Vražda v Orient expresu

74%

Komentáře a recenze 60

7
Výborná detektivka,kterých se dneska točí tak málo,že bych je spočítal na prstech jedné ruky. Postavu Hercule Poirot mám už na vždy spjatou s hercem Davidem Suchetem a jsem rád,že se ji nesnažil Branaghan napodobovat. Vydal se vlastním směrem a Hercule zde je snad ještě větší puntičkář s ještě větším kartáčem pod nosem. Úvodní scénu z Istanbulu bych zcela vynechal a zaměřil bych se jen na samotný expres. Avšak chápu,že tato scéna měla svůj smysl (rozhovor plukovníka Arbuthnota a Mary) ,aby později mohla diváka svést z cesty . Ve snímku je tolik známých tváří,až mi přijdou nevyužití. Příběh jsem před shlédnutím neznal,ale s přibývajícími minuty mi bylo jasné kdo vlastně zločin spáchal. I přesto se mi závěrečné rozuzlení líbilo,protože zde nechybělo napětí a emoce. Velmi se mi také líbila stylizace snímku a zasněžené prostředí vytvářelo dobrou kulisu k řešení zločinu. I když Vražda v Orient expresu nabízí převážně spousty dialogů a málo akce,tak perfektně pobavila a necelé dvě hodiny utekly jako voda. Už se těším do Egyptu.
29 851 bodů
7
I když toto zpracování považuji za povedené zejména po vizuální stránce, tak jsem měl ještě daleko větší zážitek z verze, kterou hraje David Suchet v sérii Hercule Poirot. Prostě je pro mě tento herec v roli slavného detektiva tak výjimečný a skvělý, že další adaptace nesnesou mírnější kritiku.
22 283 bodů
8
Mám rád tyhle fetiše typu Superman Returns od Singera, Jacksonova King Konga a rozhodně Branaghova Hamleta - opulentně přefouklý film, který existuje jen proto, že režisér chce. Vše je echt, vše je větší než kdykoliv dřív, vše je sebereflektivní, ale nikdy sebeparodické - takových filmů se tolik nevidí a mě to v podstatě baví. 3 a 1/2
8
Ostudu té slavné předloze (přečteno asi 5x) Branagh rozhodně neudělal. Ono je těžké přijít s něčím novým v něčem tak notoricky známém a několikrát zfilmovaném. Obsazení parádní, záběry z vlaku na krajinu taky. Vevnitř to možná někdy zavánělo divadlem, ale i díky těm hercům to nikdy nezklouzlo k nudným dialogům. Závěrečná "poslední večeře" hodně zajímavá, a při Poirotově obdržení úkolu do Egypta, jsem si upřímně přál, aby to bylo co nejdřív.
7
Snaha skloubit nejklasičtější z klasických detektivek s moderními filmařskými postupy je chvályhodná, ale ne úplně zvládnutá. Oceňuji Branaghovu jasnou vizi, odvahu přijít s vlastními nápady a konečně i absolutní oddanost příběhu a hlavní postavě, jenže ve výsledku schází jediná pamětihodná pasáž a hlavně ve druhé polovině se najede na monotónní staromilnou notu, která příliš neladí s úmysly natočit energickou verzi případu rozvážného intelektuála. Kouká se na to sice moc moc hezky a hvězdné obsazení potěší, ale pořád je to víc předvídatelné a míň cool, než by bylo optimální.
10
Kenneth Branagh- výborný herec a k tomu talentovaný režisér. Dokázal přivést k životu Thora a dokázal osvěžit známý příběh Popelky ve svojí verzi. A nyní se ujmul adaptace detektivky (ve které si navíc zahrál hlavní roli) od které jsem nevěděl, co čekat vzhledem k tomu, že jsem předlohu nečetl. Trailery do to však od začátku šlapaly a pomalu jsem se začal těšit. A Branagh nezklamal. Jeho Vražda v Orient Expressu je svěží, zábavná a napínavá. Nádherné scenérie, skvělé obsazení a fajnově znějící hudba Patricka Doylea. Stejně jako dal Guy Ritchie Sherlockovi Holmesovi nový dech, udělal to samé Branagh s Poirotem. Poirot je stejně jako Holmes podivín avšak rozhodně se nejedná o Sherlockovu kopii. Poirot je usazenější, v podstatě klidnější a více sází na svému dedukující schopnosti než na akci. Johnny Depp, Judi Dench, Daisy Ridley, Michelle Pfeifer, Penelopé Cruz, Willem Dafoe, Derek Jacobi, Josh Gad... Sekundující obsazení kde každý ze své postavy dostává maximum. Pfeiferrová budí emoce, Ridley je pořád roztomilá, Gad se dostává z komediální škatulky, Jacobi je britský rodák, Cruz je roztomile křesťansky naivní, Dafoe geniálně ´´hraje´´ rakušana/němce a Depp i když je ve filmu málo hraje důstojně. Líbili se mi nádherné záběry kamery, celé to pátrání a finální zvrat ve mně vzbudil šok protože něco takového jsem opravdu nečekal. Možná se nejedná o žádnou revoluci ani do puntíku dokonalý film je to však slušně zvládnutá práce a jestli Branagh natočí pokračování rád u toho znova budu.
8 615 bodů
4
Technicky dobře ztvárněné podání staré látky ve vizuálně moderním kabátku. Já starý Orient Expres neviděl a Agathu Christie jsem nikdy nečetl, ale tenhle příběh se mi nijak pod kůži nezaryl. Možná se mělo víc experimentovat, protože na tohle se vzpomínat pravděpodobně nebude.
p.a.douch
p.a.douch
8 362 bodů
4
Sakra Kennethe, co to mělo být? Parodie na Hercula? Ten knírek byla zběsilost, jak střih tak barva. A ty melodramatický vsuvky?? Film za 40 procent, a pro mě velký zklamání z toho zmařeného castingu. Zatím nejhorší Orient Expres co jsem viděl.
  • Poirot
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Výsledek zcela odpovídá očekáváním. Pravověrná adaptace se skvělými herci a místy téměř pohádkovým vizuálem splňuje nároky na kvalitní oprášení klasiky, Branagh však nepřidává nic moc navíc. Těžko říct, jak by bylo možné jeden z nejslavnějších detektivních případů inovovat a zároveň zacházet s látkou dostatečně uctivě – slavný charakterní tvůrce se o to raději ani nepokouší a s jistotou táhne vyšetřování z úlohy režiséra i titulního představitele. Na jeho úmyslně lámanou angličtinu si za chvíli zvyknete, a pak už jen žasnete nad poctivou detektivní prací. Obsazení je samozřejmě špičkové, jelikož jen tenhle odstavec by vydal na vyjmenování všech hereckých es, a vidět takové množství známých tváří pohromadě je pro fanouška vážně radost. Branagh tedy vedle nešlápl a dodal produkt, který tak nějak dodat měl.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Nikdy jsem nebyl fanda detektiva Poirota v telce, takže mě odrazoval i tento film. Opět jsem byl příjemně vyvedený z omylu. Pro ty co tento příběh znají z knížek nebo někde jinde nemuseli být unešení tak moc jako někdo kdo tento příběh vidí poprvé. Pro mě to mělo i překvapivý konec, herecké obsazení je různorodé a každý mi přišel skvělý. Fakt jsem to hltal od začátku do konce.