Zrodila se hvězda

77%

Komentáře a recenze 39

47 084 bodů
8.5
Viděl jsem spoustu hudebních dramat a přesto všechno mne Zrodila se hvězda naprosto odzbrojila. Nádherný,přenádherný film. Už od úvodní rockové scény jsem byl filmu zcela odevzdaný. Coopera jsem měl vždycky rád,ale po tomhle filmu ho miluju. Naprosto geniální herecký výkon podtržený výborným zpěvem. Na tohle můžu jenom říct: dejte mu toho Oscara! Co se týče Lady Gaga, tak ta jako neherečka předvedla skvělý výkon,kterým strčí do kapsy kde jakou čistokrevnou herečku. Vztah mezi Cooperem a Gagou působil přirozeným dojmem a navíc jím to nádherně ladilo. Kromě romantické linky nabídl film i tu dramatickou a ta do mne nacpala tolik smutných,depresivních a krásných okamžiků,že jsem jen těžko udržoval slzu. Jako režisér obstál Cooper na jedničku a moc mu nějakého Oscara přeji.
29 697 bodů
6.5
Film má silné, ale i slabší chvíle a mě osobně příliš nenadchnul. Jak píše Sheldon.. Lady Gaga není dobrá herečka a ani jí to nevyčítám, ale do filmu zkrátka dobrý herecký výkon patří. 65% s přimhouřeným okem právě kvůli herecké amatérce LG :) Navíc nejsem příznivcem muzikálů, ani filmů ve kterých je nadmíra hudby ( až na vyjímky, které měli silný příběh a dobře zvolenou hudbu ve správný moment ).
6
Líbí se mi, jak první záběr toho filmu je, jak se Bradley před vyprodaným sálem láduje prášky a chlastem - veškerá střídmost jde okamžitě z okna a vy víte, že máte čekat melodrama větší než sám život. Mám rád exhibice arogantních filmařů, kteří točí okázalé tříhodinové filmy výhradně proto, aby dokázali světu svojí brilianci, a nikdy by mě nenapadlo, že jedním takovým filmem nás obšťastní zrovna Cooper. Škoda, že jeho pojetí je dost stylisticky rutinní, i když střet pseudorealistického uchopení a dějových i vizuálních gest občas vyvolává určité napětí, které mě bavilo sledovat. Jinak škoda, že je Cooper vůči své postavě tak opatrný - hraje alkoholickou drogovou trosku, ale projevuje se to tak, že prostě odpadne a spí jak miminko, což Lady Gagu trápí. I když poněkud realističtější by bylo, kdyby se, jak se u alkoholika sluší, projevoval vůči ní nějak agresivně a násilnicky. Stejně tak je film o střetu konzervativního zpěváka a nové krve - ale tento střet zůstává na rovině hudebního vkusu, protože obě postavy bezproblémově sdílejí stejné progresivní hodnoty (Cooper si vyrazí na drag - jak přesvědčivé u jižanského country-rockového zpěváka posedlého starými dobrými časy), čímž se opět obrušuje možný konflikt jen na bezpečnou, povrchní rovinu. Na jednu stranu chápu, že není smyslem každého filmu jít na dřeň a že melodrama si může dovolit odhození tohohle typu komplexnosti, ale přece jenom - při stopáži dvě a půl hodiny se nabízí trocha prostoru pro trochu větší odvahu. Taky je zajímavé, jak moc tenhle film stvrzuje mainstream a mainstreamové instituce. Úspěch u co největšího počtu publika je vším, nominace na Grammy je největší událost - štěstí je spojeno právě s tím, s čím ho spojuje mainstream. Potíže můžou nastat jen kvůli chybě lidského faktoru. Už dlouho mi na mysl nepřišel termín "pohádka pro dospělé", který se mi dřív tak moc hnusil, protože představoval všechno, co mi na filmech přišlo špatné - A Star Is Born je rozhodně pohádka pro dospělé (byť se špatným koncem - který mimochodem podle mě v tomhle podání, na rozdíl od těch předchozích, vůbec nepůsobí přesvědčivě a dostatečně motivovaně, rozhodně ne jako poslední a jediná možnost - neustále jsem přemýšlel, jak se od téhle soft verze dostane film ke svému nevyhnutelnému konci, co hrozného se musí stát, aby to bylo adekvátní - a najednou to prostě přijde jakoby odnikud). Film, ve kterém hádka s alkoholikem nedosahuje intenzity hádky kvůli zvednutému záchodovému prkýnku v našem světě, protože postavy musí být i ve svém nejnižším bodě sympatické, nebo alespoň vzbuzující lítost. V důsledku to tedy spíš "větší než život" je "menší než život" - předně protože ty výpustky ničím nenahrazuje (břitkými dialogy, silnými pointamy, výraznou režií...). Ale překvapivě se s tím dokážu smířit jako s něčím, co smí existovat. 70 %
8
Dobrá práce, Bradley. Prodat tak neoriginální zápletku a vlastně celou tu lehce kýčovitou romantiku zabalit do takhle parádního obalu, to se jen tak nevidí. Navíc herecky i hudebně to s civilní Gagou fakt dobře ladí. Škoda že zrovna jemu asi ceny nejspíš vyžere Malek. Kousek od pěti.
5
Lady Gaga se do role Popelky z gay clubu sice vžila a jako zpěvačka svou roli bez potíží uspívá, jenže v momentě, kdy má hrát, je to tragédie. Její herecký výkon je krajně nepřesvědčivý a pokud vzpomeneme na herecký výkon Whitney Houston v o třídu lepším filmu Osobní strážce, který sice odpálila kritika, ale diváci jej zahrnují neutuchajícím zájmem, pak srovnáváme nesrovnatelné. Pokud se má Lady Gaga postavit vedle Barbary Streisand ve třetím filmovém zpracování, tak to není vítězství na body, ale těžké KO a odvoz sanitkou na Jipku. V Hollywoodu by se už měl někdo konečně probrat a Bradley Cooper by se měl držet svého hereckého kopyta, protože nato aby byl druhým Eastwoodem, Gibsonem nebo Redfordem ještě nemá ani zdaleka.
6.5
Věděl jsem, že vstoupím na víceméně nepřátelskou diváckou půdu, ale převážně nadšené ohlasy a oscarová šeptanda mě nakonec přemohly - jen abych je teď musel vyvracet. Hezky natočený a nadstandardně zahraný slaďáček s velkým příběhovým potenciálem, který se ale jaksi utopil v chlastu společně s Bradleyho postavou. Rozjezd a seznámení aktérů funguje, první společná pódiová scéna i díky krásné písni pocitově zahřeje, zbytek nastavuje motivačně rozháraný vypravěčský mód, v němž dostává prostor hafo naťuknutých témat, ale žádné v takové míře, v jaké by si bývalo zasloužilo. Nikdo si jaksi nestihl rozmyslet, o čem má tenhle příběh hlavně být - jestli o vzestupu "ošklivého káčátka" mezi hudební elitu nebo o prohlubování komplikovaného vztahu dvou nadaných lidí s důrazem na alkoholické a zdravotní problémy jednoho z nich - a ve finále to scénář střelí někam mezi a závěr vytouženou katarzi ani zdaleka nenabídne. Škoda, už jen hudební stránka a netuctové postavy si o zásadní biják roku hlasitě říkaly...
10
Bradley Cooper si za svá léta vysloužil status jednoho z nejkvalitnějších herců Hollywoodu. Cooper začínal jako komediální herec, především v trilogii Pařba, časem se ale ukázalo, že zvládá i dramatické role. Byl perfektní v Terapii láskou, neztratil se v nabitém Špinavém triku a především válel v Americkém Sniperovi. Stejně jako svého času Kevin Costner či Ben Affleck se nakonec Cooper rozhodl i režírovat. A ambice rozhodně neměl malé...... Původní Zrodila se hvězda vznikla v roce 1937, nová verze poté v roce 1954 a další verze v roce 1976, kde hlavní roli hrála Barbra Straisandová. Její čtvrtou verzi přitom dlouhá léta chystal Clint Eastwood ale nakonec snímek nerealizoval a nahradil ho právě Cooper. Byla otázka jak Cooper svůj režijní debut zvládne a jestli se mu podaří kromě svých hereckých kvalit osvědčit i ty režijní. Po svém boku poté obsadil Lady Gagu, které by roli zpěvačky logicky neměla dělat problém. Nejnovější Zrodila se hvězda je tedy tady a..... je výborná!!!! Vypadá to jako kdyby si Clint Eastwood udělal z Bradleyho Coopera svého režijního učedníka jelikož Zrodila se hvězda je kvalitně natočené prvotřídní drama, které by mělo mít znalou režijní ruku. Cooper jako by opravdu našel svatý grál filmové tvorby a prostě natočil nejlepší možnou pecku. Je to prostě výjimečný film. Podobných filmů vzniklo už mnoho, Cooper ale zkouší jiný a neokoukaný způsob, kdy jsou při všech hudebních vystoupení vidět především detailní záběry na pódiu, což způsobuje, že si divák připadá jako by vedle Coopera a Gagy opravdu byl a klidně by se s nimi spojil do hudebního tria. To je ale jenom jedna velice pozitivní stránka věci. Film je také geniálně napsán. Má tři scénáristy- Coopera, Erica Rotha (Podivuhodný případ Benjamina Buttona) a Willa Fetterse- a přesto působí jako dílo jednoho geniálního tvůrce. Tolik výborných,neokoukaných dialogů o životě a lásce jsem opravdu dlouho neviděl, možná snad od La La Landu. Výborně jsou napsané i scény kdy postava Coopera řeší problémy se svým bratrem v podání Sama Elliota (který na to pořád neskutečně má a snad všechny scény si krade pro sebe) a naopak postava Gagy problémy se svým otcem v Andrewa Dice Claye (který byl dříve komikem, ale nyní zvládá vážnou roli). Stokrát ohrané téma najednou nepůsobí tak ohraně ale spíše svěže. Vlastně si dlouho nevzpomenu kdy jsem byl u filmu tak závislý na každém odvíjejícím se dialogu a čekal co z úst vyjde dál. A především mi u pár dialogových scén neskutečně bušilo srdce. Cooper je pořád výborný herec a dokázal ztvárnit postavu, která by seděla spíše na 10-20 let staršího herce. Naprostým překvapením je ale Lady Gaga, která zvládla ztvárnit tak komplexní a náročnou postavu a i přesto, že vlastně hraje ve filmu ,, sama sebe´´´jedná o nejlepší ženský herecký výkon roku. Film ale především z trailerů neprozradil vůbec nic- Film trvá 135 minut a po 90 minutách se vydá úplně jinou cestou než člověk čeká. Cooper tady rovnou nabídne divákovi obří fuckáč, který vyvrcholí šokujícím finálem, kterým prostě se suchým okem nikdo neprojde. Takhle se to dělá. Není to film pro každého, na to je příliš náročný a neobyčejný. Je to ale perfektní životní chameleon, kterej dokáže bejt zábavnej a zároveň neuvěřitelně realisticky depresivní. Jak jsem měl z La La Landu a jeho sofistikovanosti radost, tady jí mám možná i o ždibeček větší. La La Land a Zrodila se hvězda by si vlastně mohli rovnou podat ruku a odkráčet do klubu nových filmových klasik. Snad v blízké době vznikne více takových geniálních filmů. Je mimochodem jisté, že Zrodila se hvězda v únoru dobije Oscary a kdyby vyhrál konečně by to po letech vyhrál opravdu ten film co si to zaslouží. Ne, ještě jsem neviděl Prvního člověka nebo Green Book. Kdyby ale Zrodila se hvězda vyhrála, bylo by to hodně fér a především by to byla spravedlnost. Takže nejlepší originální song, nejlepší zvuk (v Atmosu je to výbornej zážitek), nejlepší střih, nejlepší kamera, nejlepší adaptovaný scénář, automatické herecké Oscary pro Sama Elliota, Lady Gagu a Bradleyho Coopera, Oscara za režii pro Coopera a nominaci na nejlepší film? Please Academy, please!
9 279 bodů
10
Nikdy před tím mě žádný film emočně neodrovnal, a dokonce se zadaří opakovaně, jako tomu dokázala nová verze tradičního filmového konceptu jakým je Zrodila se hvězda. Měl jsem možnost vidět to až po dvou letech, slyšel jsem o tom, ale potřeboval jsem do toho jak emočně tak i filmově dozrát. Každá generace měla svoji verzi tohoto konceptu, leč každá je svá. Tentokrát se toho ujal už zkušený herec Bradley Cooper a usedl rovnou i na režisérské a vlastně i za scénáristické křeslo. Nejtěžší úlohou bezpochyby je zvolit ženu, která se ujme hlavní role. A tady je to trefa do té nejčernější černé, jelikož Stefani Germanotta, kterou celý svět zná pod jménem Lady Gaga, má pro tuhle roli naprosto všechno! Má herecké zkušenosti (hlavní role v AHS: Hotel s oceněním), vynikající zpěvačka a taktéž má obrovskou základnu fanoušků. Všechny tyhle vlastnosti v tomhle případě gradují do extrémů. Jedna z hlavních věcí, co na ní v tomhle filmu miluji, je, jak Bradley odhalil ve Stefani její opravdovou krásu a nutil jí hrát to bez make-upu, což pokud nevíte je pro Gagu jedna z hlavních věcí, na kterých si zakládá. Výsledkem je, že řada lidí ji dokonce vůbec na první dobrou nepozná a fanoušci ječí nadšením, jak je nádherná! Úvod toho filmu je naprostá klasika, až do té scény před obchoďákem, kdy Stefani, jakoby z patra bez mikrofonu, zazpívá první verzi "Shallow", kterou právě vymyslela (tady se projeví obrovská výhoda toho, že ty písně opravdu skládala ona sama). Po několikátém zhlédnutí mi to na první dobrou odkazuje k legendárnímu spontánnímu zazpívání "Marry the Night" v dokumentu pro MTV. Tady ta příprava spíše proběhla, ale už jen skutečnost, že je toho opravdu schopná, tomu pak dává sílu. Přejdu-li pozvolna k mojí nejoblíbenější scéně vůbec, tedy ten první koncert, kdy Ally má poprvé zazpívat na pódiu sama za sebe. Právě na téhle scéně miluji naprosto všechno, jak je nesmělá, jak ji musí doslova přitáhnout na pódium, až po to, jak si v průběhu písně zakryje oči. Ta skladba je úžasná, ale spolu s tím provedením je ještě zase někde víš. Z Ally je hitová zpěvačka doslova přes noc... Tady si spoustu lidí mylně myslí, že Stefani to ve skutečném světě měla podobně, že přišel "Poker Face" a rázem jsme tu měli i Gagu. (Ba dokonce se najdou takový, kdo si myslí, že vůbec celý ten film je její životní příběh.) Ne, ve skutečnosti Stefani měla velký problém prorazit, manažeři jí využívali (#MeToo), či psala hity pro jiné interprety - např. Britney Spears. Ve filmu pak začíná ta jejich lovestory... První noc je vlastně až první ráno, ale i tak Bradley měl to štěstí ulehnout vedle Stefani, co by za to jiní dali ;). Vygraduje to až tak, že se vezmou - Stefani se zatím nikdy nevdala (i přes dvě zasnoubení). Následně se rozjede ten tradiční koncept filmu, kdy Ally stoupá výš a výš, až Jacksona přeroste. Tady si myslím, že nebýt alkoholu byl by Jack schopen tu situaci vstřebávat daleko lépe a měl se s ní svést, přece jen ona chtěla hlavně jen ten Shallow duet. Celé to eskaluje až do takových situací, kdy je mi z Jacka zle.. Nakonec, ale uzná chybu a chce se léčit, chce si Ally získat zpět. Závěr je bohužel smutný a takový na první dobrou nepochopený a uspěchaný, ale ne, je tam ta příprava z opakovaného vidění, přesně cítím, kdy Jacka napadne, že už jí tam překáží (když odmítnete i Shallow duet, tak už není cesty zpět). Z Ally se nakonec stane hvězda a svoji poslední skladbu - "I'll Never Love Again" - do filmu věnuje právě Jackově památce, která je navíc emotivní tečkou za celým příběhem. Tahle scéna měla emoce i hlavně kvůli reálné situaci v té chvíli, kdy se to natáčelo, jež Stefani musela úplně zlomit... Tenhle film pro mě hrozně moc znamená, objevil jsem v něm něco, co jsme potřeboval, objevil jsem si v něm vztah k Stefani a vygradoval v obrovský obdiv a mánii v Mother Monster. Možná jsem si to tehdy na poprvé až idealizoval, ale byl jsem toho plný. Pak pokaždé mě to dostane, vždy je pak potřeba nějaký emoční detox, jelikož já si ty dvě hodiny žiji s Ally, takže Jack tak nějak umře i mně. Při každém dalším zhlédnutí je to pro mě zážitek, vždy tam vidím tu svoji Stefani, hrozný fans service. Vždy si to musím prožít pořádně na reproduktory, žádný koulení se špunty v uších. Trošku mě mrzí, že to neposbíralo nějaké ocenění, jako když Vás porazí i nějaká historicko-feministická slátanina, tak pak už nevím. Má to grády, má to svůj příběh a má to Gagu, která je tady rozkošná (navíc i ginger provedení) . Vždy to pro mě bude něco speciálního. Nevím, asi si to jdu pustit od začátku! Stefani Angelina Joanne Germanotta je bohyně! 100%!
8 589 bodů
4
Průměrné formou i obsahem a emočně mě to zcela minulo.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Šestáková romance v další iteraci, tentokrát pro 21. století. Produkčně samozřejmě všechno šlape a rád bych měl v tomhle filmu investované peníze, jelikož papírové předpoklady se vcelku naplnily. Cooper je jako režijní debutant sympatický a řemeslo se mu podařilo podchytit bez problémů. I před kamerou jeho jižanská variace na Johnnyho Cashe funguje, ještě zářivější hvězdou je však Lady Gaga, od níž bych tak procítěný výkon nečekal. Odehrála sice z nemalé míry svůj životní příběh, ale i to se dá koneckonců pokazit. Zámořští diváci (především tedy divačky) budou jistě spokojeni, ne nadarmo tenhle příběh slaví tolik úspěchů – americký sen a pořádná romantická limonádka, která však na ploše více než dvou hodin vinou své nepřekvapivosti místy docela nudí. Není to pro mě, uznávám kvality, ale už s tím nechci mít nic společného.