První očista

53%

Komentáře a recenze 10

5
První očista je překvapivě docela v pohodě. To,že je snímek obsazený černými herci mi nijak nevadí,ale jediné co mi moc nesedí,že drogový dealer a hlava gangu bojuje za své sousedy a ti ho na závěr oslavují jako hrdinu. Ono je vlastně fuk,že prodává fet ve svém okolí,protože teď je to všechno v poho. Snímek má fajn tempo,díky přijatelné délce i slušně odsýpá. Tento díl se rozhodně nemá za co stydět a v rámci žánru funguje velmi dobře.
6
Vlastně začínám mít pocit, že všechny úspěšné horrory se dočkávají pokračování. Bylo tomu tak napříč věky: Halloween, Pátek třináctého, Noční můra v Elm Street..tenhle trend pokračoval až do současného století- Saw, Insidious, V Zajetí démonů... a jedním z těch sérii se stává Očista. Je to už 5 let co první Očista vpadla do kin a byl z toho hit. Dvojka a trojka přitom byli v pokladnách ještě úspěšnější a bylo tedy jasné, že i když trojka končila velice uzavřeně, konec není. Než aby tvůrci ale uvažovali jak navázat na zmatený konec trojky, radši se vrátili hodně, hodně dopředu... až před události prvního filmu abychom viděli jak ta první očista vlastně proběhla. Za Očistou ale naštěstí stojí produkční hlavička Jason Blum, takže i když se Očista nikam lety neposouvá, pořád si drží nadprůměrnou produkci. A naštěstí Očista střídá nápady. První díl se točil kolem jedné rodiny v baráku která se pokouší přežit jednu noc, dvojka sledovala rovnou počet několika lídí a trojka sledovala političku která plánovala Očistě zatrhnout tipec. Čtyřka/Nula poté sleduje jeden menší, sociálně slabší ostrov plný především afroamerickou komunitou. A vlastně není důvod to nějak okecávat: Žádný výrazný pokrok tu totiž není a jestli se vám líbili či nelíbili předchozí díly, tady se to asi nezmění. Režíruje Gerald McMurray který předtím pouze točil afroamerické drama pro Netflix takže zas tak velké zkušenosti nemá, naštěstí ale důstojně zvládá takovou látku v rámci možností. Smutný je to, že asi nejzajímavější na filmu je hudba plna afroamerických popových songů která občas perfektně ladí do příběhu. Co se týče herců, ve filmu se neobjeví nikdo kdo by jakkoliv projevoval svojí přítomnost. Jo, Y´lan Noel občas připomene doby mladšího Michaela Jai Whitea, to mu ale není nic platné když pořád hraje v takové brakové látce.Nejzajímavější herecké jméno ve filmu je poté Marisa Tomei, která se na plátně ale moc nedrží a obávám se, že je tam zbytečně. Ke konci filmu ale přijde možná zvrat, který vlastně ale podvrací nohy všemu co jsme viděli v předchozích dílech. A je to škoda, jelikož to vlastně podkopová to jak celá Očista funguje. Jinak co se týče odkazů na předchozí díly, musíte počkat do závěrečné scény. Sečteno podtrženo, První očista je oukey prequel k oukey horrové sérii, která by ale měla buďto brzy skončit (věřím, že tržby zase budou velký a pětka bude) a nebo počkat na premiéru chystaného seriálu, protože tento formát by možná mohl Očistě sedět víc.Nedá se však upřít, že jsem se u První očisty asi bavil nejvíce z celé série.
Destoroyah
Destoroyah
3 573 bodů
4
Úplne zbytočné pokračovanie ktoré nemalo vôbec vzniknúť. Nudné, amatérske a čo sa týka vrážd tak musím povedať že je to totálny odpad. Postavy nesympatické a to nie kvôli tomu že sú doslova všade čierny. Svietiace kontaktné šošovky vyzerali v niektorých scénach celkom creepy ale väčšinou to bolo naozaj smiešne a amatérske. Dej odsýpa pomaly a strašne nudne bez akýchkoľvek zaujímavých smrtí. Krvi je tam strašne málo a keď tam už je tak je to ako obyčajný GIF. Prvá očista bol celkom zaujímavý priemer, dvojka bola za mňa najlepšia, trojka bola celkom podarená no tiež priemer ale toto bola úplná sračka. HODNOTENIE: 4,5/10
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 247 bodů
3.5
Jedna z nejslabších Očist z celé filmové série.Hodne keců málo Očistění..bohužel mě tato očista vůbec neoslovily,byla pro mě ztráta casu.nudne málo akce,a postavy nesympaticke,nejslabší díl celé serie,po kterém sem si říkal že už by mohla očista jako taková skončit
Nykrous
1 107 bodů
4
Pro mě nejhorší díl série. Po prvních 2 dílech jsem se o tuto sérii nadále nezajímal a když jsem nedávno viděl, že vyšel film o první očistě tak se mi rozzářily oči. Absolutně jsem se těšil na to, jak to lidé budou poprvé prožívat a nebudou vědět co se děje a nebudou věřit vlastním očím. A ono nic z toho. Připadal jsem si u sledování jako kdyby to pro lidi byla už několikátá očista a celkové zahájení a důvody proč to dělají byly jen tak řečeny, aby ten začátek mohli mít co nejdříve za sebou. Potom to už byla klasika a neliší se tolik od ostatních dílů. 40%
Yancl
Yancl
1 020 bodů
5
Oproti ostatním dílům krůček zpět, především co se týče celkové kvality filmového zpracování. Tady je to spíš vnucená přestřelka a ta omáčka okolo, která byla v minulých dílech cool, tady příliš nefunguje. Akční složka špatná není, naopak to nalajnované, nelogické chování všech zúčastněných je občas úsměvné. A na dobrý film zde také chybí nějaká ta hlavní postava, hrdina či záporák .. tady to jen prošumí k titulkám. Akční béčko fajn, ale jako další díl Očisty to neklaplo dobře.
BaBuKirchner
250 bodů
1.5
Očistu jsem nikdy moc nemusela, ale vždy jsem se nějak donutila na ní podívat. Upřímně doufám, že právě tento snímek bude tím opravdu posledním. Nechápu co na tom všichni mají. Jedná se o nudnou a hloupou ptákovinu, která si nezaslouží peníze na realizaci.