Neznámý voják

73%

Komentáře a recenze 16

28 428 bodů
8
Jedná se o velkofilm o zkušenostech války nejen na frontě. Lidský příběh z pohledu různých lidí. Strasti a radosti jednotlivců, které nelze považovat za hrdiny, i když takovýchto činů je tu více než dost. Snímek poukazuje na nadšení mladých mužů na začátku války, které se později v zákopech okamžitě mění v hluboké zoufalství a beznaděj, a zohledňuje také emocionální naděje a touhy těch, kteří zůstali v pozadí. Snímek nabízí něco z historie, o které určitě málokdo co věděl. Nejdražší finský film v plné parádě, který umí uspokojit hlavně svou nepředvídatelnosti, jak bývá zvykem u hollywoodské produkce. Mínusem je bohužel naprosto zbytečně dlouhá tříhodinová stopáž. Existuje i kratší verze, která má dvě hodiny a čtvrt, ale ani tím se i tak moc nezískalo. Zaměření filmu vyznívá různorodě. Chvílemi to vypadá jako čistě válečných film, chvílemi jako lidské drama na pozadí války. A celou dobu jako by se nevědělo, co bude víc. I tak snímek stojí za zhlédnutí, neboť filmů z období druhé světové války, kdy Sovětský svaz napadl jiný stát, je skutečně jako šafránu. Ne-li do této chvíle vůbec žádný.
6
Viděna ta televizní dvouhodinová verze, a asi se to sestříhání o celou !hodinu! na kvalitě filmu projevilo. Neznámý voják je spíš průměrný válečný spektákl, kdy bojové scény rozhodně neohromí, a celé to tak víceméně táhne parta vojáků (kámošů), ze kterých se ne všichni vrátí domů. 5.5/10
Pas
Pas
6 225 bodů
2.5
Slabší kousek ze severu Nudná a lacině natočená verze událostí z let 1939-44.Tento až komorní snímek se utápí v rozbředlosti děje i postav.Bojové scény jsou velmi slabé a tak hlavně sledujeme jednotku při přesunech.No , pochodové cvičení jsem nečekal.Pro zájemce o tuto tématiku jsou zde podstatně lepší snímky, rovněž finské produkce.Rukajärven tie z roku 1999, nebo Tali-Ihantala 1944 z 2007.
kery-
kery-
3 671 bodů
4
Zpracováno kvalitně - záběry pěkné, hudba dobrá, neznámí vojáci super.. Film ale bohužel nemá jediný zapamatovatelnější (v tomto žánru asi žádoucí "srdceryvný") moment, takže spíše než potěšení to přináší utrpění, ta délka je totiž fakt nesnesitelná. Ke konci mě film už ani moc nebavil. Asi bych musel být fin, abych film dostatečně ocenil. Znova si ho určitě nepustím.
Teresie
Teresie
1 187 bodů
10
Finský pohled na 2WW Neskutečně zajímavě neotřele a přitom prostě natočený. Za mě nejlepší film letošního FEBIOFESTU.
Vlastní názor
Vlastní názor
178 bodů
7.5
Zajímalo by mě, jestli se film promítá i v Rusku. :-)
tomas-balek
54 bodů
8
Jeden z nejpovedenějších válečných filmů poslední doby. Realistická řežba, která trvá 3 hodiny, ale uteče jako voda. Plno akce a létajících kulek. Hlavní postavy diváka určitě zaujmou a zůstanou mu v hlavě ještě dlouho po skončení filmu. Určitě doporučuji zkouknout tento finský počin.