50%
Gotti

Příběh kriminálního bosse Johna Gottiho a jeho syna.

Recenze: Gotti

Kinobox.cz
35%

Není se čemu divit, že Gotti ze sedmatřiceti nashromážděných recenzí na Rottenech nezískal ani jednu pozitivní. Zařazuje se tím sice do společnosti filmů jako Návrat vražedných rajčat!, což si úplně nezaslouží, ale na druhou stranu, co na téhle rutinní slátanině bez charismatu vlastně vyzdvihovat? Takový Patrick Melrose, tedy projekt pro televizi, ukázal čiré režijní mistrovství a kreativitu.

4
Gotti je vysněným snímkem Johna Travolty,ale na jeho realizaci si bohužel nevybral adekvátní spolupracovníky. Connolly na pozici režiséra selhává každou další minutu,ale na druhou stranu musím podotknout,že scénář také není vůbec dobrý a vlastně ani neví jak chce příběh vyprávět a kolik toho chce sdělit. Díky tomu film vůbec neutíká a necelé dvě hodiny se tak zdají jako věčnost. Písně,které ve filmu zazní jsou OK,ale byly absolutně nevhodně použité. Jediná věc,která si zaslouží nějaké měřítko je snaživý Travolta. Bohužel ho nikdo z ostatních herců nenásleduje a jejich výkony jsou přinejlepším průměrné. Suma sumárum je to celé příliš mdlé,zdlouhavé a špatné.
29 851 bodů
7
Gangsterky mám rád, tato určitě nepatří k nejlepším, ale na rozdíl od jiných recenzentů mě film nezklamal. John Travolta zahrál velmi dobře, trošku mu to pokazil český dabing. Atmosféra průměrná, příběh napsal sám život a film má slušný spád i děj. Já se nenudil.
28 428 bodů
4
Útržkovitá etuda ze života dalšího slavného mafiána Johna Gottiho a to na základě biografie ´Shadow of my father´ který napsal jeho syn John Gotti Jr., což by mělo znamenat, že bude příběh odvyprávěn z jeho pohledu. Kupodivu je to přesně naopak. Celé to vypráví přímo John Gotti a to mnohdy i přímo k filmovým divákům svým pohledem do kamery. Film hojně využívá retrospektivu, což docela vede ke zmatku, z jaké doby vlastně co je. Vyprávění má být především v souladu otce se synem, ale dohromady toho tady zase tolik není. Jen něco málo rozhovorů z věznice, kde Gotti starší mluví o rakovině, utrpení a hlavně minulosti. A synovi samozřejmě také výchovně káže. Avšak jeho syn chce být jako on a nebo ne? Je v tom ohromná nerozhodnost. Příběh v podstatě nemá ucelený plynulý děj. Sem tam nějaké jednání, vzteku a nesouladu a k tomu občas nějaká ta masová vražda. Smysl všeho jako celku budiž záhadou. Biografie mafiánských etud Johna Gottiho, byť jen pro televizi, byl už dříve natočen pod prostým názvem ´Gotti´ (1996) a po obsahové i dějové stránce je daleko přínosnější. Toto další zpracování některé události zopakuje, ale zůstávají právě v dějovém vývoji nepochopitelné. Starší televizní snímek vše osvětlí daleko lépe. Další útržkovité epizodky již jakoby se zdáli svou nesouměrností naprosto zbytečné. John Travolta se snažil být drsnějším předobrazem, než jaký byl předchozí Armand Assante, ale když není dobrý scénář, ani Travolta to nezachrání. Suma sumárum, snímek vypadá jako brutálně sestříhaný seriál, který vlivem toho ztratil vše patřičné na jednoznačnosti, správného tahu na branku a hlavně své výpovědi. Co tím chtěl vlastně básník říci? Že byl Gotti sice mafián s několika zářezy na pažbě, ale stále člověk, který dokázal ve své čtvrti zařídit pořádek a bezpečnost? To se třeba o Hitlerovi kdysi říkalo také.

Dodatečné informace

Původní název:
Gotti (více)