Na špatné straně

73%

Komentáře a recenze 14

47 083 bodů
9
No kdyby mi někdo po shlédnutí filmu Kosti a skalp tvrdil, že si budu další Zahleruv film užívat ba co víc se na jeho další filmy těšit, tak bych si klepal na čelo. Zatímco jeho již zmíněná prvotina mne vůbec neoslovila, tak jeho další filmy si mne absolutně získali. Na špatné straně je geniálně rozehraná partie o dvou policistech, které není lehké mít rád. Zahler přesně ví co chce divákovi sdělit a to jakou formu si vybral považují za geniální. Trefné dialogy, skvělí herci a v podstatě jednoduchý příběh podkreslený černohumorným tónem. Výborné.
28 305 bodů
9
Mel Gibson v tomto snímku ukazuje, že i nadále na to prostě má. Vince Vaughn mu výborně sekunduje a tak tu máme převážně atmosférickou dramatizaci o dvou stárnoucích poldech nemající ve službě k brutálnímu násilí moc daleko. Jednou se jim to nevyplatí a jsou postavení mimo službu bez náhrady na plat. Jenomže to by nebyli oni, aby do něčeho i tak nešli. Jde však skutečně spíše o dramatizaci takřka tarantinovského typu, neboť snímek obsahuje poměrně dlouhé konverzace na jednom místě. I tak to kupodivu neztrácí šťávu a zajímavost. Síla scénáře je zkrátka znát. Akce samozřejmě nechybí, ale jeho poměr je vcelku nízký. Obzvlášť u filmu, který má přes dvě a půl hodiny. To leckoho zamrzí, protože začátek je vcelku brutální. A potom dlouho dlouho nic. Akční fanoušci si tedy tentokrát na své nepřijdou. Neobvykle dlouhé je obzvlášť představování hlavních postav. Ale jak bylo zmíněno, je to vlivem dlouhých konverzačních scén, které sice mohou nudit, ale jen u diváka, který nebude vnímat právě onu sílu dialogu. Snímek je pro všechny, kteří mají rádi námět spočívající boj za sociální spravedlnost. V tomto ohledu se to hodně probírá, ale přísně se to drží své hranice. V žádném případě se nepřekračuje do propagandy. Příběh je jednoduchý a dobře uchopitelný. Je v něm vyjádřen realismus a důkladně střízlivý pohled na takový svět, jaký skutečně je. Snímek má v tomto ohromný potenciál vetřít se do podstaty problému a náležitě s tím naložit.
8
Oproti minulé akční náloži, je tohle v podstatě ukecaná Tarantinovka. Ale po Zahlerovsku. Nekompromisní thriller o dvou ex-policajtech a jedné bankovní loupeži. Ta nejistota, kdo to schytá v dalším záběru, je stejně jako v Bone Tomahawk k nezaplacení.
5.5
Na základě hodnocení redakce kinoboxu jsem se tedy rozhodl na toto veledílo podívat. A slovo přeceněný je tedy rozhodně na místě. Dvouapůlhodinová amorální onanie s nesympatickými antihrdiny, velmi spornou ( a zjevně vynucenou) morální katarzí, která je naprosto vycucaná z prstu a scénami, které pouze utvrzují v tom, že Zahler by potřeboval dramaturga jako sůl. Tenhle příběh jsme viděli už mockrát a mnohem lépe. Plusy jsou pak herci, i když Vince Vaughn moc prostoru nedostal. Nejsmutnější postavou filmu je Jennifer Carpenter a její osud je naprosto otřesný. PO dvou a půl hodinách jsem měl pocit, že jsem se měl raději dívat na něco jiného.
15 150 bodů
7.5
Na špatné straně je další povedenou zahlerovkou, které sice schází šokující rozměr autorovy předchozí perly a u některých scén to vypadá, jako by talentovaný filmař až moc okatě vykrádal a vylepšoval sám sebe, avšak po skončení nebude trpělivý divák určitě litovat žádné minuty, kterou ve společnosti uhrančivé režisérské vize strávil. Byla by chyba hnát očekávání do nebeských výšin, ale ještě větší by byla tohle starosvětské, a přesto originální a výrazné řemeslo přehlížet. Já osobně se k němu někdy rád znovu vrátím.
9 025 bodů
8
Zahler zase v trochu jiném pomezí žánrů a jak je vidět, tak jeho paleta kreativity se zdá se ještě nevyčerpala. Přesto bych pár výhrad měl a to hlavně v celkové důslednosti, neboť mi pár dějových linek nepřišlo příliš hladce uzavřených a vůbec bych nelitoval dalších pár minut strávených zde, aby se lépe dořešili, nebo nebyli vymazány. Délka je navíc adekvátní a rozhodně bych neškrtl ani jedinou scénu. Herci opět bez chyby a postavy napsané s přehledem. Jen mi přišlo možná trochu zbytečné, že se někdy nevýznamné postavě věnuje trochu více prostoru, než by si zasloužilo. Ale ani tato výtka nemůže nijak narušit skvělý zážitek z filmu a Zahler mě opět dostal. Těším se, kam se vydá příště a doufám, že nebudu muset čekat dlouho.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
prva hodina ma nechavala chladnym, ale od prepadu banky to naberie na obratkach a uz vas to nepusti. skoro troj hodinova dlzka je problem (dava to backstory roznym postavam, ale i zbytocne natahuje stopaz) ako i tarantinovske dialogy, ktore tu nemaju taky "cool" faktor ako v jeho predchadzajucich filmoch, ale stale ide o vynikajuci "adult" film...
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
7
Určitě se jedná o nadprůměrnou akční podívanou, ale těch 159 minut bylo na můj vkus příliš. Marně jsem přemýšlel, proč Zahler měl potřebu divákům vysvětlovat nechuť návratu do práce vyloženě protivné Jennifer Carpenter a i na jiných místech filmu by se nechalo více prostříhávat. Přesto dávám 70 %, protože tenhle snímek za shlédnutí stojí.
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
10
Skvělá práce s napětím. Scény jsou pomalé a dlouhé, ale člověk pořád něco neví a čeká, až se to dozví... A hlavně je to hodně bezcitnej masakr. Super.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Stejně jako ve svém předchozím snímku, parádní drsňařině Blok 99, se Zahler opět uchýlil k pomalému tempu vyprávění, které je doplněné hutnou atmosférou a nemilosrdným prostředím zločinu. Důkaz dobrého scénáře i potvrzuje fakt, že i navzdory té přes dvě a půl hodiny dlouhé stopáže, ze které je navíc asi jen jedna čtvrtina akční, dokáže snímek dobře udržet divákovu pozornost po většinu doby. Ten Zahler je fakt zajímavý týpek. I přestože se toho v samotném ději zas až tolik nestane, přesto si po většinu času udržuje dobré napětí, které je okořeněné slušnými dialogy zajímavých charakterů, přesněji dvou hlavních detektivů, rozhodnutí si (ze zoufalství ze své finanční situace) pořádně přivydělat okradením zločineckého bosse. Ta přílišná délka je možná ale nejslabším článkem celého snímku. Myslím, že rozumím tomu, kam s tím chtěl režisér dojít, ale přesto mnoho situací působilo utahaně až zbytečně. Ve výsledku ale velice slušná krimoška, která navíc kašle na nějakou korektnost, jede si podle svého, jak se jí to hodí do vyprávění, přičemž je třeba říct, že si v tom vede slušně. Taky to může být taková hezká ukázka toho, co lidi s malým platem donutí jejich finanční situace udělat. Česká mafie by se proto měla mít na pozoru, jednoho dne si pro ně totiž může přijít parta učitelů.