Černobílá spravedlnost

71%
Černobílá spravedlnost

Natočeno podle skutečných událostí - v roce 1967 v Detroitu vypukly rasové nepokoje, při nichž bylo 43 lidí zabito a 467 zraněno. K potlačení nepokojů musel prezident Johnson poslat do města americkou armádu.

Recenze: Černobílá spravedlnost

Kinobox.cz
75%

...pokud půjdete na film s tím, že chcete vidět velmi zručně natočené a opravdu skvěle zahrané drama - točící se kolem jedné skupiny černochů, co jsou ve špatný čas na špatném místě, a bělochů, kteří se postarají, aby ta chvíle velmi nepěkně eskalovala - máte se na co těšit.

47 084 bodů
8
Animovaný úvod dobře objasnil situaci. Poté začal snímek diváka vtahovat do centra dění,aby se mohl v polovině zaseknout při události,která se odehrála v motelu Algiers. To co se zde odehrává je velmi intenzivní a brutální. Dlouho jsem neviděl něco tak znepokojivého a tísnivého. Bigelow to dokázala zachytit taj věrně,že jsem si připadal jako bych ty hrůzy prožíval spolu s nimi. Z té bezprávnosti a beznaděje mi bylo úplně zle. Závěrečný "skandální" soudní proces je jen fackou do obličeje všem lidem co věří v rovnoprávnost a dodržování lidských práv. Detroit se ukázal ve vhodnou dobu,zrovna když se v Hollywoodu řeší kauza OscarsSoWhite. Z herců bych si dovolil vyzvednout jedinou osobu a to Will Poultera jenž tu policejní svini ztvárnil naprosto dokonale. Konečně naplno využil ten svůj "zlý" výraz v obličeji a přál bych mu víc takových rolí kde může předvést svůj talent. Bigelow to natočila samozřejmě precizně a s potřebnou dávkou emocí,tak jak si to tato událost zaslouží.
29 697 bodů
5
Film natočený dle skutečných událostí, to já prostě rád.. ale tady se to moc nesešlo.. snaha o realističnost způsobila amatérský dojem z filmu, rozklepaná kamera, nedobré herecké výkony. Druhá dramatičtejší polovina filmu mě naopak spíše uspávala. Zbytečně dlouhá stopáž.. za mě průměrná záležitost.
8
Zajímavé, že jakkoliv je Detroit samozřejmě sympatizující s utlačovanými černochy, děj je stejně dostředivý vůči bílé postavě Willa Poultera (který předvádí úžasný výkon - za deset let to bude pravidelný účastník boje o Oscary, to vám říkám) a z obětí během samotné akce inklinuje k oběma bílím holkám - přes veškerou snahu jde zkrátka pořád o film, v jehož přirozeném středu jsou bílí. Je trochu legrační, že v titulcích je před Poulterem uvedený Boyega, který má zlomek času v obraze a je jen pasivní pozorovatel - ostatně jako všechny černé postavy. Detroit je tak pro mě především ukázkou toho, jak těžké je oprostit se od tradičního hollywoodského nastavení, i když prakticky všichni ve štábu (mimochodem režie, scénář, kamera, střih, producenti - všechny velké profese výhradně běloši) právě o to usilují. To ale není plus ani mínus filmu, to je prostě fakt, který stojí za debatu nad rámec povedenosti filmu. Plus je jeho intenzita ústředního incidentu a herecké výkony, mínus nepřesvědčivě konstruovaný realismus, kdy jsou televizní postupy imitovány filmovými kamerami, což tvoří určité uncanny valley. A taky děj mimo onen incident, který je jen nudnou a stereotypní expozicí plnou (jistě dobře míněných) zkratek, které hraničí s rasovými klišé. Závěr u soudu je zcela zbytečný a srážející zážitek. 3 a 1/2 - a protože jsem zatím u Bigelow nikdy nezaokrouhlil nahoru, udělám to třeba teď. I když už ji maličko začínám podezřívat z vyčůranosti, protože její volba "kontroverzních" témat přesně odpovídajících aktuální společenské náladě začíná být podezřelá, takže si nejsem úplně jistý, že dělám správně.

Dodatečné informace

Původní název:
Detroit (více)