Učitelka

68%

Komentáře a recenze 32

6
Film, který přišel o pětadvacet let pozdě, aby dával smysl coby alegorie, a jako nic jiného smysl dávat nedokáže. Nemám nic proti divadelnímu rozvržení ani tezovitosti, vadí mi, že z toho nic nevyplyne. Hřebejk za mě OK, Jarchovský tradičně KO.
6
Třída plná rodičů a jejich příběhy, kterak je soudružka učitelka využívá nebo nevyužívá. Působí to hodně divadelně (to by možná ani tak nevadilo) a po chvilce se celý děj rozsype do epizodních příběhů jednotlivých rodičů. Škoda, chvilkama to bylo hodně atmosférické a navíc ten úvod byl docela slibný. Přesto asi jeden z těch lepších českých filmů roku.
limeta
limeta
5 177 bodů
7
Výborná Zuzana Mauréry svým hereckým výkonem vytahuje film z podprůměru. Zajímavý námět, ale stačil by mu formát televizní inscenace. Na velký biják do kina nemá, takže si urputně pomáhá dramatickými vycpávkami jako jsou odposlechy STB. Jo, určitě nás realistickou výpravou vrací do doby, kdy hrátky "něco za něco", kádrování, donášení fungovaly a křivily charaktery, ale celkově jde děj velmi plytce, je to ucourané a Hřebejka se Šabachem vůbec nepoznávám.
Schneefee
Schneefee
4 294 bodů
5
V uvodu se nam predstavi nova, mila, pani ucitelka, se kterou budeme vetsinu filmu bojovat s jazykem slovenskym...je vdova, takze to ma chudak tezke a jeste ke vsemu se proti ni spikli rodice jejich ditek a za jejimi zady se pokousi o jeji svrzeni, no, jak rikam, ma to chudak tezke...
  • vypraveni o partyzanovi
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
7.5
Drsnější varianta Musíme si pomáhat mně vyhovuje víc. Skvělá kreace Zuzany Mauréry v roli bolševické mrchy, která si ukájí své feudální choutky. Obtížnost změnit školu a vydírání kvůli špatným kádrovým profilům z ní činí téměř neomezenou vládkyni skrývající se za vizáž nešťastné vdovy, která potřebuje jen trošičku pomoci. Trochu jednostranně pojati kladní hrdinové. Když je ve hře schopnost dítěte odolávat zákeřné učitelce a šikaně spolužáků, není možné plivnout na každého, kdo udělá ústupek, protože se bojí děti vystavovat tlaku, který by je rozdrtil. Ta baba si užívá, jak může všechny šikanovat. Závěr je lehce neinvenční. Jinak celkově solidní herecké výkony.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
6.5
Skvělá hlavní představitelka- jinak film příliš nevybočuje z českého průměru, scénář nijak objevný , postavy schematické- leč byly natočeny mnohem horší věci....
Hare77
Hare77
2 051 bodů
6
Celkem dobře napsané komorní dialogové dílko odehrávající se na pětníku. V divadle by to bylo možná ještě lepší. Učitelka je čistě schématická, černobílá. Zajímavou postavou je Ondřej Malý, byť je to epizodka. Je dobře, že takové filmy vznikají, mají punc výpovědi doby a je dobré si občas připomenout, jak to bylo, i když chvílemi to vypadalo přehnaně, nerealistické. Otázka je, jestli to byla jen inspirace. Kdybych věděl, že to byl skutečný příběh, pak by to mělo větší grády. Konec filmu vyšuměl tradičními titulky a trochu lacinou tečkou.
  • herecké výkony všeobecně, ale černobílé
  • malý, sevřený dialogový film, což v TV může být plus
martin-kubista
martin-kubista
799 bodů
7
Celkem zajímavě natočený film o řekl bych ne zcela vyjímečné paní učitelce, která se snaží ze svého povolání vytřískat maximum :) Styl filmu mi hodně vzdáleně připomněl 12 rozhněvaných mužů, kdy se porota člověk po člověku odvrací od předem jasného závěru. Zároveň trochu využívá směrem na západ hodně oblíbené metody flashbacků :) Herecky podle mě podané vcelku obstojně. Jinak mě trochu zarazilo, že je celý film slovensky až na pár postav, ale neměl jsem s tím problém :)
  • scénář
  • herecké výkony
  • trochu utahané
perfekta
546 bodů
7.5
Zajímavý film, zejména díky Zuzaně Mauréry v hlavní roli učitelky, která manipuluje prostřednictvím svých žáků jejich rodiči za účelem osobního obohacení. Příběh filmu se odehrává roku 1983. Tři rodiny se rozhodnou učitelce vzepřít a stávající situaci se společně s ředitelkou školy pokusí zvrátit.
majhan
majhan
453 bodů
3.5
Vzbuzuje zvědavost, kam až se dá zajít. Lidé jsou všelijací a o čem by filmoví tvůrci točili, kdyby byli všichni na jedno brdo. Ve všech dobách a zřízeních se našli jak lidé ušlechtilí, tak zrůdy, takže se není čemu divit. Jen by svět víc povznášelo, kdyby se víc hledali a ukazovali kladní hrdinové, ale přirozeně a bez klišé.