Zoufalství a naděje

71%

Komentáře a recenze 5

8
Plný film, do kterého tvůrci formálně i obsahově vsadili velké množství nápadů, přičemž se ale drží určité strohosti a minimalismu - a právě kombinace těch dvou protichůdných aspektů je tak zajímavá.
8.5
Bergmanovský civilizační náboženský horror natočený scenáristou Taxikáře s Ethanem Hawkem v životní roli. Nečekal jsem nic a nakonec jsem se od toho nemohl odtrhnout. Skvělý scénář, jeden z nejlepších vůbec, jež dokáže tolik vypovědět o stavu dnešní civilizace. Masterpiece.
9
Film jako z doby dávno minulé - pomalý, přemýšlivý a interpretačně vyzývavý, s voiceoverem hlavní postavy, se statickou kamerou a pečlivě komponovanými záběry. Ovšem chytře aktualizovaný tématem současné ekologické krize a sebevražedných aktivistů. Český název tentokrát výjimečně dobře odráží paralelní vývoj dvou myšlenkových linií, s nimiž reverend Toller zápolí, jejichž vývoji a momentální převaze je podřízena i rovina stylu a které ústí do finále, během něhož jsem byl jako na jehlách a v samotném závěru mi bušilo srdce jako o závod. Starosvětský zážitek podtržený skvělou hudbou a famózními herci - Hawke si svým odměřeným výkonem doslova říká o herecké ceny, Amanda je po delší době výborně obsazená a naplno prodává svůj potenciál pro někoho "miláščích", pro většinu andělských očí a celkové vizáže. Kdyby to trvalo o hodinu déle, drželo by mě to pořád zaháčkovaného a zvědavého..
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
6
Pozérská mudrovina. A to jsem od scénáristy Taxikáře a Posledního pokušení Krista čekal něco lepšího. First Reformed je určitě pečlivě natočený snímek, jehož první třetina zaujme svou melancholickou a vtahující atmosférou, bizarním stylem vyprávění, plus i kvalitní formou dialogů. Schrader se ale evidentně do té své oblíbené pitoresknosti přespříliš zakoukal, výsledkem je pak úmorně nudný film, který na diváka chytračí svým těžkým poselstvím, ale velký efekt to věru nemá. Nebo alespoň na mě ne. Depresivní těžký filmy mi nevaděj. Ale hrome, nemůžu u toho usínat. Ani to poukazování na ekologickou problematiku nepůsobí nejvěrohodněji, to si raději pustím Princeznu Mononoke, kde s tím odvádějí daleko lepší práci. Hawke ale bezvadnej. Plus některé jeho sólo scény měly šťávu. Jinak ale nic moc. Pokud jste snímek viděli a nepochopili onen zvláštní konec, nevěště hlavu. Ne všechny věci, které jsou těžké na pochopení, musí být nutně chytré.