Rambo: Poslední krev

69%

Komentáře a recenze 48

47 059 bodů
7
Rambo: Sám doma. Přesně tento název mi přišel na mysl při sledování (zatím) posledního Rambova příběhu. Kdo viděl,tak určitě pochopí na co narážím. K samotnému filmu snad jen to,že začátek byl až příliš zdlouhavý a nudný. Vše se pro mě změnilo nástupem Johna do akce. V tu chvíli se film změní v pořádné jatka,která jsou Ramba hodna. Poslední půl hodinka je už naprostá pecka. Po emoční stránce mne tedy film příliš neoslnila,ale u akce jsem si už chrochtal blahem. Takže ve výsledku spokojenost.
29 102 bodů
7
Důstojné rozloučení s akční legendou jménem Rambo, doufám, že Sylvester Satollone nás ještě nějakým kouskem i přes svůj pokročilejší věk potěší. Rambo: Poslední krev má velmi zdlouhavý a ohraný úvod.. uneste mi "dceru" a já vás všechny zlikviduju... Ale už to, že dcera zemře při převozu domů začne být nevšední. Poté se rozpoutá rambovské peklo. To co už Rambo nezvládne rychlostí a hbitostí nahradil zkušenostmi a lstí a jsou to jatka. Rychlý závěr a celkem krátká poslední akční scéna sice nahradila pozvolný nájezd, ale mezi nejlepší filmy s Rambem se zařadit nemůže. Film se mi líbil možná i trošku z nostalgie. 70%.
6
V rámci série dost trapas, v rámci žánru vlastně dobrá žánrovka. Kterých ale po Taken vzniká několik ročně, a tak ta zápletka a všechno kolem člověk docela odzívá. Juanito Rambo to na závěr docela rozbalí (a ke škodě rychle zabalí), ale zůstává pachuť, že bysme se bez tohohle dílu klidně všichni obešli.
8.5
Scénář napsal Stallone téměř sám a domnívám se, že podstatnou část filmu i režíroval, ale to je prostě Sly. Domnívám se ale, že nápad na závěrečnou sekvenci je dost dobře dílem režiséra Grünberga. Poslední Rambo je vlastně Přání smrti s Charlesem Bronsonem a jemu podobné filmy. Stejně jako Přání smrti je to film velice temný, depresivní a brutální. Je to ale dobrý film. Rambo: Poslední krev je velice důstojným zakončením série a určitě patří do první poloviny nejlepších filmů o Rambovi.
bayern
13 716 bodů
5.5
Jelikož se jedná už o x-té pokračování Johna Ramba musí se vařit již z horké kaše a dost akcí je již ohraných a předvídatelných.Ne že by to nemělo šťávu a akci,ale zdá se mi to již dosti přehnané a Sylvestr to taky už těžce rozdýchává.Přeci jenom už to není žádný mladík.
6
Tak Rambo se vrátil! A prej už naposled! Fajn... Válečný hrdina se po 11 letech vrátil a měl se objevit ve filmu, který měl fungovat jako důstojná tečka příběhu Johna Ramba po které by odešel do zaslouženého důchodu. Kéž by.... Sly se dlouho nechtěl ke své druhé nejslavnější roli (Rocky je jasná jednička!) vracet, nakonec se ale přece jen nechal překecat a řekl si, že ještě jednou se vrátí k bývalému členu Zelených baretů. Ale tentokrát jen jako herec a spoluscenárista. Režii si už znovu na starost jako u čtyřky nevzal a štafetový kolík předal Adamu Grunbergovi. Jeho režijní debut Moje letní prázdniny jsem neviděl a tudíž jsem jenom mohl doufat, že si někdo vybral správně a Rambo se skutečné té důstojné tečky dočká. Jenže... Nebudu chodit kolem horký kaše: Rambo V není perfektní a ani kdovíjak super. Je to vyloženej průměr, kterej Rambovi nedělá vyloženou ostudu, zároveň je ale vlastně asi fakt navíc. Dokonce jde ještě o slabší film než Rambo III a to už je co říct! Každej libovolnej díl Ramba byl vždy pojat jinak a měl trochu jiný styl, zároveň si ale pořád držel ,,Rambo Style". Tenhle film je opět odlišný proti ostatním Rambům, zároveň mu ale chybí ,, Rambo Style". Dokonce tak moc, že by vlastně mohl film fungovat sám o sobě. Hlavní hrdina se nemusel jmenovat John Rambo ale klidně Franta Kuchař. Nic by se nezměnilo. Random válečný veterán, má v sobě démony minulosti, jediný smysl života co má je jeho neteř. Neexistuje důvod proč nutně musí jít o Johna Ramba. Problém Ramba V přitom není primárně v tom, že by byl jiný. Problém je ten, že se Rambo V bere příliš vážně a nefunguje to! Scénář se především snaží prodávat momenty, které měli být drsné, kruté a smutné. Ten samým věcem se lidé v sále smáli z prostého důvodu: Bylo to k smíchu! Rambo V stojí hlavně na Stalloneovi, který fakt hrát umí a i pasáže vyloženě k smíchu dokáže důstojně uhrát. Stallone je poté ale bohužel jediný kdo by ve filmu předváděl jakýkoliv ucházející herecký výkon. Všichni ostatní jsou v rámci bezduchých rolí sice oukey, působí ale jako z ochotnického divadla. Z nějakého důvodu se 70 ze 100 minut věnuje tomu jak se Johnovi žije. Jeho hra na démony úplně nefunguje, ve finále se s tím vlastně skoro vůbec nepracuje. Úvod, který ukazuje, že John Rambo sem tam pomáhá záchranářům je ve finále úplně zbytečný a vůbec se s ním následně nepracuje. Především se na začátku někdo snaží aby se Johnovi objevili další přízraky, kterého hu budou strašit. Pracuje se s tím pět minut a pak už se k tomu film nikdy nevrátí. Po 25 minutách dojde k únosu. Pak se John vydává na stopu... A na to kosení dojde až v poslední půlhodině! Celé to tak spíš působí jako 96 hodin 4 než Rambo V a je to problém, protože tenhle přístup k Rambovi fakt nesedí. Posledních 30 minut je poté jakousi spásou kde dojde na velké množství násilí a Rambo zohaví snad téměř každý existující orgán. Celé to sice zase působí jako Sám doma mixlé se Sawem a ne jako ten starý Rambo, ve finále je to finále ale vlastně celkem fajn. Předvídatelné, ne nějak překvapující ale celkem fajn. Nefunguje to sice jako emoční kanonáda, není to vůbec tak skvělá tečka za charakterem jako Logan (ani její béčkový odvar), jako oukey akčňak to ale vlastně celkem funguje. Jen ten film fakt chvílemi působí jako kdyby někdo natočil film se Sylvesterem Stallonem a na poslední chvíli ho napadlo přejmenovat postavu na Johna Ramba a udělat z originálního filmu Ramba V. Vzhledem k tomu, že podle tohohle filmu jsou všichni Mexičané zlí obchodníci s bílým masem si myslím, že si nad tímhle filmem bude Donald Trump v Oválné pracovně drandit krocana. Já ale ne. Nad nejslabším Rambem fakt ne. Funguje to jako tečka? Taky ne. Je to oukey akčňak, reálně ale vzniknout nemusel. Dojde na ten prequel nebo dokonce Rambo VI? Nevím a radši to vědět nechci....
9 127 bodů
6
"Chci, aby věděli, že si pro ně jde smrt, a že s tím nemůžou vůbec nic dělat!" Na jednu stranu moc nechápu, proč do toho Sly zase jde, říká a se dvakrát do stejné řeky nevkročíš a tohle Rambo porušuje. Už jednou se o comeback pokusil a přišel s něčím ultimátně výborným (za mě to byl nejlepší díl série). Nicméně po 11 letech (!!) je to tu zase. Nevím, ale mě ten moderní filmový vzhled k Rambovi nesedí. Když si vezmeme, s kým Sylvester na filmu spolupracuje, tak je ten výsledek až zázrak. Všichni mají minimum zkušeností a z velké části jde o latino-američany. Je z toho tak úplně tupý akční béčko s děsně dlouhým úvodem, který zkrátka nebaví. Brutální to je, ale copak tohle je koření téhle značky?! Sklouzává to k trapnému sentimentu, ale finální part ve stylu Sám doma je odměnou každému trpělivému divákovi. Přesto to pro mě není nejhorší díl série. 50%
8 473 bodů
4
Ekvivalent filmů s Vinem Dieselem. Je to dobré jaksi omylem, protože je to nechtěně vtipné - tzn. směšné. Má to nechtěný parodický rozměr. Můžete tvrdit, že akčňáky s Vinem Dieselem jsem takřka parodické účelově, ale nic nenasvědčuje tomu, že by měl Diesel dost sebereflexe na to, aby si udržel nadhled a dělal to jen z prdele. Kvůli svému přemrštěnému ego se nechává zobrazovat dle svého pateticky maskulinního ideálu muže. Pátý Rambo sice nevyobrazuje ideál pravého muže podle Vina Diesela (ani podle Stallona), ale zlomeného muže, kterým starý John je. Je to mašina na zabíjení, která poslední dobou nedokáže ani nikoho zachránit. Pere se se svými vnitřními démony, které se často z nitra jeho plytké duše promítají do prostoru a Rambo tak mívá flashbacky na válku. Trochu jako ten veterán z Happy Tree Friends. Chvílema jsem myslel, že přepne na válečný stav a pak povraždí lidi, které považuje za svou rodinu. Těmi je nějaká bába, kterou nechal žít na své arizonské farmě s její vnučkou, kterou pomohl vychovat. Ta však bojuje s vlastními démony. Její otec ji opustil poté, co matka zemřela a přestěhoval se do Mexika (Nechápu tedy proč... Arizona byla fajn, Mexiko ale vypadalo jak Chánov). Rambova adoptivní dcera se chce svého biologického otce zeptat, proč ji opustil a vystopuje ho tak přes bývalou kámošku (taková mexická cigna), která se taky přestěhovala do Mexika. Rambo i její babička se jí to snaží rozmluvit. To vydrží den. Pak jí to zakážou, když chce vyrazit, načež typka odpoví, že teda nepojede do Mexika, ale za kámoškou. Rambo ani babička neřeknou slovo proti a typka tak jednoduše odjede do Mexika. V Mexiku to vypadá, jakože vás tam každou chvíli někdo zabije nebo okrade o ledvinu. Z bývalé kámošky jde divnej vibe (ptá se jestli je stále panna a slintá po jejím zlatém náhrdelníku), ale stejně se nechá odvést k bytu svého biologického otce. Ten jí řekne, že ji nikdy nechtěl a ať už se nevrací. Kámoška ji však podrží - vezme ji na kalbu, ale přišla na jiné myšlenky. Typka jde a u baru na ni začne rozjíždět nějaký muž. Pak jí hodí něco do pití. Později se ukáže, že byla prodána svou "kámoškou" nějakému gangsterovi, který unáší mladé holky a poskytuje je chlapům k šukání. Nucená prostituce. Prakticky jsou zavřený v jedný chodbě, kam pustí chlapy, kteří si nějakou už chytnou. Rambo se ji vydá hledat a mexická cigna kápne božskou hned, co před ní Rambo zapíchne svuj obrovskej nůž. Pátrání ho dovede k sídlu gangsterů, kteří si ho však všimnou první. Rovnou ho odzbrojí a pak seřežou jak psa. Poté jejich vůdce prohlásí, že jeho holky pro něj nemají žádnou hodnotu, ale teď to spočítá té, kterou Rambo hledá, a jeho nechá žít, aby si to do konce života dával za vinu. Rambo tedy situaci naprosto nezvládl. Typka je uznásilňovaná jedním pohlavárem a předávkována heroinem, načež se vše sune finále, kde re Rambo mění na botoxové monstrum lovící Mexičany v tunelech, které posledních 40 let kopal pod svým polem. Můžete holt chlapa dostat z války, ale už nikdy nevyženete válku z chlapa! Tato sekvence připomíná Pátek Třináctého nebo tak něco. S postupem je válečné běsnění, na které se po celé dekády tak těšil, ubývá nepřátel a vše se nezvratně sune k vyvrcholení jeho pomsty. Záporák je jak krysa vyhnán z podzemního komplexu do stodoly a čtyřmi šípy do ramen a stehen přišpendlen ke zdi. Rambo se ho s žraločí prázdnotou pomalu blíží a sadisticky mu řekne: "Takový je to pocit" než mu zabodne nůž do jeho hrudi, vyřízne do ní díru, vytrhne mu srdce a ještě mu ho ukáže. Scénář je očividně natolik špatný, až to uráží divákovi inteligenci. Vizuálně je to levný a ošklivý, velmi umělý. Na pátého Ramba nikdo nechtěl dát překvapivě peníze. Sice je to odfláklá levná mrdka, ale zasmál jsem se jako už u filmu dlouho ne. Kdybych však byl Arizonský trumpovec, co by po nocích s puškou dělal u hranic domobranu, asi bych si pátého Ramba oblíbil neironicky.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6
Jsem rozhodně rád, že to nedopadlo jako Smrtonosná past: Opět v akci. Ale to je upřímně to nejlepší, co mě na adresu nového Ramba napadá. Očekával jsem ledacos, ale rozhodně ne generický gorefest (finální třetina v až strašidelně vynalézavém Saw stylu), rozběhnutý miliontou variací na 96 hodin (první dvě třetiny). Rambo bez dlouhých vlasů, džungle a vojenského mundůru navíc ztrácí většinu ze svého charakterového podhoubí a najednou je tam "jen Stallone". Není to ale tak, že by byl Rambo: Poslední krev přímo špatný film. Jako zástupce svého žánru ("někoho unesou a to neměli dělat") funguje celkem obstojně. Ale na Ramba - dvakrát tolik na finále - je to zkrátka málo. Namísto pamětihodného loučení jsme dostali úplně obyčejné béčko, které je v podstatě Plánem útěku 3 v bledě modrém, jen má vyšší produkční kvality. Johnem prolitá poslední krev si zasloužila víc. Takhle se divák po otupující (leč zcela bez debat koukatelné) vybíjené nakonec dojme až u závěrečných titulků, které vzpomínají na celou sérii. A to je, slovy klasika, příliš pozdě a příliš málo.
p.a.douch
p.a.douch
8 334 bodů
8.5
Tak 85 procent je úplně zasloužených (vzhledem k zbytečně roztahaný první hodince). Takže první část filmu by zasloužila pokrátit, ale dá se snést. A závěr? Ten je luxusní od návratu do Mexika až po vietnamský tunely. Bomba. Titulky po závěru luxusní. Spokojenost. Co mě taky baví jsou recenzenti. U některých nevím jestli film vůbec viděli. Viz.: "silná ženská postava, nezávislá sexy mexická novinářka" "vyprázdněnému a generickému finále" (wtf), "podivnost Get the Gringo"??, "hlubší smysl i časoprostorová logika". A taky nevím co furt má valná část recenzentů za fobii z filmu Taken? To je teda tenhle film (Taken) jen kopií The Missing (https://www.kinobox.cz/film/257040-ztracene), nebo jakéhokoli filmu o únosu mladý holky a pomstě? Musím ovšem také říci, že s tím že mexický gangsteři se chovají jak banda hovad, je nutné souhlasit. Ale co by kdo chtěl za uvažování od "kanónenfutru" a hňupa co naštval Ramba.