Úžasňákovi 2

77%

Komentáře a recenze 38

47 083 bodů
8.5
Úžasňákovi jsou zpět a opět to stojí za to. Brad Bird nic neopomenul a natočil další skvělé dobrodružství s úchvatnou animací. Nechybí humor,akce a napětí. Pixarovka jak se sluší a patří. První díl byl sice o chloupek lepší,ale to je také možná tím,že byl prostě první.
29 308 bodů
7.5
Akční jízda zábava téměř nepřetržitě. Určitě se jedná o vysoce nadprůměrný "komerční" animák z dílny Disney Pixar. Trošku bondovka, trošku Avengers, prostě paráda. Snímek nenechá diváka vydechnout, ani se nudit. I když příběh je klasický - nic nového, je to opravdu pěkná podívaná.
22 268 bodů
6
Už jenom to, jak se v prvních vteřinách jednou větou zahodí celý smysl prvního dílu a všechny postavy se resetují do statutu quo, aby mohly zopakovat všechny svoje chyby a dojít ke stejným ponaučením (s tím rozdílem, že jsou hrdinové z nějakého důvodu mnohem malichernější, sobečtější, zapšklejší, aniž by to ale bylo jakkoliv reflektováno, a děj dává mnohem menší smysl), je smutné. Pixar je mrtvý. Tyhle "v pořádku" filmy jsou... no prostě smutné.
15 150 bodů
8
Čekání se tentokráte vyplatilo. I když jednička zůstává nedostižná, většina animovaných sérií by pro takhle kvalitní sequel vraždila. Druhé Úžasňákovi si možná překvapivě užijí více dospělí než děti, protože infantilních vtípků je jako šafránu a do popředí se cpe vydařený příběh, který zvládá zábavně skloubit pracovní a osobní linii pětičlenné rodinky a vedle nápaditých akčních scén tak ještě mimoděk servíruje superhrdinskou verzi ženské společenské emancipace. Možná jsem to čekal vtipnější a místy ještě vizuálně odvázanější, ale jsem moc rád za konečný výsledek a rovnou prohlašuji, že pokud by zůstal u kormidla svědomitý Brad Bird, další pokračování vítám všemi deseti. Minimálně Jack-Jack nebo Frozone s tradičně delikátním Samuelovým dabingem se ještě rozhodně neokoukali...
bayern
13 716 bodů
7.5
Dlouho o nich nebylo slyšet a pomalu se na ně začalo i zapomínat a proto je dobře,že se vrátili a to v plné formě,odhodláni opět společně bojovat proti zlu.Opět je snímek určen pro širokou veřejnost a ne jenom pro menší diváky a i když jednička šlapala o trochu lépe,tak pokračování vůbec neurazí.
10
Čekali jsem 14 let ale je to tady: Úžasňákovi se vrací. A i když opravdu nerad začínám recenzi obligátní větou Pixar to zase dokázal ale fakt je, že to prostě ehm dokázal. Je to dokonalé pokračování dokonalého filmu a rozhodně se nejedná o nějakého nepovedeného sourozence. I když dvojka vzniká 14 let po jedničce, dějově navazuje rovnou na konec jedničky kde se rodina Úžasňákových rozhodla porazit Podkopávače. Byla otázka zda 14 let očekávání nebude zklamáním a mi se nedočkáme zbytečného pokračování. K filmu se ale vrátil režisér a scénárista Brad Bird a tak se očividně nebylo čeho bát. A i když trailery nebyli úplným lákadlem a menší děs vzbuzovali a očekávání prostě nebylo úplně na maximu, zvědavý byli snad všichni. Očekávání, že by se ale dvojka mohla rvát s jedničkou už ale měl málokdo. Jenomže víte co jako by si Pixar řekl nasrat diváku, mi ti ukážeme, že na to máme! To, že jsme na pokračování Úžasňákových čekali déle než na ostatní Pixarovské sequely jistě zamrzí, nicméně je fakt, že Birdovi to čekání na perfektní příběh stálo za to. Dvojka je jiná než jednička: Jiný typ záporáka, jiné osobní problémy, jiné problémy, jediné co zůstává při starém je skvěle dokonalé provedení celého filmu. Animace se jinak za těch 14 let vyvinula ještě překvapivějším způsobem a jak mě u Coco děsilo, jak už některé věci jako vrásky či sklenice působí živě, tady bylo ještě děsivěji několik až podivně živě vypadajících věcí. A já už se jenom bojím až jednou půjdu na novou animovanou Pixarovku, která bude vypadat jako kompletně hraný film. Vrací se i skladatel Michael Giacchino a jak u jedničky jeho hudba lahodila uším, tady už dvojka přímo příjemným způsobem uši zneužívá. Nevím jak bude hudba poslouchatelná na soundtracku bez samotného filmu, nicméně ta klasická Incredibles Theme i po letech způsobuje husí kůži. Bird se jinak stihl za těch 14 let vycvičit třeba i Mission: Impossible-Ghost Protocol a jako by mu tato akční pecka (která byla do včerejška před Falloutem ještě nejlepší díl série) prospěla. Tady se může Bird navíc v animované podobě vyřádit ještě více a jakákoliv akce je lahůdková a takové Marvelovky by se od ní mohli učit. Bird navíc ale zvládá i dialogové scény, které dokáže prodat. Jestli si někdo krade pro film pro sebe je to jasně Jack-Jack. Nejmenší člen rodiny, který měl v jedničce zároveň nejmenší-až malou, téměř bezúčelovou roli, tady dostává více prostoru a stává se právoplatným členem Úžasňácké rodiny. Tenhle prcek si pro sebe ukradl už vlastní kraťas Jack-Jack útočí či samotné finále prvních Úžasňáků, tady ale dostává opravdovou příležitost zazářit a stává se nejlidštější postavou příběhu, která dokáže prodat všechny své emoce i přes to, že má trošku omezený slovník. Vrací se i specifická Edna Módní a jako v jedničce je s ní zábava. V tomhle filmu se navíc podíváme na jinou stránku její osobnosti a měla by si brzo zasloužit alespoň vlastní kraťas. A to není všechno. Dash sice nemá jako jediný z rodiny vlastní linku ale na svém písečku dokáže zaujmout. Violet pak musí bojovat s tím, že je pořád superhrdinka a nedokáže kvůli tomu zvládat osobní vztahy, Helen se po letech vrací na sólovou dráhu Elastičky a není si jistá sama sebou a naopak Bob pustí Pana Úžasňáka na nějakou dobu na hřebík a pracuje jako táta v domácnosti. Každý člen rodiny (svým způsobem i ten Dash)je tak něčím zajímavý, výrazný a především propracovaný. Záporák Hypnotizér je poté velice zajímavý ale to bez spoilerů se detaily neobejdou. Jediné co řeknu je, že dokáže vzbudit respekt i strach, že by to tentokrát hrdinové zvládnout nemuseli. Jsem z toho filmu vlastně hrozně nadšený a to i tak moc, že bych zvažoval jestli je jednička lepší nebo spíš dvojka. To si ale budu muset ještě projít hlavou. JO, PIXAR TO ZNOVU DOKÁZAL! BERTE PAPUČE A PALTE DO KINA! A já už jenom doufám, že na Úžasňákovi 3 nebudeme muset čekat dalších 14 let. Režiséru Bradu Birdovi je totiž už 60 let a je jasné, že především on je jeden ze stavebních kamenů série. PS: Viděno v dabingu.... a jako vždy u dabingu od Virtualu palec nahoru. Viděno v kině:2x
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Udivujem ma ,že som sem ešte nenapísol svoj komentár. Po asi štrnástich rokoch sa znovu objavujú "Úžasňákovi". Dej druhého dielu začína tam kde končí prvý -zato palec hore. Príbeh je rovnako super a v prvom dieli a znovu sa nam vracajú staré postavy. Len ma mrzí absencia Syndróma ajkeď viem ,že je mŕtvy. Bezpochyby je to ,ale jeden z najlepších sequelov ,čo kedy vyšli. Film je jeden obrovský digitálny masterpiece! 90%
9 025 bodů
8
Dvojka Úžasňákovi je přesně ta dávka nostalgie, na kterou jsem čekal a kdyby se spojili v jeden film s prvním dílem, nikdo by si toho asi nevšiml, protože začíná přesně tam, kde předchozí skončil. Jenže Brad Bird do toho šel tak naplno, že je dvojka v akčních scénách snad ještě nadupanější. Příběhově to sice není špatné, ale na jedničku nemá. To jsem ani ale nepředpokládal a proto jsem se nehorázně bavil, přesto že jsem odhadl, kdo je padouch ještě dříve, než to odhalené bylo. Proto, pokud se vám povede nějak v rámci srovnání jedničku ignorovat, tak vás pokračování bude bavit.
8 503 bodů
2
Dětská píčovina. Ne příliš zábavný film. Horší než první film. Předvídatelný děj. Nesnesitelné postavy (emočně nestabilní super holka a otravně roztěkanej super kluk)...kromě dobré animace tu není nic nijak zvlášť dobře. Nároky lidí na animáče jsou tak nízké, že pak tu absolutně podprůmerný film má 85%. Achjo. Ale co bych měl čekat od národa, který si zvolil Babiše a 2x Zemana. Takový národ sotva bude vědět, co jest dobré.
Toren
Toren
5 145 bodů