Deštivý den v New Yorku

68%

Komentáře a recenze 18

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 083 bodů
6.5
Deštivý den v New Yorku je pro mne první pořádné setkání s Woodym Allenem. Jeho filmy moc neznám, ale tento se mi docela líbil. Hodně tomu pomohl skvělý casting s čím dál více zářící hvězdou Timothéem. Samotný film je takovou neškodnou konverzačkou, která divákovi v závěru vlastně nic nedá.
Pete69
Pete69
29 308 bodů
5.5
Deštivý den v New Yorku je pro mě obyčejným snímkem, který mi vůbec nic nedal. Mladý pár zažije zajímavý den ( každý zvlášť ) a je to vlastně zkouška pevnosti jejich vztahu. Málo humoru, žádná romantika a na konci jsem přemýšlel, o čem to vlastně bylo.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
6
Už pár let od Woodyho nečekám zázraky, takže tyhle filmy do nepohody mi vlastně úplně stačí. Fain se na to kouká, i díky těm hlubokomyslným dialogům a originálnímu hudebnímu podkresu je jasné, kdo je autorem...a navíc pokaždé dostanu parádní obsazení v zajímavých rolích. Za mě zase dobrý.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Woody Allen stihl od roku 1982 každý rok vydat jeden nový celovečerní film, minulý rok si ale musel dát kvůli sexuálním skandálům nevyžádanou pauzu a jeho zatím poslední film Deštivý den v New Yorku tak dorazil až letos. Allenovi nakonec MeToo kariéru nezabilo (už příští rok uvidíme jeho nový film Rifkin´s Festival s Christophem Waltzem), dostat ale Deštivý den v New Yorku do kin nebyla žádná sranda. Jeden z nejuznávanějších filmařů všech dob prostě dohrál na dobu kdy se začíná vytahovat každý sexuální skandál a to i takový, který byl dávno zakopán do země a Allen měl problém i sehnat jenom distributora, který by jeho poslední film nacpal do kin, nakonec se mu to ale povedlo a je to asi dobře jelikož Allen do nového filmu dostal Timothéeho Chalameta, Elle Fanning, Juda Lawa nebo Lieva Schreibera a bylo by škoda takový parádní cast nevidět v akci. Jenom je tu takový problém, že pokud si odebere cast tak vám ve finále ze samotného Deštivého dne v New Yorku moc nezbude. Pořád jsem neměl čas dohnat ty počáteční a nejuznávanější filmy Woodyho Allena (Já hříšník) a tak jsem měl štěstí vidět jenom jeho posledních 7 filmů (od roku 2011 jsem vynechal jenom Do Říma s láskou z roku 2012) a bohužel mám s Allenem téhle dekády zásadní problémy. Pořád věřím těm reakcím, které díky starším filmům Woodyho Allena tohohle tvůrce označovali jako skvělého tvůrce a vypravěče, toho ale prostě v posledních Allenovkách nevidím. A především mám pocit, že mi Allen už od roku 2016 cpe ten samý základní koncept, akorát ho prodává ještě méně záživněji. A především je hodně vidět, že byl tenhle film natočen ještě před tím než celé to MeToo začalo. Ale o tom až později. Srdíčkem tohohle filmu je Elle Fanning. Ta tady sice hraje totálně hloupou studentku novinařiny Ashleigh, které nedokáže pobrat, že jí chce jeden režisér dostat do postele a následně se o to pokouší i jeho dvorní scénárista a hned poté i herecká hvězda, Fanning ale tuhle hlupačku hraje tak přesvědčivě a je v téhle roli tak roztomilá, že prostě funguje. Není to vlastně dvakrát sympatická hrdinka (už jenom kvůli její inteligenci je fakt těžké si k ní najít cestu), rozhodně jde ale o tahounku děje. Jejím přesným opakem je poté Gastby v podání Timothéeho Chalameta, který je ale přesvědčen, že našel tu pravou. Gastby je hlavní postavou příběhu a nejen jeho monologům je snadnější si k němu najít cestu. Jenže to je tak co se týče zajímavých charakterů vše- Fanning a Chalamet jsou zlatá výjimka, celkem fajn je poté Selena Gomez, která hraje mladší sestru bývalé přítelkyně Chalameta, která je ve filmu především proto aby šířila moudro o tom jak je v životě důležité si najít toho pravého. Zbytek postav je jen sbírka karikatur typu scénárista v podání Juda Lawa (hodně nevyužit) nebo zhroucený režisér v podání Lieva Schreibera. Zrovna u něj jsem měl velký pocit, že je postava hodně inspirovaná Woodym Allenem a ještě lepší je když se k téhle postavě přidá koncept MeToo. Woody Allen na steroidech? Možná, na to abych ale mohl hodnotit to jak se Allenovi povedlo vystřelit si sama ze sebe je Schreibera ve filmu až příliš málo. Allen má jinak především v dnešní době podle mně problém s tím, že je fanouškem staré minulosti, která mu chybí a tudíž ty scénáře působí jako by se odehrávali v 70-80. letech, ve stejné době jako Annie Hallová. V Deštivém dni v New Yorku se ale objevují smartphony, HD televize nebo vyspělejší počítače a tudíž je to celou tu retro atmosféru tak trochu nabourává, což je ve finále sice škoda, ale vlastně ne zas tak velká. Deštivý den v New Yorku hezky vypadá, protože kameraman Vittorio Storaro si umí hrát s barvičkami, které navíc prošpikuje osvícením a kamera tak opět působí jako by vypadla z postupů, které se používali v 70- 80. letech. Největším bizárem na Deštivém dní v New Yorku mi tak přišla celá zápletka, její odvíjení a vyvrcholení. Na celém Deštivém dni v New Yorku je nejvíce zajímavý fakt, že celý trailer je v podstatě oněch 92 minut filmu v kostce. Po nějakých 20 minutách filmu mi bylo zcela jasné jak se to vše bude vyvíjet a jak to celé skončí a ve finále mě překvapila jenom jedna věc, která spočívala v usmíření hlavního hrdiny a její matky. A ono řešení je vlastně šokující, zároveň ale působí celkem směšně především proto, že není úplně reálné aby zrovna toto bylo důvodem aby se syn a matka usmířili. Ale někoho možná takový překvapivý WTF zvrat potěší. Deštivý den v New Yorku vlastně není extra potřeba vidět, pokud ale na něj člověk narazí tak by naštvaný být nemusel. Allen vlastně opět servíruje stejné témata, akorát rozdílné v pár detailech a opravdu se mu nedaří tak překvapovat. U Iracionálního muže se mu to částečně povedlo, u Kola Zázraků vlastně taky, tady to opravdu nevyšlo. Ten film možná ani nechtěl v ničem extra šokovat, je ale prostě fakt, že ten film dorazil pozdě. Pozdě, protože poté co je kauza MeToo už dávno za námi a aktuálně spíš mrtvá film tak trochu především v pasáží s Ashleigh nefunguje. Ale Allen rozhodně špatný vypravěč není a jeho starší tvorbu doženu. Jenom nebudu mít po současné dekádě nějak extra velkou chuť, nový Allenův film s Waltzem si ale rozhodně ujít nenechám....
Klajnik
Klajnik
8 503 bodů
2
Uhlazená slabota. A to tam jsou herci, na které se kouká věru dobře.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Tak toto byl pro mě teda velmi zvláštní, ale naplňující zážitek. Tak nějak poprvé jsem si začal všímat, jak jednoduše se tady pracuje s kamerou, žádné zbytečné střihy nebo zdlouhavé pasáže, ale co hlavně.. Tento snímek ve mě vzbudil pocit, že se hlavně soustředí na dialogy, popřípadě monology a mimiku v obličejích herců i v jejich postoji a pohybu. Filmy jako by byl zasazený do starší období a přitom se to odehrává v naší době. Musím smeknout před Timothéem Chalametem a Elle Fanning protože jejich výkon mě naprosto dostal, jenom jsem sledoval jejich tváře a bylo to famózní. Velké překvapení i pro Selenu Gomez, která má větší pověst jako zpěvačka než herečka, ale tady se předvedla. Mladí herci tady zkrátka zaváleli, nic méně perfektní kombinace se staršími, vyzrálejšími herci jako Jude Law, Diego Luna, Liev Schreiber.. Zkrátka a jednoduše byl tohle pro mě naprosto vyvážený zážitek.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
4
Deštivý den v New Yorku byl již 29. film, který jsem od Woodyho Allena viděl. Obdivuji vytrvalost tohoto tvůrce, který točí (až na malý výjimky) každoročně jeden film. O velikosti tohoto režiséra napovídá i skutečnost, že v jeho filmech se objevují ty největší herecké hvězdy současnosti. Ale Deštivý den v New Yorku mě bohužel nudil a oněch 40 % je spíše ze staré známosti. Příštímu jeho filmu (Rifkin's Festival) dám šanci snad jen kvůli tomu, že se v tomto snímku objeví Christoph Waltz.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
10
Nevím, jestli je to tím, že šlo o mou první zkušenost s prací Woodyho Allena, ale jsem nadšen. Tedy, celý film byl dobrý, ale naprosto nezapomenutelným ho učinila až poslední pětiminutovka. Už jsem se smiřoval, že to skončí tak nějak nijak, pak ale došlo k naprosto úžasnému zvratu, který jsem absolutně nečekal a ohromně mě potěšil. Samotný film tak závěr vystřelil alespoň o tři hvězdy výš a smazal všechny jeho předchozí zápory. Již dlouho mě žádný film nenabil tak pozitivní energií. Jsem opravdu nadšen. Obě dvě linky příběhu je velmi zajímavé sledovat a jsou velmi dobře napsané. Mimo konec je jednoznačně nejlepší částí filmu protagonistova interakce se sestrou jeho bývalé přítelkyně. Jejich oba polibky jsou naprosto fantastické scény. Sledovat vstup protagonistovy nynější přítelkyně do světa celebrit je ovšem také zábavný. Její interakce s místními hvězdami správně dokreslují vyznění celého filmu a moc se mi líbily. Nedokážu ani pořádně napsat zápory snímku. Snad jen jediný. V kontextu filmu mi celá zápletka s prostitutkou a matčiným večírkem a jejím přiznáním přišla až obludně zbytečná a vůbec mě nezajímala. Kdyby raději bylo více času věnováno interakci mezi protagonistou a jeho překvapivou neworskou společnicí. Jinak bylo vše takřka bezchybné. Všechny zapojené herečky byly pěkné a přitažlivé, takže nerušily divákovo oko, stejně tak protagonista byl bílý, což už v dnešních hollywoodských filmech nebývá vůbec běžné. Když tak nad tím přešlím, asi jde opravdu o první film za velmi dlouhý čas, kde jsem neviděl žádné jiné, než europoidní herce, což je příjemná změna. Za konec jsem ohromně rád. Od začátku až do konce jsem byl přesvědčen, že protagonista nakonec objeví, že i přes všechna nečekaná dobrodružství miluje své děvče z Arizony a konec, takový jaký nastal mi na mysl přišel až v okamžiku, kdy protagonista vystoupil z kočáru. Sledovat následující pětiminutovku byl spolu se skvělým hudebním doprovodem famózní zážitek. Jeden z mála filmů, které si s radostí tak za měsíc pustím znovu.
Milena107
729 bodů
9
Příjemné překvapení letošního podzimu. V hlavních rolích úžasná Elle Fanning, a skvělý Timothée Chalamet. Herec, kterému předpovídám zářnou kariéru. A jiskřivé dialogy aktérů příběhu jsou špička. No prostě další Woody Allen, který mi dal to, co jsem chtěla.