The Captain

77%

Komentáře a recenze 5

47 084 bodů
9.5
Jen drobnosti dělili Kapitána od dokonalosti. Dlouho jsem neviděl ta kskvělý válečný film, který ke svému ději vlastně ani nepotřebuje záběry z boje. Výborní herci! Geniální kamera! Precizní režie a dokonalý scénář! Jsem nadmíru spokojený. Celé to působí takovým surovým a reálným dojmem, že se lehce necháte v táhnout do děje. Jak málo stačí, aby se změnil váš charakter.
29 697 bodů
9
Až na mírně teatrální závěr a zbytečná vložka průjezdu skupinky nacistů v moderním Německu to byla naprostá pecka. Surové, celkem uvěřitelné a skvěle natočený příběh lidí, kteří se nemazali s vojáky z vlastních řad. Jak málo stačí k tomu, aby se s dezertéra stala bestie, která masakruje dezertéry.. stačila jedna nalezená uniforma. Velká pravda, takových lidí je stále spousta. Černobílá snímku navíc neskutečně svědčí.
28 393 bodů
10
Všichni si plně vybavíme snímek 'C. a k. polní maršálek' (1930), [jak známo, vedle české verze vznikla i německá], ve kterém se Vlasta Burian ve své roli oblékl důstojnickou uniformu a začal dělat pořádek. Tento německý snímek je v podstatě to samé, jen s katastrofickým dopadem brutalismu. Pronásledovaný mladý německý voják na sklonku druhé světové války náhodně nalezne odstavené auto s důstojnickou uniformou kapitána, kterou si oblékne a přesně po vzoru Vlasty Buriana si hraje na mocného, když se tu náhle objeví voják jiný. Identitu kapitána tak okamžitě vezme za své a začnou se dít věci. "Je to pravda odvěká, šaty dělaj člověka...", zpívali kdysi si Werich s Voskovcem a jak je opět vidět, něco na tom skutečně je. Německý snímek plně střílí do vlastních řad ukazující urputnou krutost a fanatismus fašistického idealismu.  Aby to nebylo zase tak jednoduché, poukazuje se i na fakt, že i tady platila určitá pravidla. Snímek je záměrně natočený černobíle, avšak jako překvapení tu přeci jen jeden barevný záběr máme, jehož smysl je jasný. Záměrně je však použít i doslova groteskní styl poukazující právě na absurditu všeho dění. Příběh, odehrávající se v zajateckém táboře německých dezertérů, je zřejmě staven na skutečných událostech, které v takovémto zpracování mají tak nedozírnou sílu, že se mnohým slabším povahám musí z toho snad i žaludek zvedat. Po technické stránce je každá scéna natočena precizně a na vysoké úrovni. Jestli se pojatou hrůzou a násilím tento vcelku odvážný počin zařadí vedle slavného snímku Stevena Spielberga 'Schindlerův seznam' (1993) už zůstává na samotných divácích. Potenciál však k tomu má.
gabrina
gabrina
271 bodů