Moonfall

52%

Komentáře a recenze 23

8
Mrzí mě, že nepadlo víc národních památek a v pár chvílích trochu chyběl kontakt s lidským prvkem (ve smyslu lidstva, které je na rozdíl od jiných Emmerichových filmů skoro nepřítomné). Jinak jsem ale měl úsměv od ucha k uchu od začátku do konce, tak nádherně pitomý film jsem v tuhle chvíli asi potřeboval.
4
První půlka ještě celkem "fain", pak se to ale začlo celé sypat do jedné velké nezáživné kraviny. Závěr vysloveně úplně blbý není, ale ta cca druhá třetina hodně bolí. 4/10
4
Roland Emmerich by nejspíš z fleku mohl napsat knihu 100+ 1 možností, jak zničit svět. Filmy jako Den nezávislosti, Den poté či 2012 ostatně Emmerichovi vynesli přezdívku mistr filmové destrukce a to i přesto, že ve své kariéře natočil třeba i historická dramata (Patriot, Anonym, Bitva o Midway) či regulérní akční filmy (Útok na Bílý dům). Právě filmy o destrukci planety Země ovšem budou nejspíš Emmerichovu kariéru ztělesňovat nejvíce, čemuž napomůže i fakt, že se Emmerich takových látek hodlá očividně chopit i nadále. Důkazem budiž jeho novinka Moonfall, kde tentokrát může Zemi zničit Měsíc a s rozpočtem 146 milionů dolarů jde o jeden z nejdražších nezávislých filmů všech dob. Což je ovšem ve finále bohužel na celém Moonfall to nejzajímavější. Roland Emmerich si svou pověst mistra filmové destrukce rozhodně nezískal pro nic za nic, jeho filmy sice většinou spadali do kategorie guilty pleasure, dalo se na něm ovšem fakt koukat, v rámci velkolepé destrukce si Emmerich nebral servítky a velkolepé destrukce či lámání litosférických desek v jeho podání vždy stálo za to. Moonfall ovšem působí v rukou Emmericha vyčpěle a potencionálně signalizuje, že by měl Emmerich odejít do důchodu dříve, než bude ještě hůř. Síla Emmerichových destruktivních filmů nikdy netkvěla v silném scénáři, ale ve velkoleposti, kde Emmerich i ve 21. století točil tak trochu sympaticky devadesátkovým způsobem. U Moonfall ovšem jakoby rezignoval tak trochu na vše. Aby to hezky vypadalo, aby postavy a jejich úloha v příběhu byli alespoň trochu nosné a především, aby ta destrukce byla opravdu velkolepá a vyrazila dech. Jakoby Emmerich najednou rezignoval na vše, co mu dříve tak moc šlo. Emmerich prostě tentokrát nenatočil další solidní zábavu ani slušný výplach. I tentokrát se tu Emmerich snaží tak trochu ambiciózně otevřít vrátka pro novou velkolepou intergalaktickou ságu, i tentokrát servíruje příběh hrdinů, kteří mohou spasit svět i jejich blízkých a i tentokrát ve velkém boří svět. Jenomže ve všech ohledech mnohem méně funkčněji než kdykoliv předtím. Ve finále není ani moc prostoru pro to, aby si člověk užíval tu destrukci, aby s hrdiny pociťoval osudové utkání o osud Země a aby alespoň chvíli skutečně pochyboval nad tím, zda se svět podaří spasit či nikoliv. Emmerich má alespoň štěstí na obsazení, kdy Patrick Wilson potvrdí pozici herecké jistoty, Halle Berry je ve své úloze fajn, John Bradley i přes fakt, že hraje postavu, na jejichž bedrech leží pozice otloukánka protkaného těmi nejstupidnějšími hláškami hraje společně s Wilsonovou postavou jedinou postavu s nosným příběhovým archem a ve vedlejších rolích neurazí ani Charlie Plummer a Michael Peña, své si v malé roličce odehraje i Donald Sutherland. I z jednorozměrných a víceméně dvakrát nezajímavých postav ti herci vymačkávají maximum a alespoň částečně dokážou působit i dojmem, že si natáčení Emmerichovo novinky užili. Nemá přitom dvakrát cenu řešit, že učitelé fyziky či experti na astrofyziku budou při Moonfall nejspíš nonstop kroutit hlavou. A musí se nechat, že piplat vizuální efekty nejspíš dalo strašně moc práce. V tomto případě se ovšem hodí známé „To muselo dát práce, přitom taková blbost ´´. Jinak to vlastně celé skutečně působí dojmem, že se Emmerich tentokrát dvakrát nesnažil a Moonfall díky tomu dokáže působit i jako dílo jeho obdivovatele/napodobitele s výrazně menším měřítkem. I potenciál zobrazení toho, jak na blížící se konec reaguje veřejnost je ve finále promrhán, přitom je pozdější linka odehrávající se ve světě, kterému hrozí brzký konec světa rozhodně nejzajímavější v porovnání s linkou ve vesmíru, kde zásadní odhalení posune stupiditu celého námětu do ještě větší výšiny. Emmerichovy destruktivní filmy přitom byli vždy naivními blbiny (navzdory několika funkčním vážným momentům), u Moonfall jakoby ovšem v jistých momentech vyloženě chybělo ono sebeuvědomění. Především v momentě, kdy se odhalí, co za ústřední zkázou stojí a rázem se skutečně objeví potenciál, který by mohl být natažen na celou trilogii. Jenže by se jí musel ujmout člověk s razantně jiným přístupem než Emmerich, který jakoby se rozhodl, že už nic nikomu nemusí dokazovat. A na stará kolena natočil neskutečně slabý odvar toho, v čem neměl konkurenci. Kamenem úrazu je i fakt, že film trvá 2 a čtvrt hodiny, kdy nohy podkopává především slabý rozjezd. Jakmile se definitivně s ústřední trojicí vydáme zpět do vesmíru a souběžně se věnuje poměrně slušné před-apo rovině tak to má alespoň nějaký spád a čekání na začátek závěrečných titulků není tak útrpné. Opět ovšem platí, že dvakrát na ničem nezáleží a osudové vyvrcholení nemá dvakrát takovou váhu, jakou sám Emmerich nejspíš chtěl. A když to celé ani v IMAXU nepůsobí dvakrát kolosálně, je něco prostě rozhodně špatně. Emmerich se dost možná v rámci katastrofických filmů vyčerpal. Tentokrát z toho není zábavná jízda ani obdivuhodný návod na zničení Země, ale neskutečně neživelná, neatraktivní, rutinní, , nezajímavá, promrhaná a především pitomá (i v kategorii Emmerichových katastrofických filmů) záležitost, která dvakrát neobstojí ani na tom největším plátně s tím nejlepším zvukem. Zrovna od Emmericha velké zklamání a dost možná i varovný signál, že je definitivně ideální čas na to jeho kapitolu tvorby katastrofických filmů uzavřít.....
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 398 bodů
2
Hlavní roli měl hrát Gerad Butler, to mi nikdo nevymluví.
blazma
blazma
4 928 bodů
6
Podle mě to nebylo špatný. Jen tomu něco chybělo. Z nějakého důvodu mi přišlo, že to bylo zbytečně zamotané. Jako by to nemělo hlavu a patu, občas sem se v tom ztrácel, ale jakmile sem celý film vstřebal bylo to poměrně fajn zpracované scifi. Až teda na pár CGI momentů.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Filmu by se hodil lepší, a o nespočetně trefnější název Moonfail, ale to bysme zacházeli do detailů. Ale vy to máte rádi, takže nezklamu svá černá koťátka. Jednoduchá blbina pro moderní otroky konzumního přejídání, kdy už nám pomalu stačí vidět na plátně, (teď už stejně více na obrazovky), jak někdo sere do zavařovačky, a tlemíme se u toho, až nám z pražené kukuřice nezaskočí. Nějaký autistický zaměstnanec z Meka, nebo podobnýho podniku, kde se obvykle hraje, kdo toho více sežere, dostane nejvíc cukrovky na celý život, varuje celý svět, že mimozemšťani opravdu existují, a že E.(E.)T. je tajný informátor Andyho Babiše, a to, co nedokázala vypozorovat ani celá NASA, dokáže ujetý konspirátor, jen zapomocí svého smartphounu, abysme mu ještě více věřili, ale ujetý je tu každý druhý. Meh, pokud tlustoprd dokáže žrát to, že je měsíc dutý, nechci vědět co má v hlavě. No, tady všichni mají hlavy dutý. Nebavilo mě to zase natolik, abych sám sebe nenačapal, u jaké další zvrácenosti jsem si držel lofasa ve slipech, ale jen musíte přistoupit na hru režiséra. Jak už platí po desítkách let, čím větší píčovina, tím víc to bude maržovat. Už chybělo, aby do kosmické lodi neposlali ještě opičku. Nuže, abysme nezávisle neodbočili na Nový útok vykrádačstvím, tak to necháme uležet na Den potom.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7.5
Moonfall je normální oddechové scifíčko, které vám dá hned na začátku jasně najevo, v jakém druhu sci-fi se bude pohybovat a že ho tedy nemusíte brát příliš vážně a můžete se prostě jen bavit. A přesně to jsem udělal - nebral jsem vážně ani ten film a hlavně ani sebe a......vyšel z toho pohodový večer a dobré hodnocení.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 247 bodů
2.5
A tohle myslí pan Emmerich vážně?přijít s takovým to námětem?v roce 2022?ano dobře možná v Roce 2010 by to diváky nadchlo,to katastrofický žánr filmu nebyl mrtvý jak posledních pár let.Ale přijít s tímto?ale no tak,vizuální stránka byla pouze průměrná, scénář byla naprostá katastrofa.pribeh ze začátku příliš letěl a než sem se rozkoukal,působili slapové jevy atd,moc uspěchané,a konec to jako vážně?snaha asi o co nejzajímavější rozuzlení příběhů byla strašná nuda,spojení třech scifi filmů,které nebudu jmenovat,každý pozná..pokusy o humor byly tak trapné zze se jim ani nedalo smát,člověk si říkal to jako vážně?a ten počet klišé byl tak neúnosný že sem 20 minut před koncem film vypnul a odmítl se na něj dal divat
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
2
Emmerich nikdy nikoho neposlouchal a bral vždy filmový průmysl jako jeden lunapark a celá planeta pro něj byla obětní beránek. Občas to bylo i zábavné, oddechové, či poutavé. Jako třeba několikrát zmíněny Day after tomorrow, den nezávislosti , nebo 2012. Tohle je ale výplach největšího kalibru. Na jednu stranu obdivuju, jak dokázal do filmu narvat tolik věcí, na druhou stranu jsou to opravdu nesmysly a působí to přímo parodicky na některé sci-fi filmy, což byl možná záměr a pokud ano, tak poněkud nevkusný. Nechápu, že mu na to Berry a Wilson kývli. John Bradley hrál v podstatě Sama z GOT, akorát vyslaného do vesmíru a docela mě i bavil a myslím si, že je sám spokojený s tímto filmem. CGI bordel občas působí vlastně docela dobře, zvláště v lokalitách ve vesmíru. Ale tu honičku aut ve zasněženém Coloradu, která vypadá jako NFS underground grafika nevymažu dlouho z mysli.
Duffman97
Duffman97
1 613 bodů