Psí ostrov

77%

Komentáře a recenze 35

8
Wese Andresona jako režiséra normálně příliš nemusím. Nemám rád jeho styl vyprávění,ale to je jen můj osobní postoj. Nemůže se přece zavděčit každému,že? Jenže tentokrát se mi trefil přímo do vkusu. Jak humorem,tak příběhem a úžasnou animací,která je jak originální tak hravá a kouzelná. Užil jsem si každou chvíli a při závěrečných titulcích jsem litoval,že snímek končí. Musím vyzdvihnout vynikající volbu herců pro namluvení hlavních postav.
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9.5
Skvely animak pro dospele - deti bych na film kvuli naturalistickym scenam (operace ledviny predevsim) radeji vubec nebral. Wes Anderson je snivec, dokaze pracovat s mistnimi realiemi (protentokrat japonskymi) a pritom pridat spoustu vlastni invence pocinaje vymyslenymi psimi rasami a konce fiktivnimi psimi nemocemi (v ceskem prekladu "cenichoza" a "psotnice"). Hlavni hrdina Atari patrajici po svem psikovi Spotsovi obyva podivny, snovy svet budouci japonske metropole Megasaki a jeho sneni se prolina s krutou realitou psich vyhnancu, ktere starosta Kobajasi vyhani na vybydleny ostrov. Samotni psi jsou nadhernou sbirkou charakteru - ve schopnosti naznacit pomoci zvirat lidske jednani je Wes Anderson spriznen s Timem Burtonem. Nenechejte si ujit.
29 851 bodů
8
Skvělý animovaný film, který rozhodně není pro děti. Úvaha o chování člověka k přírodě a zvířatům. Jedinečná animace, film se line v tajemném a ponurém duchu. Perfektně zvládnutý dabing prolnutý s titulky. Mě se snímek líbí moc. Film si ale asi nenajde diváky v širším spektru.
6
Byl jsem přesvědčený o tom, že jsem přesně v náladě na Wese Andersona, proto mě to zklamání dost pálí. Ale ten film mi nedovolil mu propadnout, nedovolil mi kochat se a ponořit se do nálady - jen hnal kupředu, otevíral motivy, které nikam nevedou, představil postavy, které neztrácí plochost a slibil emoce, co nepřišly - i přesto, že část stopáže obsahující něčí uslzené oči, není zanedbatelná. Asi nejslabší Wesův film.
4
Typická Wesovina. Tentokrát možná ještě o trošku míň přístupná díky těm všem tlumočníkům a celkové japonské stylizaci. Navíc je to i přes "dojemný příběh" chladné jak psí čumák.
7
První polovina výborná, druhá odzývaná. Vizuálně neskutečně vypilované a půvabné, příběhově překvapivě sterilní a v závěru uchvátané, bez obvyklé Wesovy extravagance a odvahy. Nelituji jediné minuty, kterou jsem u toho strávil, protože míra autorské osobitosti je stále obdivuhodná a sympatická, ale úvod zkrátka sliboval výraznější emoce a lepší vývoj postav.
6
Je úplně jedno jaký máte vztah k filmům Wese Andersona, ale něco se mu musí nechat: Filmy si dělá po svém a to i co se týče podivného smyslu pro humor a speciálního vizuálního stylu. I přesto, že mě tak jeho filmy nikdy moc nestrhli, vždy jsem ho bral jako tvůrce kterého je potřeba si cenit. A nějak se moje postavení k němu nezměnilo ani po Psím ostrovu. První půlku jsem byl vlastně nadšený. Stop- motion animace je nádherná, humor je tak zvláštní až funguje a je to hrozně neobyčejný a potěšující. Zajímavý je ten nápad, že psi mluví/štěkají anglicky ale japonské postavy potřebují buďto překlad od překladatelky či americky mluvící postavy. Na Japonsko v loutkovém světě se kouká nádherně, Wes Anderson je očividně fanda Japonské kultury a tak seká jeden odkaz za druhý a dojde tak na sumo zápasy či rituály. Po první půlce ale jaksi dojde plyn. A je úplně jedno jak je ten film divný ale zůstává vlastně obyčejný. Příběh tkví v tom, že jde z bodu A do bodu B a klasicky se při tom zjišťuje jak je přátelství důležité a tak dále. Po první půlce se tak z neobyčejného filmu stane obyčejný, předvídatelný film a je to škoda. ALE.... ten film pořád není špatný. Na to jde pořád o chytře odvyprávěnou podívanou. Čekal jsem přece jenom ale větší utržení ze řetězu,,, protože- a nalijme si čistého vína- to i ty Buchty a klobásy vykřesali z tématu víc. A to šlo o 3D animák pojednávající o oživlém jídle. A ne... neznamená to, že bych chtěl aby byl Psí ostrov sprostou, brutální podívanou. Spíše jsem čekal pěkně ostrou satyru a ta se prostě nedostavila. A to je asi největší škoda.
8 590 bodů
8
Isle of Dogs je jeden z mála animáků, kterej dle mého stojí za shlédnutí. Dějově je to opět naivní, jak už to u animáků bývá, ale film umí být hravej, takže je furt na co se dívat a film furt pěkně odsejpý., Hlavně je to ale celé tak atraktivní díky stop motion animaci a Wesovo citu pro estetiku. Film je od prvního do posledního momentu vkusnej.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
8.5
Přiznám se, že ač jsem už v důchodu, tak zvláštní animák jsem dosud neviděla. Říká se, že naše animované filmy jsou co do dokonalosti provedení špička, rovněž jsem si to až dosud myslela, ale tak dokonalé psy jsem ještě v žádném animovaném filmu neviděla. Bylo to pro mě veliké překvapení. A nemám příliš ráda sci-fi, tady mi ovšem nevadilo. To dávala televize u příležitosti pořád se zvyšující a stoupající křivky covidu-19. Ne? Psí chřipka, vakcína, ... Jak aktuální! No v každém případě to bylo super a nebýt těch častých reklam na Primě, nespustila bych z obrazovky zrak. Původně jsem si myslela, že půjde o nějaký rodinný animovaný film o psech. Tohle jsem rozhodně nečekala!
kknk2
kknk2
2 949 bodů
7.5
Psí ostrov vybočuje svou poněkud temnou animací a černým humorem z kolonky animáků pro děti, do které bych ho zprvu zařadila. Nápaditě vtipné scény mě dočista dostaly, od zápletky bych čekala víc. Mladší děcka z toho nic moc mít nebudou, u dospělých jde o pěknou kuriozitu.