Pásky z Nagana

92%

Komentáře a recenze 18

10
Přesně jak píše limeta, všechna objektivita musí stranou, protože tady je řeč o turnaji století - Naganu. Ondřej Hudeček z daného tématu dokázal vyždímat maximum a mne tak opět připomněl ty nádherné chvíle, které jsem v roce 1998 zažíval u televizní obrazovky. Hudeček zvolil optimální formu vyprávění. Divákům v rychlosti představil historii naší zemičky,okupaci, komunismus, důvod rivality v hokeji,emigraci a revoluci. To vše bylo velmi vkusně proložené dobovými záběry a muzikou. Během dokumentu jsou nám představeny největší hvězdy naši repre v čele s Jágrem, Haškem a Svobodou. Nechybí samozřejmě různé rozhovory velkých osobností, kteří v hokejovém světě něco dokázali. Přesto všechno jsem si nejvíce zažíval záběry přímo ze zápasu s komentářem Roberta Záruby. Opět jsem měl po celém těle husinu. Hodnotím samozřejmě plným počtem a při vzpomínce na Ivana Hlinku ukápla i slza. Vynikající!
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
10
Skvělá a pečlivě vypracovaná vzpomínka na největší turnaj historie ledního hokeje a zároveň na úžasný úspěch české hokejové reprezentace, který s nezmírněnou silou dodnes rezonuje v českém nejen sportovním prostředí. Historické dokumentární záznamy přímo ze zápasů včetně emotivních komentářů Roberta Záruby, osobní výpovědi hráčů před i po utkání (a pak s odstupem dvaceti let) ... Nádhera. Včetně nosných osobních příběhů jednotlivých hráčů - Dominika Haška, který si turnaj "ukradl" pro sebe, reemigranta obránce Petra Svobody, který symbolicky rozhodl finále (Svoboda-Freedom). Též slza ukápla. Chvilku mi bylo líto Waynea Gretzkyho, ale jenom chvilku.
29 851 bodů
8.5
Pro oko českého hokejového fanouška, je to pastva na duši, pro toho, kdo sledoval hokejový turnaj z Nagana je to dvojnásobný zážitek - do obou skupin se řadím i já. Dokument mi oživil vzpomínky, je poskládaný z naší historie, doplněn názory našich i zahraničních hráčů, kteří se tehdy turnaje účastnili. Zamíchána troška politiky a reálné záběry ze zápasů. Celkově to funguje opravdu velmi dobře.
8
Aby i svět věděl, co pro nás Nagano znamenalo. Konečně rozhovory i s hráči soupeře (Roy neměl čas?), navíc se stihne probrat i politická situace. HD záběry z finále překvapily a celé to běží v fakt svižném tempu. Jen už to i díky nedávným připomínkám nemělo takovou sílu, abych u toho brečel jako ostatní.
9
Po všech stranách perfektní práce, která pro českého diváka není pouze filmem. Je to život
9 335 bodů
10
Silný, vlastenecký dokument.
9 025 bodů
10
Už od první minuty vás trkne, že tohle dělal někdo, kdo rozumí filmovému řemeslu. Navíc ty záběry z IMAX kamer, to je prostě pastva pro oči. Za mě jednoznačně plus a těším se na Hudečkovu další tvorbu.
limeta
limeta
5 179 bodů
10
Samozřejmě, nejde hodnotit objektivně, když jde o Nagano. Prostě Nagano! Krásná připomínka skvělých nejen hokejových okamžiků, skoro nedávné doby a přece už uplynul čas jedné celé generace. Je krásné vzpomínat na hokejový turnaj století kousek po kousku, připomenout si Ivana Hlinsku, vidět Jardovu kštici a slyšet Roberta Zárubu, jak otevírá zlatou bránu. Díky. I na kapesníky došlo...
10
Na hodinu a něco jsem se vrátil o dvacet let zpátky. Děkuji.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
9
K dvacetiletému výročí od získání zlaté medaile v hokeji v Naganu. Povedený dokument, díky kterému si našinec zase rád zavzpomíná na ty krásné okamžiky a zároveň film dává naději, že se český hokej zase zvedne a lidi zase budou po finále mávat českými vlajkami. Když to naši hokejsti zvládli na OH v roce 1998, tak by snad zase mohli i na dalších OH nebo alespoň na MS.