Recenze Vlak do Pusanu

Host
  • 70%
    1
    0
    18. 7. 2017
    Brenan88 (46271 bodů)

Tak i Jižní Korea přidává svůj dílek do skládačky jménem Zombie žánr. Film se na začátku tváří zcela nevině,ale dlouho mu to nevydrží. Po pár minutách se totiž vše příšerně zvrhne a film tak nabírá zběsilé tempo,které poleví snad až v samotném závěru.

• 75%
    0
    0
    31. 12. 2021
    Pete69 (22619 bodů)

Opravdu ryzí Korejská Zombie řežba, u které ale tvůrci přemýšleli a ke klasické zombárně přidali notnou dávku napětí. Hlavní hrdinové postupně překonávají překážky a tak se divák lépe vžije do jejich situace. Korejští zombíci navíc vypadají pro oko Evropana opravdu dobře.

• 85%
    1
    0
    7. 8. 2017
    lamps (14924 bodů)

Nechybělo zase tolik a nechal jsem se strhnout k hodnocení ještě vyššímu. Vlak do Pusanu má všechno, čím by se měl kvalitní zombie survival pochlubit, a díky vynalézavé režii plné neokoukaných nápadů a scénáři, který se umí i k těm skrz na skrz kladným hrdinům zachovat zcela nekompromisně a překvapivě, má chvílemi i něco navíc. Natočit to v Hollywoodu filmař typu Antoina Fuqui, je z toho obrovský divácký hit. Posledních dvacet minut jsem skoro nedýchal.

• 70%
    1
    0
    20. 9. 2016
    Tom Hardy (5311 bodů)

Kříženec Světové války Z a Snowpiercera, který šlape především ve své první polovině, kdy má film ohromné tempo a současně nechybí několik osvěžujících nápadů (výborné je využití tunelů). Bohužel, v druhé polovině to začne být přeci jen příliš béčkové a předvídatelné (nechybí otrvaná záporná postava, která se postará o to, že umře řada jiných postav). Přesto převládají pozitivní pocity, kdy lze s klidným svědomím označit Train to Busan za to lepší, co v poslední dekádě v žánru vzniklo.

• dynamická režie
    • dravé zombie
    • sympatičtí hrdinové
    • slabší druhá polovina
    • tupý béčkový záporák
  • 90%
    2
    0
    20. 6. 2020
    VasaFlasa (2818 bodů)

Na základě článku "Pokračování zombie hitu Vlak do Pusanu v dravé upoutávce" jsem shlédl první díl z roku 2016. Když jsem si večer pustil pár minut s tím, že se podívám na kousek a zbytek shlédnu někdy jindy, jsem po chvilce zjistil, že už mi zbývá do konce jen pár minut. Tento snímek s náročnou zombie tématikou je velmi povedený a opravdu nenudil. Vlak do Pusanu neobsahuje klasické lekací hororové scény, ale nějak mi to vůbec nechybělo. Možná to není zase tak kvalitní počin, ale díky posledním velmi nepovedeným filmům se zombie tématikou (Zombieland: Rána jistoty nebo Mrtví neumírají) bylo tohle opravdu pěkné pokoukání, takže klidně dávám 90 % a těším se na druhé pokračování.

• 90%
    0
    0
    3. 11. 2021
    Martrix (2570 bodů)

Kdo čekal zombie nářez, musel být k smrti vyděšený...protože ho dostal požehnaně a navrch k tomu emocionální nálož o kterou nejspíš vůbec nestál. Přitom za mě...tohle je mnohem, mnohem lepší film, než vychvalovaná Světová válka Z. Spousta napínavých scén a k tomu příběh o tom, co se muselo stát, aby se jeden chlápek zamyslel a přestal být sobec. Stejnou měrou jako zombíci, děsily reakce některých lidí v mezních situacích. Skupinka přeživších dostávala celý film neuvěřitelnou sodu a protože si k nim nakonec cestu najdete, neměly by vám moc vadit ty občasné patetické výlevy. Korejci se prostě nestydí plakat a naříkat...beru to jako devizu, ne slabost. Velmi záleží na tom, co jste zač. Jinak takový film pobere otec, který se v postavě makléře najde a jinak dvacetiletý chytrák, který zatím nemá odžito víc, než pařby a školu. Sobecký parchant nastavuje otci malé Soo-an zrcadlo, jak by dopadl za dvacet let on sám. Dostat do akčního hororu o zombících takový přesah s tím, že to neubírá na dynamice...to je opravdu velká pecka. Neuvěřitelný cross hororu a rodinného dramatu.

• 80%
    0
    0
    6. 7. 2020
    kknk2 (2445 bodů)

První poznatek – korejština se dobře poslouchá. Druhý – snímek není děsiví, jestliže nemáte nahnáno ze zombíků. Víc než jako horor si mě Busanhaeng získal jako akčňák, navíc je dost smutný a realistický – což zní asi divně, ale podívejte se na to a pochopíte.

• 80%
    0
    0
    29. 4. 2019
    Vurhor (2019 bodů)

Korejci natočili zombie horror. Brrr! A byť už jsem ze sedmiletého sledování Walking dead na ty nemrtvý svině vytrénovaný a nerozhodí mě, přesto mi z nich tady několikrát přeběhl mráz po zádech. To asi protože tohle jsou ti "rychlí" zmetci, plus ty asijské zombie jsou jaksi nezvykle hrozivé. Film se většinu času odehrává pouze ve vlaku krátce po vypuknutí Z. apokalypsy. A jak už to tak bývá, jízda to nebude úplně hladká. Oceňuju i rozmanitost jednotlivých pasažérů: je tam statečný drsňák, nesmělý sportovec, čůrák businessman a hl. hrdina, který je zas typ: "z hajzla pašák". Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že tvůrci se hodně inspirovali World War Z, některé části i bohužel vykradli. I tak se ale jedná zábavnou a nadupanou jízdu, především díky těm malým interiérním prostorám vlaku se bude jednat o originální zážitek.

• 75%
    0
    0
    24. 1. 2023
    tindersticks (579 bodů)

Velmi slušná žánrovka, pro našince navíc zajímavá svým korejským původem. Děj není dvakrát komplikovaný, samotný název filmu už je poloviční synopsí. Srovnání se Světovou válkou Z se nabízí (rychlost zombie, vstup do děje..a dále nebudu spoilerovat), nemožnost konkurovat Hollywoodu obsazením a rozpočtem se přitom podařilo ne zrovna dorovnat, ale přiblížit nekompromisností, dobře načrtnutými postavami a slušně vygradovanými scénami. Pro horrorové nadšence jistě dobrá volba.

• 85%
    1
    0