Přebytečná zátěž

37%

Komentáře a recenze 4

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 088 bodů
4.5
Beast of Burden je takovou paralelou ke snímku Locke,ale zatímco tam snímek táhl výborný Hardy,tak zde i přes veškerou snahu nedokázal Potter,pardon Radcliffe vytáhnout ze šedého průměru. Většina filmu se odehrává v letadle a celkově snímek postrádá jakékoliv napětí,nebo nějakou zajímavou scénu. Zahraniční recenze nelhaly a já se k ním tentokrát také přikláním a dávám 45%.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 393 bodů
5
Zemřelo jim dítě a ona se dozvěděla, že má rakovinu vaječníků. On ve snaze vydělat peníze na její léčbu bez jejího vědomí vezme práci převozu ilegálního nákladu svým malým letadlem. Jenomže se to všechno prostě zkomplikuje. Jednoduchý thriller v podstatě rozdělený na dva díly. V první polovině si děj všímá pouze Seana, kolem kterého se to všechno točí, právě za kokpitem malého letadla. Jen sedí, pilotuje a vyřizuje hovory. A právě v tom je jádro věci, na kterém je stavěn i dánský snímek ze stejného roku pod českým distribučním názvem 'Tísňové volání' (2018). Ano. Stejně jako u tohoto snímku by se i tento dal označit jako one-man-show, ve kterém sledujeme pouze počítání pilota. Dramatický děj tak vyvěrá pouze s konverzací. V rámci emocí a rozvíjející se psychologie stavu bezmoci a zoufalství jedince, to rozhodně není lehká role, ale dá se říct, že si s ní Daniel Radcliffe poradil úměrně dobře. Jenomže tato konverzační atmosféra se v polovině stopáže radikálně mění. Postupně nám jsou obrazotvorně odhalovány osoby, se kterými ve svém letadle telefonuje a pomalinku se vynořují veškeré okolnosti dané problematiky. Vlivem toho, že je Sean nucen do těžkého rozhodnutí, které při špatné volbě může skončit i tragicky, se vlastně nejedná o nic originálního. Čím víc se blíží závěr snímku, tím víc sílí napětí a akčnost. Vše se přesune na zem a skončí to tak, jak asi každý předpovídá. Kdyby se tvůrci drželi oné one-man-show, snímek by silně konkuroval právě zmíněnému počinu 'Tísňové volání.' Takhle z toho vzešla podivná nerozvážnost, jak to tvůrci vlastně v pojetí mysleli. Počáteční dějový minimalismus se postupně mění v akci, čímž po divácké stránce vzniká pocit, že se najednou skočilo do jiného filmu. Druhá polovina celého vyprávění se tak naopak přibližuje spíše ke snímku 'Noční jízda' (2013). Jako celek se to docela bortí hlavně svou nerozvážností daných okolností ve snaze diváka zaujmout. Zpočátku je vybudované určité napětí v oblasti tajemna a hádanek, aby se vše nakonec hodilo přes palubu a divákům se jako vyvrcholení předhodilo zcela něco jiného.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
2
Těch filmů, kdy někdo jede autem (nebo jako tady řídí malé letadlo) a během cesty řeší po telefonu životně důležité věci, začíná být nějak moc. Tohle, narozdíl od konkurence, zas tak moc nebaví, Radcliffe to taky moc neutáhl a akční závěr je úplně mimo.
avenis
avenis
8 067 bodů
3
Bude to tím, že nejsem seveřanka... nějak jsem ten režisérův záměr nepochopila. Nervní mladý pilot, neustále nervózně telefonující a tříštící svou pozornost, rozmazlená labilní žena, která neumí nechat chlapa v klidu pracovat, do toho něco balíků drog a partička vostrejch chlápků nejasného zařazení...a ještě ten zavádějící název. Proč nemůžou distributoři nechat prostě SOUMAR? Jak trefné, ale né... oni si to musí pojmenovat po svým... No nic, tohle je fakt ztráta času. Sorry, Danieli, mám tě ráda, ale mrtvolu jsi hrál líp. (16.9.2020)