Creed II

74%

Komentáře a recenze 38

8
Creed 2 nabizí typickou Rockyho zápletku o tvrdém pádu na dno a následné cestě zpět na vrchol. Je to možná klišé jako prase, ale já to miluji. Můj nejoblíbenější díl Rockyho je právě ten proti Dragovi a to víc jsem se na tento film těšil. Creed 2 doručil co slíbil a já už se těším na další díl.
29 851 bodů
6
Klasický "Rocky" Výzva, prohra, trvrdý trénink a výhra - viděno mockrát. Boxu málo, Rocky také nedostal moc prostoru.. příběh předvídatelný a žádná přidaná hodnota. Ivan Drago a jeho syn mohli také dostat více prostoru.. Mě Creed 2 ničím nepřekvapil. 60%
6
Zatimco první Creed patří k tomu nejlepšímu z Rockyho série, tohle patří spíš k tomu horšímu. Sice pořád ještě snesitelné drama, ale těch nudných opakujících se pasáží začíná být čím dál víc. Aspoň že ta tréninková sekvence je fakt dobrá. Coogler chyběl asi víc než se čekalo...
6.5
Film, u něhož si odškrtáváte očekávané zvraty stejně, jako muž ve středním věku odhadne manželčiny vzteklé výlevy po návratu z přátelských nočních posezení. Celá tahle restartovaná frančíza čerpá energii i dollary z objevování nové pozice legendárního boxera / akčního hrdiny minulé generace, z nostalgicky laděných kontrastů mezi dvěma společenskými a filmařskými etapami a také ze skvělých herců, protože Slyovi tahle mudrcovská poloha sedí jak pěst na tvář, Michael B. Jordan pobral celej ring charismatu a Tessa Thompson může klidně jenom stát a koulet očima, a dá vám zaručené K.O. Jenže dvojka Creeda mi ukázala, že v té nostalgii byla přeci jen lepší přívětivě lidská šestka Rockyho a že dynamický filmařský styl osmdesátek, v nichž se řezal italský hřebec s tupou ruskou mlátičkou, je už dneska nenapodobitelný. Nový Creed zapojuje do hry nejslavnějšího Rockyho soupeře i s jeho medvědím synem, a nedělá to vůbec blbě - oba Dragové mají dobrou motivaci k návratu a obzvlášť starý dobrý Ivan je opět ikonickou figurkou, skrze níž minulé časy mohutně zavanou. O to víc, když rozumnou motivaci má i samotný Creed. Scénář se rozhodl sveřepě kopírovat vývoj čtvrtého dílu, bohužel ale s tím rozdílem, že přidává mnohem více psychologie, postavené čistě na stokrát ohraných klišé, a pomalých konverzačních pasáží, které se pak stylisticky hrozně bijou s uchvátaným fyzickým procesem, který je jak z jiného filmu. A hlavně, režie je hrozně nevýrazná a scény z ringu, až na pár světlých výjimek, podává bez kýžené osudovosti a bolesti.___ Na jednu stranu mě hodně bavilo celé dění okolo Draga a vážím si setrvačného předkládání rodinné filozofie, díky čemuž postavy zkrátka přirostou ještě více k srdci, na druhou stranu nenacházím na tomhle pokračování nic, co by mě dokázalo nad rámec očekávaného překvapit a donutit mě k dalším projekcím (což čtyřka dokáže navzdory osmdesátkové imbecilitě opakovaně). Pořád si to však drží více než přijatelnou úroveň, o tom žádná..
8
Creed II vrazil do kin a je lepší než jednička!!! Ryan Coogler měl příliš práce s Black Pantherem a tak otěže převzal Steven Caple Jr., který má za sebou pouze film Sígři (neviděl jsem) a povedlo se mu natočit údernější, dojemnější a více vtahující podívanou. Jedná se osmý film série Rocky, konkrétně se navazuje na události z Rockyho IV a dochází k souboji Creed vs. Drago 2.0. Creed 2 je především rodinné drama,které sází na vztahy. Vztah Adonise Creeda a Rockyho je ještě více prohlouben, stejně jako tak jeho vztah s Biancou. Paradoxně je ale ještě zajímavější sledovat otce a syna Dragovy. Ivan Drago se vrací na plátna kin po 33 letech a je tam vidět změna. Z ,,terminátora´´ je nyní starý a zlomený muž, který se snaží získat svojí slávu zpět skrz svého syna. Dolph Lundgren snad poprvé v kariéře představuje něco co vypadá jako skutečný herecký výkon a stává se jednou z nejzajímavějších postav filmu. Ivanova syna Viktora poté nehraje herec, ale skutečný boxer Florian Munteanu. Munteanu toho moc nenamluví, rozhodně ale nejde o kopírku mladší verze jeho otce. Viktor se totiž narodil do světa nenávistí a tvrdého výcviku, který z něj udělal to čím je. Munteanu není herec, nikdy však nepůsobí komicky a nevěrohodně. V pár scénách je navíc donucen předvést herecký výkon skrz grimasy a emoce a i přes mentální opožděnost jeho postavy se Munteanovi jeho výkon v rámci možnosti povedl. Michael B. Jordan/Adonis Creed je pořád perfektní protagonista, který je pořád důstojným nástupcem Carla Weatherse/Apolla Creeda a kromě stínu z minulosti se musí utkat také s faktem, že se z něho stává otec. Jedná se o jeho definitivní přerod v muže, který však nebude lehký. Jordan dokáže každou scénu uhrát a nikdy nezvládne přehrávat, protože je prostě výbornej. Jestli to na Oscarech s tou nominací na nejlepšího herce ve vedlejší roli za Black Panthera vyjde, zlobit se nebudu. Sylvester Stallone/Rocky Balboa je stejně jako v předchozím filmu pouze mentorem, tato poloha mu ale velice sluší a těch pár scén s Ivanem Dragem vhánějí slzy nostalgie dopředu. I Rocky Balboa musí v tomto filmu projít zásadní zkouškou, která pro něj není lehkou a především se snaží zabránit tomu aby se minulost opakovala. Creed II naštěstí není remake Rockyho IV. Na to má až příliš svůj vlastní styl. Nikde by jste asi tak dva žánrově odlišné filmy, které se ale vzájemně doplňují. Je tak asi štěstí, že nevyšel původní plán, že Creeda II nerežíroval sám Stallone. S jeho režií nemám problém, na druhou stranu bych ale opravdu Rockyho IV. 2 asi opravdu nechtěl. Creed II má opět Rockyho moudrost, perfektně prostříhanou tréninkovou montáž, výborně natočené zápasy a záporáka, který působí jako hrozba. Zároveň je ale více o životních úskalích a méně o boxu. Celý prostředek filmu je totiž jedna velká deprese plná krve, potu a slz, která jenom postupně graduje k epickému finále. Celé mi to tak přišlo intenzivnější než jednička: Údernější kamera, lépe padnoucí songy, lépe prostříhané montáže.... Steven Caple Jr. je možná trošku slabší režisér než Ryan Coogler, na druhou stranu ale má svůj vlastní vizuální ksicht a dokáže Creeda II emocemi skutečně podojit. Celé je to možná přeci jen trochu předvídatelné a především mezi Adonisem Creedem a vrahem jeho otce Ivanem Dragem jsem čekal trochu větší chemii a nějakou výslednou katarzi, která se nějak nedostavila. Scéna kdy se poprvé setkají má přitom opravdu skutečný náboj a lákal na slušnou gradaci, která se úplně nevyskytla. Ve výsledku spíše rodinné drama nebo boxerská řezničina, přesto prodaná srdíčkem a citem skrz krev, pot a slzy. Rocky IV zůstává nepřekonán, Creed II mu ale dýchá na záda co se týče titulu nejlepšího dílu série. Skutečně lepší upgrade prvního dílu, jelikož se v něm klade větší důraz na téměř vše. Nevím jestli bych chtěl aby se Creed dočkal šesti dílů jako Rocky, minimálně na Creeda III jsem ale zvědavej. A vůbec by mi nevadilo kdyby se vrátil nejen Caple Jr., ale i dynastie Dragových!
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
nie je to taky priamy "hak" s devastacnymi ucinkami ako prvy CREED, ale stale dost dobry prirastok do ROCKY CINEMATIC UNIVERSE. vacsina filmu je dost predvidatelna, ale to ako tak patri k filmom s ROCKYm...
8 590 bodů
0
I desetkrát ohraný materiál může být relativně fajn, ale s timhle boxerskym vzmachem bojového ducha je to jenom horší a horší. Narativ je nepříliš funkční a umělá šablona a postavám není důvod fandit. Creed je emočně nevyrovnaný a hloupý děcko. Drago mladší je uplně vymydlená hlava a proto ho může ovládat i takovej ukrajinskej vidlák, jakým je jeho fotřík. Ani ty zápasy za moc nestojí. Očekával bych lepší choreografii a míň střihu. jeden by řekl, že by na to po desáté mohli už přijít, ale nevědomost toho, co vypadá dobře a co dobře nevypadá je očividná. Tolik potu pro tak slabý výkon.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6
Špatné tvůrčí rozhodnutí, kdy film urputně v hlavním proudu drží linie, kde už prakticky vše bylo řečeno a to opravdu zajímavé slouží jen jako křoví. Creed II se určitě v sérii neztratí, ale je podobně nadbytečným komentářem k důležitosti rodiny, jako byl v rámci Smrtonosné zbraně čtvrtý díl. Osobně bych byl mnohem raději, kdyby místo Creeda II vznikl Drago I. V jejich příběhu byla opravdová síla konfliktu i motivace k tomu, aby postava něčeho dosáhla, což by rozhodně stálo víc za vyprávění než story o klukovi, který sice získá titul, ale pořád má pocit, že to není dost. Koho to upřímně zajímá?
Riverdon
Riverdon
7 391 bodů
5
Po x-té vylouhovaný sáček čaje a ještě se zápachem retra.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
5.5
V prvé řadě moc "nechápu", jak jsem se na ten film dostal, ale stalo se (vtáhla mě partička). Rocky je vlastně nekonečný seriál a jednou až Sylvestr nebude, tak může "vesele" pokračovat dále. Vždy se stane to samé, jako v jakémkoliv sportu, jednou vyhraješ, pak prohraješ, aby to bylo zajímavější a přimícháš do toho těžký osud hrdinů. V tomto případě ještě politiku. Řemeslně dobře natočeno. Dostat jen jednu filmovou boxerskou ránu, tak asi neexistuji:). Nejlepší výpověď o filmu zpívá Tessa Thompson. Něco ve smyslu, že boxu nerozumí, nechápe ho, ale nese to dolary.
  • řemeslo
  • Victor Drago a jeho otec nejsou černobíle vykresleni
  • stále dokolečka, doblba