Tísňové volání

77%

Komentáře a recenze 26

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 084 bodů
8
Tísňové volání je geniální v tom,že hlavní roli zde ztvární divákova představivost. Vy zde jen dostáváte popis událostí a na vás je jak si je dokáže představit. Výborné. Celé je to vlastně bez jakékoliv akce,ale já byl napnutý jako dlouho ne. Dialogy jsou výborně napsané a Cedergren v hlavní roli uhrančivý. Škoda určitých nelogičností,kterých jsem si během sledování všiml. Jednou jde telefon vyhledat,jednou zase ne. To nic nemění na tom,že se jedná o skvělý film,který si nesmíte nechat ujít.
Pete69
Pete69
29 697 bodů
7.5
Dříve než Tísňové volání jsem viděl Americký remake Viník. I když je to téměř dokonalá kopie a tento film jsem viděl až jako druhý a věděl jsem, co mě čeká, musím i přesto říct, že se mi tento film líbil o něco více. Seversky chladný až depresivní snímek, který se odehrává výhradně na dispečinku policie nutí diváka zapojit svou představivost a to je úžasné. Film o spletitém případu s nečekaným vyvrcholením příběhu a skvělým výkonem Jakoba Cedergrena.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 387 bodů
10
Tísňová linka a další nudná směna. Asger Holm sedí za pultem a přijímá hovory. Den jako každý jiný, když tu náhle dostane telefonát od zoufalé ženy, která skrytě naznačí, že je unesena. Asger dokonce odmítá po ukončení své směny odejít domu ve snaze ženě pomoci. Na světlo záhy vyvstanou věci, které však skončí tak, jak by nikdo nedoufal. Snímek by se v podstatě dal označit jako one-man-show, neboť sledujeme pouze počínání operátora tísňové linky, který má v rukou pouze jednu zbraň. Telefon. Vidíme tak jeho a z druhé strany pouze slyšíme to co on. Příběh stavěný na dialogu věrně nastiňuje nelehkou práci takovýchto operátorů, kteří skutečně dělají svou práci tak, jak mají. A že by byl snímek nějak nudný? Tak to v žádném případě. Emoce doslova září, což je způsobeno především fyziognomií, což ve filmu není zase až tak časté. Fyziognomie nebo-li fyziognomika je nevědecká nauka, podle níž lze podle vzhledu, zvláště obličeje člověka, rozpoznat jeho povahu a vlohy. A tento fakt v souběhu právě s telefonáty hýbou dějem, která po dramatické stránce buduje napětí až neskutečně skvostně. Expresivní strašidelné oči Asgera, nám říkají vše podstatné, co potřebujeme vědět o jeho emocionálním stavu a dokonce i něco o jeho minulosti. Stejně jako on nejsme schopni vidět co se kde děje a jaká je situace a právě to i po divácké stránce probouzí strach. Tedy žádná ironie nad stavem věcí. Když se stane jakýkoliv zákrok, který nevidíme a nejsme si tak ani vůbec jistí jestli se nějaký vůbec stal, jsme stejně šokovaní, jako Asger. Celovečerní debut dánského režiséra Gustava Möllera, který rozhodně stojí za to. Už pro svojí atypičnost ve svém vyprávění. Tohle je zcela něco jiného, než třeba takový ´Cellular´ z roku 2004, který je námětově podobný, kde jsme viděli naprosto vše.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
8
Na závěr šichty klasická jobovka, která donutí Asgera zůstat přesčas a s telefonem u ucha zjistit, kdo a kam unesl nebohou Inge. V zásadě nic, co by už tady nebylo, ale zvládnout tyhle malé thrillery tak, aby napětí fungovalo po celý film, je taky umění. Gustav Möller má tímhle nakročeno do velké ligy.
lamps
lamps
15 156 bodů
7.5
Moc hezky vypointovaná nervozita. Začátek a první rozhovor s unesenou strhne, postupně se tempo vinou začleňování ne tak zajímavé osobní linie rozmělní, ale uvěřitelnými dialogy a silnými (nikoli nějak šokujícími) zvraty drží film plnou pozornost po celou sympatickou stopáž. Originální zpochybňování viny a neviny a pracovní morálky nakonec vítězí nad čistě formálními kvalitami a autenticitou, a není to vlastně vůbec špatně.
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
9
Říkal jsem si, že se budu snažit být co nejvíce při zemi s hodnocením, ale ono to vážně jinak nejde. Minimalisticky poutavý a ve všech ohledech geniální film, který dokáže 85 minut bavit, přestože 95% času koukáme na jednu postavu. K tomu si připočtěte vynikající režii a ještě lepší scénář, který obsahuje jak napětí, tak dávku emocí a několik dost překvapivých (a pro děj důležitých) zvratů. Takový film tady vážně chyběl a bojím se, že trumfnout jej půjde velmi těžko. Nakonec se přeci jen přikláním k nižšímu číslu, protože má film přeci jen pár nelogičností, ale jsem ochoten je přehlédnout, protože nijak neruší a vsadím se, že většina z vás je ani nepostřehne.
Klajnik
Klajnik
8 584 bodů
4
Tenhle film klasicky selhal na tom, že diváka nedokáže zainteresovat do dění. Polda, kterého sledujeme nemáme mít proč rádi. Nic o něm nevíme a po celou dobu se neprojeví nijak sympaticky. Prostě jen agilní a ošklivý Dán, který asi chce vyrovnat účty s karmou a tak sledujeme jeho xicht, jak 90 minut furt volá sem a tam. Případ to není moc zajímavý a jedná se o dost průměrné drama. Navíc není na, co se koukat. Někteří experti však toto ploché a vychtěné drama považují za film roku :D
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Na Dánsko určitě slušný výkon, kór hlavního představitele, ale něco mi tam prostě chybí, možná pro mě ta veliká díra ve scénáři, proč se prostě nesebral a nejel na tu dálnici hned jak mu skončila šichta, ikdyby měl jezdit sem a tam. Vím že by třeba nepřišel na jádro pudla, ale bylo by to přirozenější, což asi režisér nechtěl, takže asi dobrý :-) 77%
avenis
avenis
8 056 bodů
8
Výborná a překvapivě napínavá dánská záležitost, která se odehrává v reálném čase pouze ve dvou místrnostech operačního centra tísňové linky. Na rozdíl od amerického remaku s názven Viník, tento originál je vynikající. S hitchcocovsky stupňovaným psychologickým napětím, založeným pouze na zvukových informacích přicházejí postupně dva šoky, které nechává režisér doznívat ve zdánlivě dlouhých statických záběrech. Opravdu velmi dobré.
mojmir.sedlacek
6 032 bodů
10
Fantastická práce dokazující, jak málo lidí a okolních propriet potřebujete, když máte prostě talent. A s tím filmový bůh na Cedergrenovi i mladém Möllerovi (kterého se od teď rozhodně vyplatí sledovat) rozhodně nešetřil. Ve stylu Telefonní budky a Noční hlídky tu máme další drama, kterému stačí jeden volající hrdina a pár hlasů ve sluchátku. Tísňové volání navíc funguje na několika úrovních, nabízí totiž solidní detektivní případ, psychologické drama o vině a trestu a mimoděk i jakési varování, aby člověk v práci nepřekračoval hranice. Uměřená stopáž navíc zajistí, že se divák pohledem na jednu tvář nezačne nudit. No prostě lahůdka s napětím i přesahem.