The Invisible Man (USA)
« další názvy »
USA USA
110 minut

Žánry

:
Horor, Sci-fi, Thriller
Motto: Už mě nikdy neuvidíš. A bude tě to bolet.

Obsah

:
Když Cecilia (Elisabeth Moss, hvězda seriálu Příběh služebnice) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického více »« méně

Režie

:
Leigh Whannell

Scénář

:
Leigh Whannell H.G. Wells

Herci

:
Elisabeth Moss Oliver Jackson-Cohen Aldis Hodge Michael Dorman Storm Reid ...
Premiéra: 5. 3. 2020
Distributor: CinemArt
Přístupnost: MP-15

Napište komentář

?%
0
0
Host
  • 70%
    0
    0
    26. 3. 2020
    Sheldon (14427 bodů)

    Jak natočit permanentně vystresovanou mladou ženu? Zkombinovat scénáře k filmům Noci s nepřítelem, Muž bez stínu a mixnout minimalistickým režijním stylem Johna Carpentera, kterému by měl Jason Blum platit doživotně rentu. Obecně platí, že pokud tvůrci pracují s limitovaným rozpočtem, tak by se měli dopustit něčeho originálního. Tady se mohlo tak krásně operovat s tím, že ona je magor a přijít s nějakou údernou pointou, jenže je z toho zase jen rádoby korektní thriller. Pokud by se z tohoto filmu vystřihlo 40 minut výplně, zejména scén typu - Vím, že to udělal Adrien, tak by se to podstatně zrychlilo a bylo by to záživnější. Mimochodem ta věta ve filmu zazní snad 60 krát. Jinak naprosto klasické béčko, kde by se měl střihač přiznat, že úplně nevěděl co dělá.

  • 80%
    0
    0
    14. 3. 2020
    lamps (13882 bodů)

    Ten tolik vypichovaný feministický podtext je samozřejmě funkční, ale mě spíše bavila chytře variovaná transtextuální forma, v rámci níž se s neviditelnou maskulinní hrozbou zachází. Skvělým tahem je hned pomyslná absence prologu a okamžité navázání na hledisko ztrápené ženy, která se chce zoufale vyprostit z okovů svého manžela - hned úvodní sekvenci ostatně po prvním zhlédnutí považuji za filmařsky nejlepší z celého snímku. Nepřítel se tak stává postupně vyprofilovaným především skrze dialogy ostatních postav, skrze úvodní představení jeho honosného sídla a prostřednictvím uvědoměle vkloubené MeToo kampaně, zatímco hlavní hrdince jsme vyloženě nuceni držet palce již od prvních vteřin a Whannell může v druhé polovině upouštět od dominantního vytváření napětí na úrovni jednotlivých scén (odkazujících k známým duchařinám více, než se na první pohled a při absenci viditelného nepřítele zdá) a přesouvat se k motivům překvapení a vyvolávání zvědavosti na úrovni příběhu jako celku (jak to všechno narafičil a jak přimět ostatní, aby Cecilii uvěřili?). Díky oné transtextuální žánrové vyhraněnosti jde o dílo mnohem sofistikovanější než jen 'únik zneužívané ženy před bohatým tyranem' a divák si v jeho průběhu může klást interpretační výzvy, ale na druhou stranu se na většinu otázek odpoví příliš brzy či se dají snadno vytušit a závěr funguje spíše jako nutná satisfakce než jako odvážné završení různých žánrových a motivačních konceptů. Musím ale uznat, že to celé drží celkem suverénně pohromadě a s výjimkou pár scén, jejichž účinek napodruhé předem zpochybňuji, je to výborně (byť vlastně nenápadně) zrežírovaný průsečík mezi klasickým hororem od Universalu a moderní žánrovou hrou s divákem, jakých v současnosti opravdu moc nevzniká. Scéna s barvou na půdě a konkrétně její vyvrcholení mě vystrašila skoro jako pasáž ve ventilaci z prvního Vetřelce.

  • 70%
    0
    0
    25. 3. 2020
    Tom Hardy (4666 bodů)

    Film, u kterého jsem si uvědomil, že ač oceňuji všechno to pečlivě budované napětí, prokreslenou psychologii i VELMI dobré zaznamenání toho, s čím se vyrovnává oběť šíleného manipulátora, stejně mi nakonec udělá největší radost béčkové šlápnutí do plynu, kdy se "hlavní hrdina" konečně utrhne ze řetězu. Evidentně je to to, co od podobné látky chci především.

  • 80%
    1
    0
    9. 3. 2020
    marie-kolarova (1984 bodů)

    Výborně vybudována atmosféra se skvělou Elisabeth Moss, totálně a naprosto uvěřitelnou obětí psychopata. Atmosféra houstne a od Cecilie se odvracejí její nejbližší. Druhá polovina je výrazně akčnější, přičemž v jednu chvíli scénárista ztratil nit a scény z nemocnice nepatří k tomu nejzdařilejšímu, respektive pro mě jsou nejnudnější z celého filmu. A také v tomto místě nejvíc logických lapsů. Těch je jich víc, některé neruší a konvenují s tím, jak se Cecilii rozmazává realita a fikce. Stopáž je přetažená, ale dá se usledovat bez mimořádné nudy. Super hudba. Potěšil mě oldschoolový závěr, na takový se vždy ráda podívám. Jako studie dokonalého psychopatického manipulátora funguje výborně. Aby bylo jasno: pro psychopata není důležité, jak moc velká krasavice je madam, on má potěšení z toho, jak moc ji ovládá.

  • 75%
    0
    0
    24. 3. 2020
    Vurhor (1767 bodů)

    Podle traileru to vypadalo na třetiřadý a nanicovatý horůrek, ale překvapivě se nakonec jedná o relativně slušný a napínavý thriller s dobrou atmosférou a fajn nápady. Paranoia a následně i zoufalství hlavní hrdinky z toho, že ji mučí neviditelná síla, jejíž existenci však nemůže nikomu pořádně dokázat, jsou největší síly filmu. Obzvlášť v první třetině, ve které je mnoho skvěle zkomponovaných záběrů na "prázdné" místnosti a místa v domě, vyvolávající v divákovi pocit znepokojení a možná i strachu, protože si je jistý, že tam "něco" je, i když to nemůže vidět. Nemluvě o povedené implementaci zvukových efektů a hudby, které doplňují už tak skvělou atmosféru. Faktu, že poslední třetina byla už mnohem akčnější, se asi nedalo vyhnout, ale stejně bych možná víc ocenil, kdyby si tvůrci ještě více pohráli s onou děsivou mysteriózností celé té neviditelné síly, protože právě tehdy snímek opravdu pevně držel diváka v křesle. Navíc samotný konec mi přišel velice uspěchaný a v podstatě i vcelku nelogický. Ale ona parádní první třetina to naštěstí zachraňuje. Není to horor. Jen takový strašidelný polo akční thriller.

  • 80%
    0
    0
    6. 3. 2020
    ob_ver (313 bodů)

    Brakové příběhy o moci a manipulaci zřejmě Whannellovi osudově uhranuly. Asi budu patřit k těm, kteří jej za to budou přijímat možná až nekriticky. Invisible Man je látkou, která po novém, neokoukaném a hlavně méně šablonovitém podání hlasitě volala. Výtky mohu směrovat k lehce kolísavým hereckým výkonům. A nesouhlasím s výtkami recenzentů, že scénář zvlášť drhne logikou, protože jakkoli se chování a děj občas uchýlily k vymykajícím se událostem, ty byly vždy zpětně objasněny. Výtka tedy musí směřovat ke zpracování, protože díky několika těmto momentům se napětí filmu také nedaří držet, jak by mu slušelo. Scénář tedy spíše drhne vcelku neohrabaným dávkováním a plynutím, střih tyto momenty pak občas bolestně podtrhuje. Celkově by snímku asi neškodila o fous kratší stopáž, našel bych drobná hluchá místa. Nosné téma, chcete-li pointa, je ovšem uchováno ryzí, jsem nadmíru spokojený - předlohu zpracovává až vyčerpávajícím způsobem v nejlepším slova smyslu.

78 72 ?
jak hlasovat?
  • VasaFlasa 80%
  • Fandysek 65%
  • Sheldon 70%
  • Tom Hardy 70%
  • Vurhor 75%
  • Simms 80%
  • Brenan88 80%
  • indra-laksana 90%
  • Karen212 80%
  • sabule 85%
všechna hodnocení (23)

V žebříčcích uživatelů

1. místo z 11 v žebříčku uživatele Fandysek
Sdílet tuto stránku: