Není čas zemřít

81%

Komentáře a recenze 55

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 088 bodů
9.5
No Time to Die je tím nejadekvátnějším rozloučením s nejlepším (Pierci odpusť) Bondem v historii. Tato grandiózní rozlučka obsahuje všechny aspekty značky, kterou po všech těch letech tolik miluji. Nechybí krásné ženy, luxusní akce a charismatický záporák. Tak jako všude i zde se dá najít spousta chyb na které se dá upozornit, ale já je hodlám všechny přejít, protože ve své komplexnosti je nová Bondovka takřka dokonalým filmem.
Pete69
Pete69
29 761 bodů
8
Z hlediska komplexnosti je za mě tato bondovka suverénně nejlepší. Není to čistá "řežba", svádění žen v barech a kasínech.. je to prostě důstojné zakončení stárnoucího agenta 007. Citlivá stránka, dobrý scénář, sice málo akce, ale když už se něco děje, má to šťávu a tvůrci si na tom dali opravdu záležet. Už jen to, že si James sbírá zásobníky zbraní zabitých protivníků.. prostě pohlídané do detailů. Daniel Craig se rozloučil stylově a jsem za to i za něj rád. V prvních minutách jeho první bondovky jsem si na něj nemohl vůbec zvyknout, ale teď musím uznat, že jeho bondovky jsou vlastně ty nejlepší. Každá je jiná, není už to jen nový příběh podle 30 let fungujícího formátu.. Nezbývá, než se těšit na nového agenta 007 a s notnou dávkou tolerance mu držet palce.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 393 bodů
7
James Bond už není co býval a bohužel to v budoucnu bude ještě horší. Ne. Při sledování tohoto posledního bondovského snímku Daniela Craiga se nesmí myslet na ty předchozí, obzvlášť s jinými hereckými představiteli, neboť v ústech může také vzniknout hořká pachuť nelibosti. Tohle prostě není James Bond, jakého jsme kdysi znali. Jasně, dějově není svou vůlí v aktivní službě, čímž je vysvětleno, proč má jeho číslo agenta někdo jiný, ale prostě zanikl jeho osobitý šarm a dámským okem sexappeal typického gentlemana. To je tak, když se několika psychopatickým aktivistům najednou zdá být Bond sexistický. Původní kořeny Jamese Bonda jsou prostě pryč a je to ke škodě jeho osobnosti. To je jakoby jedinci trpící anorexií vybojovali zákaz svalů u Johna Ramba. Dle současných měřítek je však celý koncept ke cti, jakým impozantním stylem se dokázalo zabalit celou bondovskou sérii. Po dějové stránce to byl docela oříšek, avšak přes různé kýče a hanebné nesmyslnosti, kdy se především vytrácí motiv, co je vlastně v sázce, se může zdát, coby velkolepý akční blockbuster, vcelku povedený. Dojde tedy k pocitu diváckého uspokojení z této filmové epizody poslední bondovské éry? Ano i ne. Přijde na to, z jaké divácké barikády, politického myšlení či fanouškovského literárního díla Iana Fleminga, který divák je.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
6
Neříkám poslední slovo, 3 mi přijdou málo, protože jsem si to relativně užil v daném momentu a ani příliš necítil tu délku. Je to v mnoha ohledech strašně přihlouplé, Malekovy monology jsou něco šíleného a Bondova "rodina", kvůli níž je ochotný obětovat vše, je neskonale nudná. Většina "chyb" je ale v rámci žánru snesitelná a mnoho takových, které bych považoval za neodpustitelné, bych vyjmenovat nedokázal. Zároveň to ale příliš nepřekvapuje na nenachází zajímavá řešení. Pokud Spectre bylo selhání neskromně fascinující ambice, je No Time To Die účinné naplnění skromné ambice. Já se vždycky přikloním k tomu prvnímu. Celý film působí dojmem, že opatrně recykluje předchozí filmy téhle 007 epochy (někdy protiřečícím si způsobem) jen proto, aby se Craig mohl rozloučit - jako by existovala nějaká potřeba, aby se bondovský herec najednou "loučil". Není třeba! Další! PS: Jak kontroverzní je tvrzení, že když se na to podívám z odstupu, tak žádní dva Bondové k sobě nemají tak blízko jako Brosnan a Craig? Craig má o něco míň nadsázky a o něco víc kontinuity, ale v obou případech jde o sebereflektivní tázání se po místě Bonda v dnešní společnosti, které nemá žádnou jasnou odpověď, tak se série radši opájí odkazy na vlastní minulost. Myslím, že když si vezmu jakoukoliv jinou dvojici Bondů, najdu mezi nimi víc rozdílů než mezi Craigem a Brosnanem (snad jen Dalton a Craig, i když Dalton toho nestihl dost, aby to bylo jasné), což nepůsobí, že by mohlo být správně, když si vezmu, jak moc se Craigův nástup tvářil, že staví Brosnana na hlavu a 007 vstupuje do nové éry. Přitom jsme teď ve stejném bodu, na jaký si stouplo Zlaté oko.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
6
Smutné Craigovo loučení. Míň zajímavého záporáka než Maleka jsem asi v bondovce ještě neviděl, scénář překombinovaný - dva 007 zbyteční, Waltz zbytečný, mejdan Spectre zbytečný...a ikdyž se závěru ty emoce celkem zdárně daří dolovat, tak ta cca hodina předtím docela bolela. Btw úvodní akční honička top. 7/10
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Bondovky jsou s námi už skoro 60 let z prostého důvodu. Vždy se dokázali aklimatizovat době, přizpůsobit se vývoji světa, popkultury, kinematografie a též zásadním událostem jako byl pád Sovětského svazu. Od roku 2006 a nástupu éry Daniela Craiga v Casino Royale se poté z Jamese Bonda stala více postava z masa a kostí než kdykoliv předtím, tohle civilnější pojetí se poté od roku 2006 dočkala nadšených ohlasů a zpočátku nenáviděný Daniel Craig se časem stal jedním z nejmilovanějších představitelů Jamese Bonda. Vše ovšem má svůj konec. Pro Craiga v roli Bonda tento konec symbolizuje jeho 5. bondovka s názvem Není čas zemřít. Člověk poté nějak automaticky od bondovky očekává akční audiovizuální nářez, nic ho ovšem není nejspíš nejspíš schopné připravit na to, že z bondovky odejde spíše jako z velmi smutného dramatu, které ho v závěru emocionálně rozcupe jako želvu. Velkou roli v tom pochopitelně hraje angažování režiséra Cary Fukunagy. Tvůrce 1. série Temného případu či seriálu Maniac dostal po dvou bondovkách od Sama Mendese za úkol Craigovu pentalogii uzavřít a dle očekávání opět natočil něco s neskutečně silným příběhem. Není čas zemřít tak ve velkém připomene Skyfall, kdy to celé dokáže být nejen audiovizuálně strhující, ale také pocitově silné. To čekání rozhodně stálo za to. Při sledování Není čas zemřít jsem si osobně několikrát vzpomněl na Temný rytíř povstal. Christopher Nolan v roce 2012 dodal závěr příběhu Bruce Waynea, který se musí po letech odpočinku vrátit do akce a vyrovnat se stíny minulosti, aby zachránil to, na čem mu záleží. Nolan tehdy v závěru své trilogie spojil motivy, které postupně směřoval od Batman začíná skrze Temného rytíře až právě po Temný rytíř povstal. Fukunaga to samé v podstatě předvádí v Není čas zemřít, na rozdíl od Nolana ovšem musí navázat na práci Martina Campbella, Marca Forstera a Sama Mendese. A přesto se mu skutečně daří cestu Craigova Bonda skvěle ukončit, přičemž se to celé neobejde bez vzpomínání na Vesper a dalších nemilých věcí, kterých se Bond v životě dočkal a v průběhu děje Není čas zemřít nadále dočkává. Po Skyfallu se jedná o 2. vizuálně nejpůsobivější bondovku. Úžasný kameraman Linus Sandgren (La La Land!) se nebojí vynalézavých záběrů, se scenériemi a lokaci utváří jeho kamera dokonalou symbiotiku a celkově je na to radost se podívat. V IMAXU bude muset jít o vyloženou pastvu pro oči, i v normálním kině je ovšem krása Není čas zemřít zcela očividná. I vizuál si umí Fukunaga dávno ohlídat, výhra tvůrců v jeho angažování ovšem spočívá v něčem jiném. Fukunaga nejen dodá jedny z nejlepších akčních scén v historii série, ale také skutečně umí pracovat s herci. 25. bondovka Není čas zemřít je nejen možným vrcholem akčního žánru, skutečně ovšem dodává něco, co od bondovek za ty roky vyloženě neočekává. Už Daltonovky či Craigovky se vydali tímto směrem, Není čas zemřít ovšem skutečně zachází o kus dál. Řeči o tom, že Fukunaga jen variuje z předchozích bondovek jsou poté bezpochyby zcela mimo, protože tahle bondovka bude z mnoha důvodů stěžejní i kvůli několika revolučním bodům. Bez spoilerů to vyloženě rozebrat nejde, tahle bondovka ovšem vstoupí do historie. A bude se na ní za několik let vzpomínat stejně jako na Goldfingera či Zlaté oko. Na Daniela Craiga je v téhle formě radost pohledět. Ovšem ne proto, že by byl v nejlepší akční formě v rámci celé série. Craigův Bond zestárl, samotná 25. bondovka se to nebojí tajit. Právě nejzajímavější je Craigův Bond ovšem v civilní rovině, Craig zde dostává největší prostor pro svůj herecký talent a v téhle poloze chlapíka, kterému stále někdo podkopává nohy a jeho výhled na poklidný život je velmi daleko je skutečně přesvědčivý. O to více to celé funguje při zamyšlení nad tím, jakou cestou si Craigův Bond prošel, co vše zažil, kdo mu zlomil srdce a kdo za tím vším stál. Fukunaga zde skutečně zacykluje zavedené motivy a celkové zakončení cesty Craigova Bonda je díky tomu více než neskutečně uspokojivé. Celé to trvá přes 160 minut (nejdelší bondovka v historii!), nikdy ovšem nesvádí ke koukání na hodinkách. Pořád se tam totiž něco děje, ať už když se předvádí skutečně parádní akční sekvence, nebo když se vedou skutečně zajímavé dialogy. Právě i ohledu silných dialogů je Není čas zemřít pozoruhodná bondovka, protože povídání si Bonda s jeho aktuální vyvolenou Madeleine v podání Leii Seydoux, Bonda s jeho starým známým Blofeldem v podání Christopha Waltze, Bonda s M v podání Ralpha Fiennese, povídání Bonda se záporákem Safinem v podání Ramiho Maleka a celkové řešení Bondova osobního dramatického příběhu se strhujícnosti akčních scén bez problémů vyrovná. A v některých z těchto případů je vlastně překoná. V Není čas zemřít je poté dost možná nejvíce humoru v historii bondovek od závěru éry Pierce Brosnana, přitom ovšem humorné pasáže solidně fungují. A především jich naštěstí není moc. Přitom všem navíc Není čas zemřít představí novou agentku 007 v podání Lashany Lynch, která byla jedním z hlavních klíčů k tomu, aby se stala nová bondovka dopředu kontroverzní. Všichni ovšem zapomínají na to, že nový agent 007 nedělá nového Jamese Bonda a automaticky tím odsoudí rozhodně zajímavou postavu, která by jako hlavní hrdinka spin-offu vlastně neurazila. Musela by si ovšem sebou přibalit Anu de Armas, která je na svém malém prostoru naprosto skvělá a její jediná chyba je ta, že není ve filmu víc. Safin Ramiho Maleka byl dopředu označován jako nejsadističtější záporák v historii bondovek a Malekovi tahle záporná role ve finále překvapivě sedí. Z Malekova Safina jde od začátku jistá temná aura, která se s ním drží i po odhalení jeho motivace. Safin přitom nebude patřit mezi nejlepší záporáky v historii Bondovek, rozhodně ovšem patří mezi nejvýraznější a Malek v záporné úloze stojí za to. Do scénáře se vlastně celkově dokáže angažovat spousty známých i nových postav, přičemž každá dostane svůj vlastní moment. Felix Leiter, Q, Moneypenny.... i Tanner má dokonce jeden skutečně silný moment, který asistentovi M nabídne pár sekund slávy. Ze začátku to přitom byl obtížný úkol, protože Není čas zemřít musí uzavřít příběh předchozích 4 bondovek a postav je tam skutečně mnoho. Každá ovšem skutečně dostává svůj prostor a například hned od začátku se vztah Bonda a Madeleine dokáže skvěle prodat, což je důležité i vzhledem k tomu, že tento vztah sehrává ve filmu klíčovou úlohu. A i menší odklon k éře Rogera Moorea ve finále nic nenarušuje. Jakmile do toho navíc začne hrát soundtrack Hanse Zimmera, který vzdává poctu klasické hudbě z původních bondovek s Connerym, je to výhra na plné čáře, protože i Zimmerova hudba dělá hodně. Píseň od Billie Eilish poté v samotných úvodních titulkách funguje parádně, za zmínku poté stojí super využití We Have All the Time in the World od Louise Armstronga, které finální dojetí tahá ještě o poznání dál. 25. bondovka Není čas zemřít je osudová, emocionálně neskutečně silná a především dle očekávání skutečně audiovizuální nářez, která diváka na nic nepřipraví. Společně se Skyfallem jde o nejunikátnější bondovku, která Craigovu éru uzavírá perfektní rozlučkou, která se může směle zařadit po bok Temného rytíře povstal či Logana. Další bondovce by se vyplatil razantní odklon, přesto ovšem bude Fukunagova režie a pojetí filmu ukázkou toho, že i v rámci Bonda se dá přijít s něčím skutečně svěžím. Na Craigovu éru ovšem bude navázat skutečně navázat a jeho nástupce to bude mít neskutečně těžké. Za mě zatím jasný film roku, ještě dnes běžím na druhou projekci do IMAXU. A vy byste měli taky! Tenhle film byl totiž pro IMAX stvořen...... Viděno v kině: 3x
hrumsrt
hrumsrt
9 284 bodů
9
Nechtěli ho, nenáviděli ho! Přece nebude existovat James Bond, který má opravdu svaly a útočníky odstraňuje lámáním vazů. "Tohle by Albert Broccoli nikdy nedopostil!" a tomu podobné provolávali odborníci a fanoušci předchozích filmů před a hlavně po Casinu Royale, které představilo Daniela Craiga jako nového Agenta 007.. Ovšem Craig dodal Bondovi syrovost a neobvyklé obětování postavy a sebe samotného, které dokonale lemuje celou jeho pentalogii a je maximálně umocněno právě v pátém filmu. James Bond nikdy neměl život ani rodinu, byl zbrání britské tajné služby a leč vzpurně, tak velmi efektivně plnil rozkazy svojí vlasti.. Nyní je James Bond starý, přišel o číslo 007 a užívá si důchodu v Karibiku. Ale minulost dostihne všechny. Tentokrát je to ale osobnější už být nemůže!.. Není čas zemřít dokonale staví na slabším Spectre a těží jím nastavenou zápletku jako pouhou expozici pro svoje masivní vyprávění, ve kterém proti MI6 stojí ekoterorista s jedem, který může vyhladit celou populaci. Kdyby jen Jame Bond tušil, že ztráta milionů lidí ani zdaleka nebude tím nejhodnotnějším, co je v sázce.. Záporák asi nevzejde do dějin značky, ale přesto představil pro nejlepšího agenta určitě nejtěžší zkoušku. Pokud je to moc dlouhý a topí se to v sebeprezentující akci, značka James Bond není pro Vás a věřte, že v mnoha dřívějších dílech se mnohem víc mluví než střílí, než je tomu tady. Tohle je jinde a naplno zúročuje vztah, jaký jste si k tomuhle Bondově provedení za ty roku udělali.. Nejdelší, nejemotivnější a nejdoslovnější Bond v podání Daniela Craiga. A kdo by čekal, že se jej dočkáme právě od Fukunagy, který upoutal především chladnou romancí v adaptaci Jany Eyrové. Takový tvůrce nemá na nejznámějšího agenta, jsem si říkal, a hle jak jsem se mýlil.. Závěr, jaký si tenhle James Bond zasloužil a plně potvrdil, že je na naprostém vrcholu ve srovnání s jeho předchůdci. Byla to fantazie a nad závěrečnou pietou se budu ještě pár let rozplývat.. A takhle končí nejlepší James Bond, díky Dany! P.S. Teprve až Léa Seydoux dokázala jako první žena zlomit srdce James Bonda. /viděno v kině/ 90%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Posledný Bond s Danielom Craigom po extrémnom produkčnom pekle, ktoré mu spôsobil Covid sa konečne dostal aj do Slovenských kín. Musím povedať, že nie som veľký fanúšik tohoto legendárneho agenta s povolením na zabíjanie, no Skyfall a Casino Royale považujem za absolútne klasiky. Preto som od celkom slušného castingu, trailerov, vyvrcholeniu deja a kontroverzných rozhodnutí (ako čierna nula nula sedmička, osobne si, ale myslím, že herečka hrajúca Nomi, zvládla svoju postavu na výbornú, i keď mi vo výsledku prišla skôr ako sidekick) čakal, že sa stane menší zázrak a Bondovky budú prvý raz v živote vychádzať striedavo na legendu a priemer. Výsledok, ale podľa mňa skončil niekde uprostred. Film má i navzdory svojej stopáži neskutočné tempo, stále sa tu niečo deje a nemáte sa čas nudiť. Produkcia je špičková a príbeh je tiež fajn. No postavy ako bondgirl a nová 007, ktoré tu mali hrať hrať najväčšiu rolu majú nevyužitý potenciál, sú tam takpovediac, len do počtu. Rami Malek mal taktiež skvelú možnosť sa ukázať a i navzdory tomu, že ho film ako hlavného záporáka takmer neukazuje, dokázal svoj minimalizmus naplno využiť a autoritatívne si získal moje srdce. Stále mám, ale pocit, že je jeho príbehová linka veľmi nevyvážená, nemastná-neslaná ba až chabá a že vlastne, keby bol film čisto len o Bondovi a nikto iný tam nevystupoval, tak by to bolo vlastne aj lepšie. Kľudne by som sa vyjadril k príbehu viac, ale nebudem. Na úvod pri premietaní v kine dostanete disclaimer, kde je napísané, že ak patríte k ľuďom, ktorí radi spisujú svoje názory na internet, aby ste sa vyhli spoilerom. Preto si zbytok radšej nechám pre seba. Ak si odmyslím všetky chyby stále to považujem za starého dobrého Jamesa Bonda, ktorý má síce už 50 rokov stále rovnakú zápletku, dej a klišé, ale ak máte radi akčňáky, prídete si na svoje. Môžem vám to len odporučiť. Nečakajte od toho žiadne terno. No, ako podotkol užívateľ Nevka, jedná sa o zložitý projekt na posudzovanie, ktorý by si zaslúžil druhý, možno kľudne aj štvrtý rewatch. Najlepší Bond to ani za nič nie je, no lepší ako Quantum of Solace a Spectre dokopy určite áno. Plus cením Billie Eilish a jej opening, ktorý bol emotívny, hudobne vkusný, a skrátka úžasný. Obstojná bodka za novodobým Bondom...
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
8
Poslední Craigův Bond se musí po rozporuplných reakcích Spectre loučit znovu, jen tentokrát definitivněji. A bohužel z toho vyšel jen standartní akční film. Což neznamená nic špatného, ale také nic výjimečného, co bych zrovna od rozlučky jedné mé oblíbené série chtěl a čekal. Fukunaga ale umí. Dokáže měnit styly a některé momenty dělat hororové, jiné naopak zábavné a pořád drží diváka ve střehu. Bohužel ve scénáři to hapruje trochu moc. Nebyl to lehký úkol, ukončit všechny Bondovi příběhy, ale snaha zavděčit se všem jako vždy nevychází. Pomrkávat na předchozí Bondy je sice fajn, ale nemusí zabrat půlku stopáže, přičemž ona roztříštěnost celého příběhu moc do karet nenahrává. Možná bych uvítal, aby Bond nemusel řešit problém světového měřítka a zaměřil se na vyřešení sebe sama, obzvlášť, když jde o rozlučku. Jestli ale něco docela funguje, je to prohloubení vztahu s Léou Seydoux, možná rychlý, ale zato výživný moment s Anou de Armas a pár prvních netradičních minut filmu. Škoda, že v akci film trochu kolísá. Skoro úvodní otvírák sice funguje, ale chybí mu větší gradace a možná i delší stopáž. A v dalších akční scénách mám pocit, že je Bond trochu bezohledný, co se krytí týče. V první části filmu stojí uprostřed přestřelky, nekryje se a obecně spoléhá na neprůstřelnou demenci veškerých padouchů, jejíž muška je žalostnější, než celé finální rozloučení, kde šlo emoce vyždímat ještě trochu lépe. No Time to Die je tak podívaná s fantastickým řemeslem a obsazením, která by jako samostatné dílo obstála bez sebemenšího zaváhání, ale jako rozlučka solidní pentalogie jde přeci jen o film s trochu nevyužitým potenciálem.
Klajnik
Klajnik
8 589 bodů
0
Nečekal jsem, že budu takhle trpět a předem říkám, že je mi jedno, že Q je gay a štafeta 007 se předává černé agentce. V tom můj problém neleží. Vadí mi, že z toho udělali příšerné melodrama, které se z vyumělkovaného obsahu snaží vytěžit osudovost a donutit diváka cítit emoce. Opravují se nedostatky z nudného a neuspokojivého předchozího dílu Spectre, kde se objevila velká zločinecká organizace, která asi tahá za niťky a nyní je tu ještě větší záporák, kterej tuhle organizaci předčí a jeho osud je propojen s osudem bond girl. To jest jen jeden z příkladů, na němž demonstruji onu vyumělkovanost ve snaze to ještě jednou pořádně uzavřít, udělat velké a vzbudit v divákovi emoce. tato snaha však generovala jen příšerný kýč a tudíž jedinou emoci, kterou jsem cítil, byla úzkost z trapnosti. Bonda jsem považoval za vyspělejšího, ale zde mi byl prezentován obsah tak předvídatelný a levný, že si říkám, že to nemá daleko k romantickým slátaninám, na které kouká moje máma. Zajímavé sledovat, jak toto zpodobnění Bonda bylo představeno v Casino Royale a jak skončilo... Vím, že třeba takový Toren je tím, komu říkám "normie" - tedy nepříliš vyhraněný jedinec, postrádající vkus, zato nepostrádající sentiment a jedinec bez smyslu pro jemné rozlišování mezi podobným a nepodobným - ale stejně mi přijde zvláštní, že to na lidi může takhle emocionálně fungovat. Podle mě mají lidi Bonda prostě rádi, což je pochopitelné, ale koho reálně zajímá jeho vztah s Léou Seydoux (jméno postavy si nepamatuji, prostě bond girl)? Ti dva mezi sebou nemají téměř žádnou chemii. Momenty, kdy se jí Craig vyznává z lásky, mi přišly fakt zlé, nepřirozené a nemístné. Ono se samozřejmě nabízí, aby se Craigův Bond stal emocionálně vyspělejším, otevřenějším a ukázněnějším, ale způsob, kterým se to stalo na mě prostě nefunguje, protože to není dost dobře zpracované. Občas jsem bolestí pevně svíral víčka i si palcem a ukazováčkem tiskl kořen nosu. Pokud chtěli začít Bonda jako sociopata bojujícího za správnou věc, později šáhnoucího si na dno a ve finále se zamilujícího do dívky, tak si měli zprvu vytvořit nějakej hrubej plán příběhového oblouku a dát to někomu, kdo udrží onu soudržnost. To se však nestalo a já nyní vidím, jak se jim to rozsypalo a tento narychlo splácaný neopravdový paskvil mi byl jen zlým zážitkem, který umocňuje fakt, že to celé trvá 3 hodiny. Mělo to skončit ve dvacáté minutě, když mu do tváře bouchne hrob. Když na konci bond girl říká své dceři: "Řeknu ti o muži jménem James Bond", tak jsem ří říkal: "Řekni jí radši o někom jinym." Obhájil jsem, jak moc to obsahově nefunguje a jak moc mě to trápilo. Jsem přesvědčen, že objektivně je to obsahově špatné a každý dobrý film má počátek v dobrém scénáři. Současně ale chápu, že většině lidem to bude stačit a nějaké emoce se u nich dostaví. Přál bych si však, aby tomu tak nebylo, protože pak by tvůrci byli nuceni přistupovat k látkám méně laxně. Co se formální stránky týká, tak režijně je to sebejisté, Bond v některých momentech působí zkrátka správně (většinou jde o nějaké krátké vteřiny nějaké pohybovosti, kde se ukáže, jak tento Bond umí být smooth), gadgety baví a akční scény jsou relativně fajn - přesto však žalostně za tím, jaké monumentální akční pasáže jsem viděl v MI: Fallout či jaké nevídané věci jsem viděl v Tenetu. Série s takovou tradicí, která by měla vést, je nyní překonaná jinými špionážními filmy, aneb jak se tradice stala zátěží. Vlastně Casino i Skyfall mají oba mnohem pamětihodnější akční sekvence než to, co se odehraje zde (trailery víceméně ukázaly to nejzajímavější). Atrakce tedy nebyly dostatečně atraktivní ve srovnání s tím nejlepším a současně jsem byl po dlouhou dobu nucen trpět obsah, který mi je k posrání protivný. Pokud chcete, abych cítil emoce, napište dobrej scénář se vší hloubkou a šířkou, která je žádoucí. Takto ze mě tvůrci dostali jen odpor a dle mého zaslouženě. Nemyslím si, že jsem se svým hodnocením zaujatý. Filmy tohoto typu si vytyčují snahu diváka hlavně bavit a docilují toho různými prostředky (luxusní vybavení, krásné ženy, exotické kraje, akce, šílení záporáci...). Bondovky fakt nejsou uměním (obsah s výpovědní hodnotou vyjádřen s důrazem na estetiku), které by se snažilo předat moudrost či nějakou hlubokou lidskou zkušenost. Jasně, jde tu o nějaké poměry co se lidskosti a uvěřitelnosti týká, ale akční filmy nemohou jít tolik do hloubky, protože čas je investován do atrakce, kterou je právě ona akce. Ta vytváří napětí, které vytváří zábavnost, jejíž příslib přitáhne diváky do kin a vydělá tvůrcům peníze. Pokud je tedy bondovka filmem, který má diváky primárně bavit a já byl víceméně otravován a nuděn, tak ten film musím vyhodnotit jako neúspěšný a patřičně ho odsoudit, ať už je scéna nasvícená pěkně, CGI kvalitní a šaty pěkné či nikoli. Ještě aby tomu tak nebylo za ty prachy. Bylo to málo odvážné a současně nešlo zacelit nedostatky, které otevřel (hlavně) předchozí díl. Vůbec jsem jim to nežral. Pro mě nejhorší díl Craigova Bonda a nečekal jsem, že ve výsledku bude Spectre stravitelnější, ale vlastně to dává smysl, protože důsledky chyb se už jenom nabalovaly (podobně jako tomu bylo s novou trilogií Star Wars) a snaha to utáhnout a dojít touženého efektu na mě působilo svou vyumělkovanosti velmi zle.