Král psanec

75%

Komentáře a recenze 15

8
Mel Gibson je mrtvý, ať žije Chris Pine!! Netflix tímto snímkem zasadil svým konkurentům takový úder, že se z něj budou dlouho oklepávat. Outlaw King je “pokračováním” Statečného srdcem na které jsme museli čekat neuvěřitelných 23 let. Tentokrát je hlavní postavou Robert Bruce jenž se bude snažit porazit Angličany a sjednotit Skotsko. Čeká nás tak syrová, špinavá a hlavně krvavá podívaná, která si sice spoustu historických události upraví pro potřeby děje, ale ve výsledku se snaží vše ukázat realisticky a od ničeho neodvrací zrak. Finální bitva je fantasticky natočena a hlavně je to pořádné maso. Aaron Taylor-Johnson si zde střihl jednu ze svých nejlepších roli a každou scénu ve které se objevil si ukradl pro sebe. Skvělá historická podívaná!
29 851 bodů
8.5
Krásný historický snímek, který pojednává o králi rebelujících Skotů a jeho Anglických nepřátelích. Krásné bitvy, výprava i herecké výkony. Bitvy plné bláta, drsná a krásná krajina Skotska, vše vypadá pořádně špinavě, žádný hollywoodsky nablýskaný středověk. Pastva pro oko každéhi diváka, který má rád velkolepě vypadající historické filmy.
28 422 bodů
9
William Wallace byl popraven 'Statečné srdce' (1995), avšak dějiny Irska se psaly dál. Nastoupil nový hrdina Robert Bruce, který Angličanům ukázal zač je toho loket. A ruku na srdce, nepřipomíná krapet jeho válečná metoda našeho Jana Žižku? Nápady Roberta Bruceho a bitevní scény skutečně stojí za to. Se smyslem pro detail je válečná vřava zobrazená ve své brutální ryzosti a masakru v plné intenzitě. Pevný scénář má smysluplný vývoji děje a nenechává nic na pochybách. Samotný začátek navnadí dlouhou scénou, až to vytváří dojem, že takový film bude celý. Není a je to docela škoda. Každopádně na kvalitě to nijak neubírá. Po divácké stránce hodně láká ke srovnání s s počinem 'Statečné srdce' (1995) od Mela Gibsona a právem. Avšak každý má své a tak srovnání není lehké. Oba mají svoji výjimečnost a divácké zázemí. Co se týče historické věrnosti, to přenechme samotným historikům. Film stojí za to a určitě si zaslouží divácký zájem.
6
V době GoT a Vikingů tohle už tak neohromí. Přitom to rozhodně není špatný film, jen mu chybí ta pompéznost která by u historických spektáklů (kor u pokračování jednoho z top filmů v žánru) měla být. Navíc Pine jakožto sjednotitel a velký vůdce je tady dost nevýrazný.
5.5
Navzdory kvalitní výpravě a ambicím působí Outlaw King hrozně odflákle. Finální dvouhodinová verze se skládá z mechanicky navazujících scén, které většinou absolutně postrádají nějaký vlastní vývoj a iniciativu, díky nimž by uvízly v paměti nebo vytvářely aspoň nepatrný emocionální podklad. Nezajímavá režie sází na jistotu a spoléhá výhradně na atmosféru doby, rychlé tempo a charisma Chrise Pine, což společně se surovými akčními scénami divákovi prostě musí stačit - jedinou výjimkou je úvodní scéna na jeden záběr, u níž je alespoň patrný autorský dotyk, přestože (a to je opět východisko silnější) se v jinak klasicky sestříhaném filmu prapodivně a neopodstatněně vyjímá. Na původní nezkrácenou verzi bych se podíval rád, tohle je jen slabý odvar ze Statečného srdce...
8 590 bodů
6
Obsahově mě to bavilo, je to napínavé a bitvy jsou solidní řezničina. Škoda jen, že netflix točí svý projekty na mobil. Aspoň to tak teda vypadá.
avenis
avenis
8 143 bodů
8
Tak už vím, že George R.R. Martin skutečně opisoval z historie. A ti draci nakonec existovali. I když jen na praporech. Tolik brutality, surovostí a odvahy... Při sledování bitvy v bažině jsem se nemohla ubránit pocitu, že tohle jsem už někde nedávno viděla... a skutečně. Ve filmu The King. Ovšem tam je hlavním hrdinou, který využije přírodních podmínek a zvítězí, Jindřich IV, tedy král Anglie. Potomek Edwarda I v další, asi 4. generaci. Ve filmu Outlaw King naopak král Anglie, Edward II potupně prohrává... Kdoví, jak to bylo. Neb dějiny píše vítěz a scénář scénárista. Rozhodně se mi nechce věřit v to finále, kdy krutý a nelítostný bijec padne na kolena před ženou svého srdce a láááska nebeská ... (23.2.2021)
Toren
Toren
5 165 bodů
8
8/10. Historická lahůdka, která mě oslnila už jen úvodní sekvence bez střihu. Podobně nekompromisních středověkých řežeb se dnes moc nedělá a proto jsem za tuhle Netflixovskou příležitost upřímně rád. Syrovost cáká z každičké scény a Chris Pine si to po delší době fakt dává. Nejvíc však překvapil Aaron Taylor-Johnson, který i s minimem slov způsobil pořádnou dávku bordelu. Závěrečná bitva je pak jen třešničkou na zabahněném a krví prosáklém dortu. Velká spokojenost! Více: https://www.youtube.com/watch?v=tmcSkghGmOw
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Už jen ta úvodní desetiminutová scéna bez jakéhokoliv střihu dá divákovi jasně najevo, že se nebude koukat na žádného retardovaného bratránka Statečného srdce, ale na úctyhodné pokračování odkazu, který Wallace po svém válčení ve Skotsku zanechal. Outlaw King je velice hezky natočená historická šermířina, která se však nesnaží působit dojmem nějaké epické podívané, onen skromný, ale zároveň podmanivý styl, se k celému snímku hodí. Nějaká přehnaná velkolepina by tomu spíše uškodila. A když už dojde na bitevní sekvence, je to radost pro oko (až teda na to umírání koní, ale to holt k tomu patřilo. Chjo...), byť bych možná ještě trochu víc pracoval s určitým napětím, obzvláště těsně před finální bitvou, která byla lepší než kterákoliv bitva ve Statečném srdci (Ano, řekl jsem to!). Plus Pineovi ty fousy sluší, ztrácí tak tím onen vzhled hezounského fešáčka, což je vždycky fajn.