Děsivé dědictví

69%
Děsivé dědictví

Když zemře Ellen, matriarcha rodu Grahamů, začíná rodina její dcery rozplétat záhadná a čím dál tím děsivější tajemství svých předků. S přibývajícími odhaleními se čím dál více snaží překonat svůj neblahý osud, který zřejmě pronásleduje celý jejich rod a pomalu ničí vše, co znají. (Vertical Ent.)

Režie:
Scénář:

Recenze: Děsivé dědictví

Kinobox.cz
90%

Kromě toho všeho film velmi působivě vypadá a zní. Některé kamerové / střihové nápady jsou velice originální (hodně jsou využity strašidelné miniatury, které matka vyrábí) a hudbu (nebo spíš rytmické zvuky) sice asi nebudu poslouchat ze soundtracku, ale manipuluje s emocemi diváka velmi neoposlouchaným způsobem. Dočetl jsem se, že celý film stál pouhých 10 milionů dolarů, ale rozhodně vypadá podstatně výpravněji.

Kinobox.cz
93%

Už v prvních sekundách máte možnost odtušit, že to bude něco výjimečného kvůli tomu, jak snímek vypadá a jak hravě vytváří režisér atmosféru napětí ve vizuálním přechodu z jedné scény do druhé. Velmi oceňuji herecké výkony, naprosto se vymykající tradičním hororům, za mě by tam měly být nejméně dvě oscarové nominace.

7
Není to tak dlouho co se v kinech objevila Čarodějnice a byl kolem ní ohromný poprask. Jedna recenze lepší než druhá a já byl po shlédnutí v naprostém šoku jaká nudná pitomost to byla. Něco podobného jsem upřímně očekával i od Děsivého dědictví. Trailery mne nechaly zcela chladným a recenze typu nejlepší horor posledních let mne akorát tak utvrzovaly v tom,že na mne nic extra nečeká. Obvykle to totiž bývá tak,že pokud se film líbí kritikům obyčejní diváci nadávají. Po shlédnutí jsem si nechal pár dní snímek uležet,abych si v hlavě urovnal myšlenky co si vlastně o filmu myslím. V první řadě bych pochválil kameru,která byla skvělá a bezchybná. Dále bych vypíchl herecký výkon Toni Collette,která tu hysterku zvládla na výbornou. Další věc,která se mi líbila je tísnivá hudba a mrazivá atmosféra s výborným budováním napětí. Snímek ač se o něm mluví jako o hororu moc hororem není a těch scén s mrazivou atmosférou je za celý snímek maximálně 5. Scénář je podle mne zcela obyčejný a nenabízí nic neviděného. Právě díky té kameře,hercům a hudbě je pro mne něčím víc. Ari Aster od začátku diktuje velmi pozvolné tempo vyprávění na které jsem přistoupil. O to více nechápu tu finální půl hodinu,která je trochu uspěchaná a zběsilá. Závěrečná pointa celého snímku mne nijak neoslovila. Suma sumárum nejsem zklamaný,ale k dokonalosti chybí pořádný kus.
28 428 bodů
7
Mysteriózní a silně psychologický příběh plný tajemství mající ohromnou hloubku v budování hrůzy. Ano, potenciál tohoto snímku je brutální psychologická hrůza jdoucí svým směrem. Tady nejde o žádné hektolitry krve, useknuté údy a další fyzické brutality. I když emocionální násilí se také objeví. Zde jde čistě o atmosféru a ta tu skutečně je. Jenomže scenárista jakoby nad scénářem tápal a v podstatě nevěděl, jak s tím jako celkem naložit. Psychologické filmy jsou vždy těžko uchopitelné a nejinak je to u tohoto. Když si vezmeme různé souvislosti daných událostí, jeden k druhému jako by neměl žádnou váhu. I tak náhlý nečekaný obrat ke konci překvapí. Mnoho okolností však zůstávají nevysvětlené. Samotný konec to tedy nakonec celé nepříjemně zazdil, což je škoda.
22 284 bodů
8
Ze začátku je ta hororová sošnost až legrační, protože si ji film ještě nezasloužil - ale jakmile se rozjede, splatí všechny dluhy. Trpí mírnou "překonceptovaností", kdy je za vším vidět snad až moc rozmyslu - ale jinak jsem si to užil mnohem víc než další mainstreamové horory poslední doby - rozhodně víc než To a Tiché místo. Táhne to i ústřední trojice herců, jejichž vedení a výkony jsou ve svojí žánrové vypjatosti perfektní.

Dodatečné informace

Původní název:
Hereditary (více)