Jumanji: Další level

69%

Komentáře a recenze 45

47 083 bodů
8
Toto pokračování přináší v podstatě to samé jako v prvním dílů. Koneckonců proč měnit něco co napoprvé fungovalo, tak dobře. Tentokrát jen vše nabobtnalo. Více akce, více dobrodružství, prostě více všeho. Na mne to i tentokrát fungovalo a to i díky humoru a chemii, kterou si mezi sebou hlavní postavy vytvořily. Uvidíme co přinese třetí díl, ale bojím se, aby to už tvůrci nepřehnali s tím přeháněním.
29 308 bodů
6.5
Třetí pokračování, nebo druhé moderní pokračování Jumamji už mě tolik neoslovilo, přesto je to slušná dobrodružná podívaná. Trošku jednodušší příběh, opět humorné pojetí a více zmatku, než v předchozím díle. Prostřídávání jednotlivých postav už ke konci působilo dosti zmatečně. Celkem dobrá oddychovka.
6
Tentokrát se nejede jenom ve stylu "jsme ve hře a budou se dít zvláštní a zábavné věci", ale scénaristi se očividně snažili i o nějaký ten emoční dopad. Oživení staříkama je jednoznačně plus, otevřený konec bych už ale osobně vynechal. Tohle ždímat donekonečna taky nepůjde. 5.5/10
10
Druhé Jumanji bylo 2 roky nazpátek vánočním hitem jako prase, která si nějak automaticky předznamenalo plány na potencionální sequel. Dwayne Johnson pořád od té doby platí za snad největší hvězdu Hollywoodu, Kevin Hart už je též téměř sázkou na jistotu, Jack Black se po letech dočkal velkého funkčního comebacku a Karen Gillan se zařídila o to aby si jí filmoví fanoušci nepamatovali jen jako ,, šmoulinku" Nebulu z Marvelovek. Druhé Jumanji mělo především oproti prvnímu Jumanji vlastní ksicht a s pomocí upgradeu z deskovky na videohru se tu vytvořil potenciálně velký potenciál na svět kde by se ještě pár těch filmů natočit dálo. A po 2 letech je to skutečně tady. A od začátku jsem si přál aby nešlo o film, který vznikl pouze kvůli penězům a přál jsem si aby tvůrci natočili důstojný sequel, který bude s nastaveným potencionálem ještě výrazně jinak pracovat. No a povedlo se ! Vrátil se režisér Jake Kasdan i hlavní hvězdy a vědělo se, že dorazí také Danny DeVito, Danny Glover nebo vycházející asijská hvězdička Awkwafina. Zároveň trailery naznačovali jakým konkrétním směrem se Jumanji 3 vydá a zdálo se, že scénáristický tým pochopil jaký potenciál tu má a použil se pravidla zavedené hry změnit. Naší hlavní hrdinové se vrací do Jumanji, ovšem ne tak jako tomu bylo naposledy. Až na jednu výjimku se všichni ocitají v jiném herním avataru a krom naší hlavní čtveřice se k nim tentokrát přidá i důchodcovské duo v podání Dannyho DeVita a Dannyho Glovera. A zrovna zde si scénáristé vyhráli náramně. Nestalo se totiž, že by všichni byli ve stejném avatarovi jako minule ale téměř každý se dočkal změny. Karen Gillan zůstává stejná, jinak se ale náš tým zásadně prohodil. Dwayne Johnson zde třeba hraje Dannyho DeVita! Ano, Rock hraje tuhle hereckou legendu a Rock má díky tomu po dlouhé době hereckou příležitost dokázat, že umí něco jiného než pouhé černobílé hrdiny. A tím neříkám, že byl Rock předváděl oscarový výkon. Jen tím říkám, že Rock rozhodně nehraje na autopilota. Rock tu hraje senilniho DeVita, který nedokáže pochopit, že je ve videohře a pokud přijde o všechny tři životy tak s ním je zároveň definitivní konec. Stejně jako Johnson hrající DeVita je na tom i Kevin Hart hrající Dannyho Glovera. Platí, že DeVito i Glover zde mají spíše trošku větší čestné roličky než aby byli ve filmu většinu času, Johnson a Hart ale dokáží přítomnost těchle dvou legend minimálně slušně nastínit. Především Hart se tu dle mně herecky vyřadil a především se bravurně snaží imitovat Gloverův hlas a není mimo! Hart je za mně špičkou tohohle filmu a říkám to jako člověk na kterého jeho humor většinou funguje 50 na 50. Hart tu ale po 2 letech opět dostal příležitost se herecky vyřádit a tyhle role mu prostě sedí. Jack Black je tentokrát Fridge, takže hraje namakaného černocha, který se musí popasovat s tím, že je aktuálně tak trochu při těle. I Black tu dostává zcela novou komediální hereckou výzvu a opět se proti němu nedá říct ani popel, protože si Black svůj herecký comeback v posledních pár letech vyloženě užívá a společně s Hartem tvoří špičku ledovce tohohle filmu. Karen Gillan se poté nedá také říct, že by se zhoršila, scénář jí ale na rozdíl od ostatních nedává příležitost předvést cokoliv nového až krom jednoho momentu, který ale trvá zhruba 2 minuty. Gillan si ale postavu Rudy respektive jejího celkového protikladu užívá pořád stejně jako 2 roky nazpátek. A téměř to samé se dá říct i o návratu Nicka Jonase. Především se mi ale potvrzuje, že je Awkwafina skutečný herecký nález u kterého mě těší, že dostává více a více příležitostí. Byla boží ve Farewell a nyní si může vlastně v klidu plácnout s Hartem a Blackem. Awkwafina oficiálně dokáže uhrát vážné i komediální role a těším se až ji bude ve filmech víc, protože myslím, že ještě něco předvede..... Především je ale na Jumanji 3 skvělé, že rozhodně nejde o bezduchou kopírku dvojky. Hrubá koncepce je sice úplně stejná, rozhodně se tu ale nejde po stejných bodech jako u dvojky. Nový videoherní lore, nová prostředí a nové elegantní způsoby jak si s tímhle námětem a potenciálem vyhrát. Stejně jako u dvojky platí, že by z příběhů Dr. Bravestonea a jeho bandy šel natočit regulérní dobrodružný film, který by představoval avatary jen jako filmové postavy. Opět jsem se chvilema cítil jako u velmi odlehčenější verze Indiana Jonese a třeba sekvence s opičáky na točivých dřevěných mostech je epická jak nejvíc to v rámci světa Jumanji jde. Pořád ale především platí, že se film dá brát jako parodie na dobrodružné filmy, které si sem tam opět vystřelí z klasických klišé a především je fajn vidět, že si tu někdo dal práci a vymyslel nové levely s funkčními překážkami, avatary a dodal starým avatarům i nové schopnosti a slabosti. A především se to opět neobejde bez ,, Baby I Love You Way". A opět to stojí za to! Krásně se na to kouká, díky hudbě a hyperaktivní kameře má člověk pocit, že opravdu kouká na dobrodružný film a především Jumanji dokáže chvílemi i dojmout na tom pravém místě. Dokáže parádně bilancovat mezi humorem a emočními scénami a nabídne uspokojivé finále, které se bere vážně a nepůsobí to křečovitě. A to je paráda! Jumanji 3: Další level je důstojný sequel, který si z dvojky bere to nejlepší a zároveň se snaží být opravdu své. DLC Jumanji je paradnim dobrodružstvím, které společně s novými Star Wars funkčně obstojí jako vánoční blockbuster. A ve finále i dorazí kvalitní odkaz na původní Jumanji, který by ale také mohl naznačit, že se příští Jumanji film vrátí ke kořenům. A nejsem vůbec proti, už čestné cameo na konci ve mně vyvolává chuť pustit si původní Jumanji znova co nejrychleji..... Viděno v kině: 2x
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Presne ako som očakával , dva roky po minulom filme k nám v rovnakú dobu a rovnaký čas prišlo pokračovanie nechválne známeho Jumanji. Rovnako ako minulý rok som podľa traileru očakával podpriemerný film ,ktorý len znásilní pôvodný rodinný film. No z nejakého pre mňa neznámeho dôvodu sa tomu istému režisérovi podarilo tento už raz použitý nápad oprášiť a priniesť niečo zábavného a zaujímavého ( i keď zväčša toho istého ). Začína to úplne rovnako ako minulý diel ,no asi po pol hodine sa z toho opäť stáva šlahnutá komédia s rovnakým plotom ( a.k.a. dejom ) ,ale s inými miestami diania. Ak sa vám páčilo Jumanji z pred dvoch rokov ,potom nie je na škodu ísť aj na dvojku. Príde mi to šialenejšie ,akčnejšie ,zábavnejšie a viac rozvinuté ako dvojka ,ale nič nového. Ak nerátam lepšie gagy a omnoho lepšieho záporáka ,ktorý oproti verzii z roku 2017 aj niečo robí. Zapojenie starej generácii a starých postáv do hry ( aj viac herných avatarov a ich zmena ) tiež filmu pomohlo. Najviac som si užil mostovú scénu ,pretože milujem mosty...Koniec opäť dáva priestor na ďalšie pokračovanie ,ktoré by som aj uvítal ,pretože to vyzerá ,že sa Jumanji znova bude odohrávať v reálnom svete. VERDIKT: Nové diely Jumanji sú rodinné komédie ,u ktorých ľahko vypnete mozog a budete so záujmom hltať všetko čo vám tvorcovia naservírujú. Ale úprimne to nie je žiadny posun vpred. Len vylepšený minulý diel. Ale myslím si že si to tých 75% zaslúži...
p.a.douch
p.a.douch
8 339 bodů
8
Já se šel bavit, a to mně tenhle film splnil. Jasně není to taková bomba jako "Vítejte v džungli", ale neztrácí moc. Dva geronti zvládli svoje role s naprostým přehledem. Jumanji už není jen džungle a fauna se nám taky rozrostla. Původní parta opět bez problémů a i záporáci svojí roli splnili. Já se zkrátka bavil. Takže úplně v pohodě 80 %.
  • stará parta
  • DeVito, Glover
Toren
Toren
5 145 bodů
6
6/10. Větší, hlasitější, nahláškovanější ale podstatně méně nápaditější. Navíc mi přišlo,že triky jsou o level horší. Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, říká se... a faktem je, že i když jde produkčně o fajn DLC, pořád to není žádná velká hitparáda. Casting je ovšem perfektně sehranej a táhne to výrazným krokem kupředu. Více: https://www.youtube.com/watch?v=WNbfTJCwqhM&t=2s
blazma
blazma
4 928 bodů
8
První pokračovaní bylo famózní a tak jsem se hodně strachoval o to čím by tohle mohlo ještě přispět. opět je to honba s krystalem, tentokrát není zelenej ale žlutej.. jakože vypadalo to špatně. Přidáním herců a postav, vznikl prazvláštní tým, který ovšem díky prohazováním těl nakonec působí docela vtipně, prvně jsem tomu dal 3 hvězdy pokud by to byl samostatný kousek. Jenže když vezmeme v potaz všechny díly a slepíme je dohromady, tak si tento díl ty 4 hvězdy o fous zaslouží.
Floridsky
4 376 bodů
4
Sice se o pokračování nikdo neprosil a první trailer moc nenavnadil, ale jde o fajn dobrodružnou rodinou jednohubku s trochou těch fórků, které hlavně sází nejen Kevin Hart a Jack Black, ale tentokrát i trochu víc ten The Rock, jelikož se do příběhu zamotají i dva stáří důchodci, kteří jsou už trošku senilní. Nejraději mám stroze oděnou Karen Gillan, která se mi zde opět líbila. Hlavní problém je v tom, že film nepřináší nic nového a je tu celkem dost klišé momentů a konec zůstavá otevřen pro případné a velice možné pokračování, protože peněz není nikdy dost. Takové jiné Rychle a zběsile. Rozhodně slabší než předchozí dva díly. Jinak v kině jsem na tom byl v dabingu, kterej celkem ujde. A celkem mě udivilo, že bylo narváno jako na Endgame.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6.5
Danny DeVito! Tak pěkně zahranou roličku jsem už dlouho neviděl. Pobavilo mě to(!). Jinak o něco slabší, než předchozí kousek, na konci rovnou upoutávka na další díl. Další nekonečný seriál. Pořád jsou tam nápady, i když se už muselo hodně vymýšlet, aby se divák pobavil, aby se stalo něco nového.
  • Danny DeVito, výprava, odpočinkový film
  • Už jsme to všechno viděli, ale u počítačových her to asi nevadí :)