Poslední bohatýr

70%

Komentáře a recenze 3

47 088 bodů
8
Od Mrazíka Rusové nenatočili tak zábavnou a oku lahodící pohádku jako je právě Poslední bogatyr. V této fantasy se setkáváme snad se vším co můžeme v pohádkovém světě potkat a díky hrdinovi z našeho světa to celé dostává speciální nádech. Nechybí zde hromada zábavných scén,velmi vydařené speciální efekty,sympatičtí herci a hlavně úžasné prostředí. Rusko tak zase pro jednou zabodovalo a i díky podařenému konci dávám 80%.
28 393 bodů
9
Pod dohledem Disney studia se v ruské kinematografii objevilo jedno velké filmové překvapení a tím je tento snímek nesoucí se na poli známých pohádek a fantasy. Ano, je tu mnohé, co nejen český divák už léta letoucí moc dobře zná. Byly použity kulturní motivy jak ruské, tak i americké a světe div se, funguje to. Mnohé pobaví a v mnohém i překvapí. Slovanský folklór a lidové příběhy jsou velice dobře zachovány a jsou srozumitelné i přes mezinárodní styl humoru. Americký vliv je samozřejmě velmi patrný. Některé anglicky zpívané písničky zamrzí nejvíce. Dobře napsaný scénář, dobrá výprava, masky, a hlavně speciální efekty. Herecký ansámbl neznámý, avšak tím lépe. Role zvládli dokonale a tím, že jsou právě neznámý nebudí na sebe přílišnou pozornost. Vidíme v nich pouze dané postavy. Spousta zvratů, romance, pevný příběh, nenáročný děj, který pochopí i děti. Mnohé asi zarazí hned začátek ukazující akční scénu, která jakoby přímo vypadla z hongkongského akčního snímku. Nic se neděje, tím je pouze poukázáno na fakt, že se jedná o příběh striktně moderní a zásadní. Tohle má ohromnou šanci stát na výsluní jako žánrově podobné americké. Ale co si budeme povídat. Je to ruské, tudíž televizemi a distribucí neakceptovatelné. P.S. Mojí nejoblíbenější postavou je stejně Baba Jaga. Asi z nostalgie k Mrazíkovi.
10
Asi to trošku napálím. Ale od Stardust tady nebyla takhle zábavná a skvěle natočená fantasy pohádka. Funguje tu fakt skoro všechno, navíc závěrečná scéna tomu dává další rozměr. Nečekaná ruská pecka.