Aladin

68%

Komentáře a recenze 39

29 697 bodů
4
U mě hraný Aladin absolutně propadl.. zlatá animovaná klasika. I když se tvůrci drželi původní předlohy, muzikálové pojetí mě nebavilo, bubnující opička a jiné novodobé nesmysly v čele s ginem Willem Smithem. Absolutně zbytečný film.. ocení ho děti? Nevím...
2
Absurdně zbytečný film, který se ve svých nejlepších momentech přibližuje analogické kopii kreslené verze a ve všech ostatních se o to marně pokouší. Většina disneyovských remaků mě přesvědčila o tom, že jde o opravdový film, ale Aladin to opravdu nedokáže.
6
Z jedné strany fain pohádka (možná jen až moc uzpívaná), z té druhé je prostě Ritchieho na tyhle blbiny škoda, a fakt zamrzí, že mnohem lepší Artuš v kinech tak pohořel. Každopádně Smith si to tady hodně užíval.
10
Zbožňuju původního animovaného Aladina od Disneyho. Dokonce je to společně se Lvím Králem můj nejoblíbenější Disney klasicky animovaný film. Je to výborná pohádka s překrásnou arabskou stylizací s bezva vystavěným příběhem plným dnes už kultovních postav, která mě i po x letech bere po x shlédnutích a strčí do kapsy i většinu aktuálních animáků. A především jsem si už od malička říkal, že by bylo strašně cool tuhle látku vzít, dát to do ruky nějakýmu šikovnýmu režisérovi a udělat z toho luxusní dobrodružnej hranej film, kterej se bude moc rovnat kvalitám původního animáku. V roce 2016 se můj sen pomalu začínal naplňovat když Disney oznámil, že chystá hraný remake, který navíc zrežíruje Guy Ritchie, režisér, který má naprosto specifický výrazný styl a i když jsem z jeho posledních dvou filmů nebyl nějak extra nadšený (jmenovitě Krycí jméno UNCLE a Král Artuš: Legenda o meči), třeba oba jeho Sherlocky Holmese mám hodně rád a jestli někomu svěřit do ruky Aladinův příběh měl by to být právě on. Následně už jsem nějak neřešil kontroverzi ohledně toho, že Džina ztvární Will Smith, pomalu jsme se začal těšit a i když jsem nějak do nebes z ukázek neskákal pořád jsem doufal, že se to povede a můj dětský sen se nepromění v podprůměrný totálně nezvládnutý bordel, který bude dělat původnímu animáku ostudu. Rád tak právě píšu, že není hraný Aladin průšvih. A ještě radši píšu, že je přímo povedený..... Aladin funguje jako perfektní hraná předělávka animáku, zároveň to ale nepůsobí jako byste měli v ruce papír a jen si odškrtávali pasáže z animáku. Hraný Aladin přidá do hlavního příběhu pár výrazně jiných elementů, občas si s něčím pohraje trochu jinak a především si více dokáže hrát s emocemi. Na druhou stranu je pravda, že má třeba animovaný Aladin z principu lepší barvy a v animované podobě navíc občas předvedl i věci na které se hraná verze jednoduše vykašlala pravděpodobně proto, že by to v hrané podobě nefungovalo. Rozhodně bych ale neřekl, že je Aladin nějak výrazně slabší a zároveň bych se rád vyhnul úplnému srovnávání. Bez něj to ale úplně nepůjde.... Jak jsem již zmínil tak byl Guy Ritchie skvělá volba. Sice točil pro Disneyho a měl tudíž méně svobody a zároveň se musel silně držet animované předlohy, i tak je ale Ritchieho styl jasně poznat především ve scénách kde se krade nebo taky faktu, že se u Ritchieho filmů u dialogů stříhá jako u slovní přestřelky. Nejen díky tomu se na Aladina dívá přímo skvěle. Kameru pro Aladina dělal jakýsi Alan Stewart pro kterého měl být Aladin první velkou práci. A já mu přeju pěkně plodnou kameramanskou kariéru jelikož Aladin má naprosto nádherné záběry především při tanečních a akčních scénách. Taneční scény v tomhle filmu v sobě mají snad nejvíc duše od La La Landu. Ve finálním součtu jich možná není tolik, i tak jich ale těch pár zůstane snadno v paměti. Aladin nezpomaluje a za 128 minut uteče hodně rychle především kvůli tomu, že se rychle skáče z místa na místo a děj se pořád posouvá dopředu. Chybí nějaká vata nebo celková protaženost děje, všechno prostě šlape jako hodinky. Začne to stylovými úvodními titulky v ,, jednom záběru´´, pokračuje to skvělou honičkou smíchanou s písničkou One Jump Ahead (až vyjde film někde online, bude sranda někde na internetu pozorovat nějakou porovnávačku s originálem). Na český dabing originálu mám jinak z dětství dobré vzpomínky, těžko bych si ale dovedl představit jak bude fungovat hraná adaptace s českým dabingem a třeba předabovat Willa Smitha bude hodně nevděčná pozice. A když jsme u Smitha.... Tak ten tu podává svůj nejlepší výkon za hodně dlouhou dobu. Všechno to tkví v tom, že tvůrci a pravděpodobně i on sám si uvědomují, že jednoduše není Robin Williams (který mluvil Džina v původním animáku/jeden z nejlepších hlasových výkonů všech dob) a nemůže se pokusit nahradit Robina Williamse. Smithův Džin je tak výrazně jiný než ten Williamsův a má také přidanou jednu výraznou podzápletku, která jemu charakteru dává větší hloubku. A celkově jsou Džinovy hrátky s jeho magií a jeho humor tak zábavné, že by v klidu vystačili na vlatsní spin-off o kterém se ještě pár let nazpátek v Disney šeptalo...... Kromě Smitha jinak ve filmu nějaká extra herecká hvězda chybí, to ale automaticky neznamená, že by film neměl dobré výkony- Musím se zastavit u Meny Massouda AKA Aladina. Massoud je výborný hraný Aladin. Není nějak extra podobný své animované podobě i přesto ale jako hlavní hrdina funguje a dokáže držet krok se Smithem. Především ale umí i tancovat a zpívat což bylo zde potřeba pravděpodobně nejvíce. Naomi Scott je jinak Jasmína a její charakter se tvůrcům podařilo oproti animáku trochu obohatit a jestli se někdy v poslední době ve filmu dokázala prodat ženská síla, je to právě v případě hraného Aladina. Jasmína se zde oficiálně stává ženskou silnou hrdinkou a nepůsobí to prkenně. A vzájemná chemie mezi Aladinem a ní je fenomenální. A Jafar... Jak jsem se bál, že je Marwan Kenzari castingovej omyl a mrzelo mě, že nevyšel ten Tom Hardy, ve finále musím říct, že je Kenzari také dobrou volbou. Jafar je zde sice výrazně mladší, rozhodně ale funguje jako solidní záporák a navíc se dozvíme proč je vlastně takový jaký je. Především je i mezi ním a Aladinem jakási zajímavá chemie a fungují jako funkční rivalové. Zmínil bych také fakt, že se k hranému Aladinovi vrátil skladatel Alan Menken, který stvořil i hudbu k originálu- Menken sice do hraného Aladina narval i hudbu z původního animáku, většinu ale upgradeoval a třeba u písní Arabian Nights nebo Friend Like Me je slyšet jistá změna oproti originálu.Menken navíc do filmu přidal i nějaké písně navíc a především ta jménem Speechless se hodně povedla a právě skvěle pracuje s charakterem Jasmíny. Menken se tak sice tak trochu vykrádá, zároveň ale onen výkradek pozměnil a přidal i něco nového. A za to by se na něj člověk zlobil těžko, zvlášť když už má originál tak chytlavý soundtrack.... Hraný Aladin je dobrodružstvím a hudbou nabitá pecka, která si bere to nejlepší z původního animáku a zároveň dokáže stát na vlastních nohách. Smith, Massoud, Scott a Kenzari hrajou hodně dobře, kostýmy jsou nádherné, hudební čísla a s nimi spojené hudba a choreografie na jedničku. Rejža Ritchie to zvládl a natočil hraného Aladina jak nejlépe to šlo. Ne úplně na 100% věrného, za to ale se zlatým klenotem na správném místě. Sláva Alláhovi! (toto ve filmu na rozdíl od originálu nepadne ani jednou)
9 279 bodů
8
Tady jsem přesně věděl, co dostanu, jelikož animovanou verzi znám moc dobře z dětství. Ale přesto šlo o mimořádný zážitek! Celý ten arabský svět mě totálně pohltil a já si to užíval jako málo co. Vynikající obsazení v čele s prostě božím Willem Smithem co by Džinem. Asi nejzdařilejší hrané zpracování Disneyho pohádky vůbec! 85%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Originál s Robinom Williamsom skrátka Will Smith neprekoná, na to koľko kontroverzie a politickej korektnosti sa točilo ohľadom traileru to dopadlo omnoho záživnejšie než suchá prerábka Levieho Kráľa. Čiže viac-menej som spokojný. No svoj názor, že sú tieto remaky zbytočné cashgraby nezmením. Krásna rozprávka, ktoré si nové mladé ročníky užijú, ale ja "starý chren" budem preferovať originál.
9 025 bodů
6
Pravda, na klasiku z dvaadevadesátého nedám dopustit, takže ten film už bojoval v předem prohrané bitvě. Dal jsem mu ale šanci a pravda, zabavil mě, jen jsem stále cítil ten smrad z toho, jak se ta továrna na prachy trošku zasírá příběhovou vatou a o to víc si uvědomoval, že originál to samé a líp zvládá s o půl hoďky kratší stopáží. Smith se sice snaží, ale nesedí tam, Massoud jako Aladin mi přišel extrémně nesympatický a Naomi Scott, ač hlasově a vzhledově bere z přehlídek zaslouženě plné počty bodů, mi přišla scénáristicky nedotažená. Nejvíc mě ale mrzí ten Ritchie, který si nechal dobře zaplatit za to, že udělá, co se mu řekne a vlastně se ani nesnažil přijít s něčím novým, co by líp sedělo jeho nátuře. Aladin je tak spotřební produkt s dlouhou trvanlivostí, který ale vyčpí už během sledování a na konci sice kýčovitě zasáhne, ale rozhodně ne hluboce. A pokud dnešní filmy reflektují rychlou dobu tím, že emoce budují takhle zkratkovitě, tak potěš pánbůh.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
4
V podstatě všechno špatně, od upozadění komické vložky, kdy je většina zábavných vedlejších figur původního snímku jen nezajímavé statické křoví, přes buď nevýrazný, nebo rovnou mizerný casting, až po fádní režii a lacinou výpravu. Jsem upřímně překvapený, že něco takového Disney pouští s vážnou tváří do kin. Vypadá to spíš jako nějaká orientálnější verze televizního Muzikálu ze střední, s přehrávajícím "Disney Channel" záporákem a chybně obsazeným Willem Smithem, který se sice snaží, ale ta postava zkrátka potřebuje větší neřízenou střelu. Je to ohromná škoda už proto, že Guy Ritchie rozhodně mohl tomuhle tématu dát něco svého (pouliční hajzlíci, to je rozhodně jeho parketa), ale on mu nedal vůbec nic. Je jen jménem v titulcích, nikde jinde se jeho osobnost nepřipomene. Je něco, co nový Aladin má? Nejlepší jsou přepálené hudebně/taneční pasáže jak z Bollywoodu. To jsou jediné momenty, kdy ten film opravdu ožívá. Ale to je tak 10 minut...
Riverdon
Riverdon
7 386 bodů
5
To takhle když se 100 % boolywoodská romantická pohádka vkrade do Disneyho filmu. Bohužel nepovedená a zbytečná inovace animované klasiky.
Toren
Toren
5 155 bodů
8
8/10. Obrovský překvápko. Plně funkční dobrodružná pohádka, ve které nechybí takřka nic. Herecký ansábl má výbornou chemii, akční scény si Ritchie perfektně pohlídal (já ty jeho střihy žeru!), nadupaná hudební složka, exotické lokace a má to neskutečný čaro a energii. To snad ani nešlo natočit líp. Více: https://www.youtube.com/watch?v=uW0Y1x17gJ8&t=92s