Tátova volha

59%

Komentáře a recenze 28

47 084 bodů
6
Velmi pěkný český snímek a kupodivu i kvalitní. To v naších končinách nebývá příliš zvykem. Ačkoliv Tátova volha neoplývá nadvakrát originální zápletkou,tak snímek dokáže diváka zaujmout. Celé to působí velmi přirozeně a to se týká i hereckých výkonů. Takže spokojenost.
29 697 bodů
6
Podobné komedie s hořkou pilulkou se točí jako na běžícím pásu a nečekal jsem nic extra.. a věřte, nevěřte.. Stalo se. Příběh neoriginální, herecké výkony a obsazení slušné. Prostě tohle mi dech nevyrazí a to co do nás dnes a denně cpou naši filmaři se hodně přejídá. Na druhou stranu je Tátova Volha to lepší, co se v posledních letech v tomto žánru podařilo natočit.
4
Je to vlastně fascinující střet vejdělkovsky vykořeněného světa bez hmatatelných problémů, kde jsou přitom přítomny traumata jako rakovina relativně mladého člověka a bezprostřední smrt v rodině. Problémy jsou všudypřítomné, ale postrádají jakoukoliv hmotnost a všichni trpí smutkem nonšalantní otrávenosti. Postavy řeší, jak co nejpohodlněji katalogizovat svůj život bez nutnosti užití morálky, citu a zájmu o cokoliv krom bezprostřední pohodlí. Hrdinky jsou tentokrát méně amorální, než je v českých filmech běžné, protože je odstraněno vše, vůči němu by šlo takový vztah vůbec vyjádřit (a když se to odnikud objeví, zachovají se postavy samozřejmě nejhůř, jak jde vůbec vymyslet). Celá jejich cesta je především o stvrzení toho, že jejich život je dokonalý právě takový, jaký je, a lidé jsou tím divnější, čím víc se jejich povaha a situace odlišují od těch našich dam. Je to uklidnění, ale také varování před jakoukoliv myšlenkou se mít nějaký zájem a definovat se jakoukoliv konkrétní vlastností. Snaha vší silou zabránit změně je je nejsilnější motivace nejvýraznějších činů - a rámovaná je jednoznačně kladně. Je to něco mezi splněným snem a noční můrou.
2
Broken Flowers počesku. Nesedlo mi to ženské duo, rádoby humorné situace jsou spíš k pláči. Nechybí samozřejmě ani role na tělo pro mistra Polívku..Pro koho se tohle jako točí?
7.5
Nepřiznaný remake Jarmuschových Zlomených květin, kde Billa Murrayho vystřídala Eliška Balzerová a odkvetlé americké herečky Vilma Cibulková, Eva Holubová, Hana Maciuchová a Emília Vašáryová. Film to je dobrý a jeho hlavní potíží je, že není dotažený. Kdyby měl lepší scénář, který by autoři jistě zvládli, občas trochu ubral a místy trochu přidal na plynu, mohla to být pecka a možná by to uspělo i venku. Takhle je to malá česká filmová tragikomedie, která vejde a neuškodí. Po Něžných vlnách, které byly velký průšvih, je to ale krok správným směrem.
6
Asi před 2 roky jsem to nějak vzdal se současnou českou produkcí a dal jsem si s ní v kinech pauzu s tím, že budu navštěvovat ty filmy které mě nějak zaujmou a případně u nich uvidím jestli je v nich nějaký pokrok. Tak jsem se loni trošku spálil u Po strništi bos které byli fajn ale přece jenom jsem asi čekal víc. Uplynulo 6 měsíců a úplně jsem se nenaštval u Prezidenta Blaníka. A nyní po měsíci do kin se vydala novinka Jiřího Vejdělka jehož komedie patří mezi ty lepší. A byl jsem příjemně překvapen. Tátovu volhu bych se nebal označit za takové poloviční vykoupení současné české filmové scény. Spíše než komedii (kterých je v Čechách po čertu moc) jsem totiž dostal zajímavý film s chytrým myšlením o životě. Je to vlastně občas hrozná deprese která je prodaná hned od začátku kdy Eva v podání Elišky Balzerové truchlí nad manželem. Celej ten film vlastně skvěle táhnou herecky výkony. Eliška Balzerová je jako vždy perfektní a je to prostě paní herečka. Samosebou jí zdatně sekunduje Tatiana Vilhemová v podání její dcery Terezy. Zdaleka nejpropracovanější postavou je však Terezin manžel v podání Martina Myšičky který je pravděpodobně nejlépe vykreslenou postavou v českých filmech za poslední léta. Celkem na filmu obdivuji i to, že se ve Vejdělkově scénáři objevují celkem zajímavé zvraty které bych od něj nečekal. Ten film je i na čechy na neuvěřitelné řemeslné úrovni- perfektní hudba Jana P. Muchowa která po dlouhé době ukázala v českém filmu něco čemu se dá říkat hudba, krásné záběry kamery.... je to na české filmy slušný nadprůměr. Ano, úplně se tam nevyužijou camea slavných hereček jako Hana Macuichová či Eva Holubová, konec vyjde napůl na prázdno, občas to příliš padá k jednoduchému klišé, postava Bolka Polívky tam je jenom kvůli tomu aby tam byla nějaká vtipná figurka... i tak jde však na českou tvorbu o velice slušný nadprůměr který navíc u mně s klidným srdcem překonává Prezidenta Blaníka. Což bych si ještě před měsícem nedovoloval tvrdit, že tomu tak u mně bude. Viděno v kině:2x
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
10
Tak já si myslím, že to docela i "pecka" je! Jsou tam výborná vtipná místa, no a že to není prvoplánovitá sranda, protože se to týká smrti, rakoviny, stáří, to je leda dobře! Jak vidno, všude lze najít něco, co člověku vykouzlí úsměv na rtech. Scéna s kaktusama, kdy Tereze se zdá, že jsou hrozně zaprášené a vysaje tatínkův popel, to je legrační, pak v domově důchodců, jak jde pořád za těmi staříky s chodítky s kafem z automatu a Hana Maciuchová pak otráveně konstatuje "Studený", nebo jak je "balí" ti cirkusáci a Tereza zvedne paruku, odhalí svou holou lebku a ti se klidí ostošest, ... Takových míst je zde spousta. A mně to nevadilo, že jsme toho Tomáše (toho pravého Tomáše) nakonec neviděli. O to to bylo zajímavější! Za vůbec nejlepší výkon považuji Bolka Polívku s Alzheimerem. Bojím se té nemoci jak čert kříže, ale tady v tomto případě jsem se skutečně nadmíru bavila!!! Kamera úžasná, nádherně nasnímaná středočeská kotlina, výborný i výkon Terezina muže Martina Myšičky! Nevím, která ze současných komedií je lepší než právě tato, proto dávám celých 100%.
limeta
limeta
5 177 bodů
8
Hezký, český, barevný...příjemný film, který se dotýká posledních věcí člověka se sympatickým nadhledem. Road movie nás vede pohlednou krajinou a titulní hrdinka, nablýskaná volha se veze v pohlednicových záběrech jak z katalogu. Film má několik vtipných momentů, děj slušně ubíhá a herecké obsazení i výkony jsou solidní.
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
7.5
Road movie za historií jedné rodiny. Asi jsem od toho čekala něco jiného, ale ve finále jsme byla mile překvapena. Film mne bavil a za rok 2018 ho určitě ředím mezi to lepší z české kinematografie.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Asi už podle popisu děje, jste pochopili, že jde o to největší drama. Máme tu smrt manžela, krizi, rakovinu a utajeného syna. Tolik emocí najednou, až to je k zblití, ale všechno tohle má ještě komediální stopu. Je to něco jako "Thelma a Louise" "alá" po česku. Asi největším plusem je, že to má kratkou stopáž (asi kvůli tomu, že neměli dostatek peněz), jinak na české poměry hezká stylizace, kamera, krajina, která by se hodila na nějakou reklamu na Bohemia Chips, je to po dlouhé době přijemná komedie, která nenadchne a možná potěší ženy. Humor je slabší. Herečky sympatický. Je jasný, že film kopíruje asi tucet podobných amerických filmů. I když moc nechápu proč teda vůbec toho syna hledali? Že by šlo o pomstu nebo o to že dal řetízek do jinýho hrníčku? Jediná krasavice, která byla ve filmu byla ta volha.