Vzkaz v láhvi

77%

Komentáře a recenze 17

29 851 bodů
7
Dvojice detektivů, se kterými jsem se seznámil nedávno ve filmu Zabijáci opět řeší případ a je to snímek naprosto stejného ražení.. zde se jedná o citlivější téma a tak mě to bavilo o trošku více. Opět seversky chladné a a opět jsem postrádal větší zapálení herců. Celkově - slušný detektivní thriller.
8
Vzkaz v láhvi je evropský psychologický thriller, který je profesionálně zručně natočen, herecky se mu nedá nic co vytknout a velmi přesně zobrazuje psychické stavy hlavních postav včetně několik brilantních scén, jež vizuálně diváka přivádí do stavu bipolární poruchy hlavního psychopata. Je to zkrátka důkaz, že evropské koprodukce v tomto směru hravě předčí současnou hollywoodskou žánrovou nabídku. Film v žádném případě není určen divákům do 18 let bez ohledu na to, zda se věková doporučení ještě někam píší. Dospělí už si holt sami rozhodnou zda mají na to, aby se zvládli podívat na prozkoumávání vnitřností krejčovskými nůžkami
avenis
avenis
8 145 bodů
7.5
Už mám jistotu. Ten polda je cvok. Ale zfilmované knižní příběhy jsou to moc dobré. Násilné a krvavé sice, ale napínavé a zajímavé. Tak trochu jako zlý sen, řekla bych. Tím bych omluvila jisté nelogičnosti, jako oživení utonulého po více jak 4 minutách bez kyslíku, oživení bez přístrojů a bez trvalých následků... nebo to, že Assad stojí po kolena ve vodě, ale vzápětí jeho útočník Johannes po něm pátrá ponořen po prsa. :) Tak o čem bude čtverka? (23.9.2021)
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
7.5
Ve stylu těchto detektivek je prakticky od začátku jasné, kdo to byl, a zbývá otázka proč. Mít takovou matku, nelze se moc divit zrození monstra. Hlavní záporák (Pål Sverre Hagen) typově připomíná Edwarda Nortona z Prvotního strachu, Hagen má však o něco slabší charisma. Jinak je motiv náboženského sektářství, víry v Boha v protikladu k fanatickým projevům docela solidně rozpracován. Mile tomu sekunduje i muslimský vyšetřovatel Assad s nadhledem odolávající invektivám neurotického kolegy, který zrovna nemá nejlepší období. Začátek je zpomalený o něco víc, než je nutné, zhruba od poloviny se grády i tempo výrazně změní. Detektivové nejsou neomylní a některé akce skřípou zcela realisticky.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7.5
Solidní thriller severského ražení. Docela vyvedený po Zabijácích a ženě v kleci. Příslušně mrazivý a nebezpečně reálný. Je to opět příjemná změna oproti hollywoodské produkci.Docela zajímavě vyznívá v současném kontextu role muslimského vyšetřujícího, což činí film ještě o stupeň zajímavějším.......
Rabadi
Rabadi
2 259 bodů
7.5
Tak nějak celou dobu není jasné, kam až se film dostane a je to fakt hrozivé. Opět jsme v pochmurné Skandinávii, toto prostředí dodává filmu potřebnou dávku děsivosti. Filmy jako tenhle mohou bravurně konkurovat tolik u nás propagované americké produkci.
marvan
marvan
616 bodů
7
Tihle dva hrdinové se mi líbí, slabost mám tedy hlavně pro Nikolaje Lie Kaase, ale ani Fares Fares není špatný, detektivky Jussi Adler Olsena přenesené na plátno, dánská detektivky, fenomém skandinávských detektivek obecně, knihy i filmy. Další díl ze série.
perfekta
546 bodů
7.5
Třetí díl krimisérie. Vzkaz v láhvi se konečně dostane na stůl kriminálního oddělení, které řeší staré případy. Postupně pátrání začíná nabírat na tempu. Syrový příběh z prostředí sekty, pátrání po unesených dětech, jejichž zmizení nikdo nehlásí. Napínavý, mrazivý příběh.
Bozvav
Bozvav
193 bodů
7
Přesto, že rozhodně nejsem fanda drsné a ponuré severské krimi, tak jsem se do třetice zakousla do tohoto díla. A jsem příjemně překvapena. Byť detektiv Carl M. přešel z nostalgicky ponurého na zoufale ponurého (ten chlap je buď naprosto vynikající herec nebo úplně strašný, při této roli to nejde poznat ), tak mi to ani nijak nevadilo. Je fakt že první třetina filmu je až tragicky nudná, napětí chybí a kdo je hlavní psychopat je patrné v té chvíli, kdy se objeví na plátně. Pak to začne pozvolna gradovat a závěr je naprosto skvělý. Dobře řemeslně udělané, nicméně většina herců na mne dělá dojem, že nejsou normální. Nejspíše jde o způsob jakým se tento typ filmu točí, ale na mne až na Assada všichni působili, jako by doma ukrývali mrtvolu nejméně vlastní matky. Jako celek dobré. Ze všech tří filmů se mi líbil ten první, pak tento a až nakonec dvojka. Za mne 70%.
veronika-novotna
67 bodů
8
Jde o fajn závěr (tedy zřejmě) detektivní trilogie. Asi nejlepší ze tří dílů (lepší než Zabijáci či Žena v kleci). Zmínky o různých druzích náboženství můžou působit na někoho zvláštně, ale mě se celková koncepce líbila. Stupňující napětí bylo více než cítit :-) I když byl film poměrně dlouhý, vůbec jsem se nenudila.