samotné, s prostřihy do minulosti. Profesor má oči a uši všude, Berlín balancuje na hraně našich sympatií, Tokio a Rio podléhají vášním, Nairobi je vybalancovaná v lidskosti i profesionalitě, Moskva jako poučený a moudrý senior v kontrastu se svým synem Denverem, který se stává kruto-laskavým ochráncem Moniky, dvě srbské mlátičky Helsinki a Oslo... ale esence vší odpornosti je ředitel banky, Arturo Milan. U komisařky Raquel pořád nevím... Ukradené téma ze Spojence, tedy převlékneme rukojmí jako nás, to seriálu ráda odpustím.
Druhá kratší řada přinese happy end. Třetí řada řeší vysvobození zajatého benjamínka Ria, které je nutno kombinovat s vyloupením další banky plné zlata. Jenže s novými postavami přichází nové problémy. Místo blahobytného lenošení se aktéři dostávají do opravdu bolestivých situací. A stále se vracíme do minulosti.
Čtvrtá řada je nesmírně krutá a eskaluje politické zabarvení loupeže, takže už vlastně ani nevíme, jestli opravdu jde o to zlato. Je to prostě válka.
A pátá, poslední řada, kdy vrcholí zoufalství a vítězství se přelévá ze strany na stranu jako příliv a odliv.
Pár čísel. 984 milionů zbrusu nových bankovek v €. 7258 zlatých cihel po 12,5 kilech, tedy 90,725 tun zlata. Pět mrtvých.