Ploty

66%

Komentáře a recenze 6

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
7
Je zcela jasné,že se snímek dostal mezi kandidáty díky své "černé" stránce,která ukazuje jak to měly černoši v Americe těžké. Na druhou stranu je tento snímek velice dobré sociální drama ve kterém září především Denzel Washington a neskutečná Viola Davis,která si sošku zasloužila.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Nikdy mě nenapadlo, že budu kvůli Oscarům sledovat dvě a půl hodiny onanovat šedesátiletýho černocha, ale tak hej... všechno je jednou poprvé. Každopádně nemám nic proti exhibicím, když mi přijdou dostatečně motivované, a tohle má prostě dobrý, nebo spíš chytrý scénář. Sice se na to nedá koukat, jak je to dlouhé a úmorné, ale oproti vybělenému Hidden Figures je obzvlášť patrné, že na filmu pracovali černoši, kteří rozumí černým problémům, chápou se jako plnohodnotné bytosti a i kdyby tvůrci po cenách pokukovali, rozhodli se pro to odvést poctivou práci. Takže je to prostě dobré, když ne jako zábavný, tak jako chytrý a důležitý film. Navíc mám slabost pro divadelní monology a nevadí mi, když se za ně film nestydí. A to ze mě nemluví nějaký aktivizmus, ale prostě když mám koukat na film, kterej se věnuje problémům rasizmu, tak ho chci pořádně promakanej, a ne jako pokryteckou vějičku na ceny. 3 a 1/2
lamps
lamps
15 156 bodů
6
Kdyby nebyla mizanscéna plná negrů, nikdo po tom filmu ani neštěkne. Samozřejmě naprosto rozumím panu Washingtonovi, který po rasistickém extempore na loňských Oskarech vycítil příležitost na zisk zlatého plešouna a snaživě ukuchtil dobový příběh, kde se za 135 minut mihne jediný běloch a řeší se sociální újmy na černošském obyvatelstvu a jejich střet s tradičními rodinnými hodnotami. Tahle komorní černá prácička má však tu nevýhodu, že je stále přespříliš divadelní a přespříliš sentimentálně strojená, aby prorazila u neutrálního diváctva, a hlavně je šíleně dlouhá a monotónní, vyrušující od neustálé potřeby spánku pouze okázalými hereckými výkony Denzela a Dvisové a několika vypjatými scénami ohledně střetu zásadového otce s idealistickým synem, které jako jediné zvládnou neutrálního diváka silně oslovit. Co naplat, že je to tak pěkně a realisticky natočeno, když samotný námět se utápí v průměrnosti daleko více než letošní oskarový ceremoniál v podlézavosti a trapnosti. Po bezprostřední zkušenosti s Fences a Moonlight mi nezbývá než ještě více cinefilně milovat Samuela "Motherfucking" Jacksona, tomu jsou Oskary viditelně u zadku.
Klajnik
Klajnik
8 590 bodů
4
Mám rád komorní filmy. Tvůrci jsou nuceni věnovat péči dialogům a dialogy jsou něco, co si dokážu užít, pokud jsou dobře napsané. Konverzace mezi postavami něco znamenají a celkově na mě film dělal dojem. Líbil se mi ten hnědý vizuál - to je zkrátka barva, která ve filmu dominuje v prostředí města, na dvorku, v omítce domů či v obličejích celého obsazenstva. Chápu, že někoho mohla srát postava Denzela Washingtona. Není to taťka, kterého bych chtěl, ale jakožto charakter dává filmu rozměr. I přes tohle všechno nemá film sílu, aby diváka vyloženě strhnul, nebo alespoň mě nezasáhl v srdíčku. Možná kdyby byl kratší a upřednostnila by se linka otec/syn, tak by konec mohl mít sílu za předpokladu, že by finální dialog s Violou Davis a jejím synem byl vybroušenější. Šlo to uchopit lépe, ale i tak jsem za film rád.