12 hrdinů

68%

Komentáře a recenze 4

47 083 bodů
7
12 Strong vychází ze skutečných událostí,které jsou podle mne tak neuvěřitelné,že nechápu proč se tak dlouho otálelo s filmovým zpracováním. Snímek vypráví o dvanácti amerických vojácích,kteří na koních bojují proti Tálibánu a navíc se jim podaří za tři týdny splnit misi,která měla podle očekávání trvat dva roky. No prostě neuvěřitelné. Snímku byl na mne místy zdlouhavý,ale jakmile přešel do akčních scén,tak už to bylo mnohem lepší. Hlavně tedy závěrečná půl hodina stála za to. Přesto se nemohu zbavit dojmu,že si takový příběh zasloužil o trochu lepší zpracování.
29 308 bodů
7
Skoro se mi nechce věřit, že je to podle skutečné události, ale ono je, i když podle mého názoru přibarvené dost. První polovina se rozjíždí opravdu pomalu a snímek tohoto typu by měl mít kratší úvod a delší pasáž v boji v Afghanistánu. Konec hollywoodský.. celkově dobrá podívaná.
28 305 bodů
9
Příběh přibližuje tým speciálních sil nasazeného do Afghánistánu po 11. září. Příběh plný patriotismu a přesvědčení. Počáteční nadšení všech zúčastněných snad už ani nepřekvapí. Jedná se o filmovou oslavu a úctu k chlapíkům, kteří dokázali nemožné. Dějově je vyprávění jednoduché, avšak cílené. Tvůrci např. nevynechali ani scénu popravy matky Talibanem jenom proto, že vzdělávala své dcery. Válečné scény jsou v rámci filmové zábavy natočeny efektně a rozhodně se nemají za co stydět. Snímek se hrdě řadí k obdobným vlasteneckým snímkům, které připomínají určitou historickou událost, byť hollywoodským stylem a které neopomenou na samém konci ukázat fotografii skutečných hrdinů. Na snímek se rozhodně nedívat politicky. Je to jen obyčejný válečný film na základě skutečných událostí, jako každý jiný.
4
Možná to byla velká bitva, možná to fakt Taliban pořád bere jako svou nejhorší porážku. Ale to nic nemění na tom, že to většinu času bylo děsivě nudnééé. V půlce jsem měl chuť tohle vypnout a pustit třetího Ramba.