Lék na život

69%

Komentáře a recenze 31

47 084 bodů
5
S tímto filmem to vidím tak 50/50. Zatímco po technické stránce Verbinski sází jednu temnější scénu za druhou,tak po příběhové stránce nenabízí vůbec nic působivého. Samotný nápad filmu je mnou zcela nepochopený. Postavit příběh na léčebně (neoriginální)s atmosférou typu "děje se zde něco nekalého" (ještě více neoriginální)nebyl sice dobrý nápad,ale to co se začne ve filmu dále dít je teprve pravá zvrácenost. Nechci tu nic konkrétního psát,abych vám případně nezkazil zážitek,ale za mne co se týče příběhu rozhodně palec dolů. Ze začátku film působí jako další verze Prokletého ostrova,ale tomu nesahá ani po kotníky. Dane DeHaan mi v určitých momentech dokonce i Leonarda připomněl,ale bohužel to ještě není takové herecké eso,aby utáhl skoro dvě a půl hodiny dlouhý film. Jason Isaacs je správně démonický a jako jeden z mála si vyslouží tvrdší měřítko hodnocení. Snímek skrývá pár opravdu odpudivých scén při kterých si bude s grimasou v obličeji zakrývat oči. S blížícím se finále jsem stále očekával nějaký pořádný zvrat v ději,ale ten se bohužel nedostavil. Ani se nedivím,že snímek neuspěl.
29 697 bodů
7
Film je plný tajmených scén a zhruba do dovu třetin vás nechá v napjetí, "co z toho bude" . Samotné vyústění je však spíše průměrné. Temné scény a dobrá atmosféra. Pro mě dobrý film.
6
Byl jsem přesvědčený, obzvlášť podle ohlasů, že se mi Lék na život bude líbit. Ale bohužel cítím jen respekt k tak svéráznému dílu, i když mě místy ukrutně nebavilo a rozhodně mám pocit, že všechno, tedy co do scénáře a struktury, v něm mohlo být lepší. Verbinského režie samozřejmě skvělá, i když jen na úrovni zvládnutí jednotlivých scén.
6
Tajemná atmosféra hlavně v první polovině dost baví, jenže děj je díky té přestřelené stopáži a spoustě zbytečných dějových linek strašně roztáááhlý. Navíc tomu všemu dává korunu směšný závěr. Tohle Verbinski (ač mě obvykle fakt dost baví) prostě krutě nezvládl. DeHaan jako levnější a mladší verze DiCapria (protože inspirace Shutter Island je zřejmá) ale rozhodně nezklamal.
7
Gotický horror, který pracuje s žánrovými klišé a několikrát nabídne opravdu nechutné scény, při kterých si jeden zakryje oči. Gore Verbinski je ale úžasný vypravěč, která své makabrózní výjevy ovládá naprosto dokonale. Ačkoli film propadl, myslím, že bude časem hodně oblíbený a i to hodnocení půjde nahoru. Padouch Jason Isaacs je úžasný!
6.5
Čekal jsem buď kolosální průšvih, nebo zlatej důl nedocenitelné retro atmošky a suverénní režie. Že jsem dostal něco mezi, to je tak trochu zatracenou záhadou. Verbinski má podobně jako v The Ring jistou řemeslnou ručičku a kameraman Bazelli by si za tuhle výstavu úžasných a efektivních obrazů z fleku zasloužil smlouvu s největšími režijními velikány, ale Lék na život přece není nijak originální ani soběstačná filmařina, které chybí přesně to, čím disponuje například Kubrickovo Shining - nepředvídatelnost, žánrová čistokrevnost, odvaha jít ještě dále za rámec toho, co je aktuálně divácky žádané a očekávané. Některé scény se zaryjí do paměti a celkovému vzhledu není moc co vytknout, stejně jako hercům a chvályhodným záměrům, ale pořád je to málo, tempo začne po nějaké hodince kolísat a závěr je dopředu bohužel odhadnutelný. Zachovat si scénář unikátnější charakter, bylo by zadělána na solidní hororovou šlehu.
8 589 bodů
7
Nádherně natočený počin, který svou silnou stránku prezentuje hlavně v první polovině. Záběr na jedoucí vlak nebo scéna zabraná v odrazu oka vycpané jelení hlavy jsou opravdu něco dosud neviděného a filmu to přidává na atmosféře. Celou dobu mi to svým mysteriózním způsobem připomínalo Brimstone. Ten byl však mnohem drsnější, mysterióznější, propracovanější, měl lepšího záporáka a celkově byl poutavější. 'Lék na Život' je však o poznání umělečtější. Rozhodně se mi líbilo pár nepříjemných scén, u kterých jsem si sice říkal 'tohle mu nezávidím' ale můj zájem o další dění rostl. Děj filmu je sice správně tajemný, což podporuje i vizuál a kamera. Na druhou stranu není i přes delší stopáž natolik vybroušený. Přestože jsem se bavil a film si ponechám na HardDiscu, tak mu ty 4 hvězdy dát nemůžu.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Sice psycho, ale určitě jsem viděl větší filmy. Velmi dobře natočené, ale už to po pár dnech vyprchalo, takže žádný silný zážitech si z tohoto kusu neodnáším, což je asi škoda. Každopádně za podívání to stojí. 71%
Toren
Toren
5 155 bodů
8
Psychadelický, zvrácený, děsivý a přitom šíleně sexy snímek. Expozice je zbytečně roztahaná a cíl cesty vidíte před sebou dřív než samotný hrdina, ale ono to tolik nevadí. Kompozičně a barevně dokonale sladěný film, který vyniká ve své detailnosti. Užil jsem si to. Moc.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
6.5
Jako filmu to určitě není propadák, ale ani nějaké mistrovské dílo. Nebýt efektů bylo by to asi jen 50%. Efekty dobré, hororových scének moc nebylo (bylo to spíše nechutné než strašidelné) a příběh, který je prozrazen hned na začátku, jen chvilku trvá než si to člověk vlastně uvědomí (po 1 hodině filmu jsem v tom měl úplně jasno). Člověk si pospojuje útržky a zbývající hodina a půl je jen o tom co ten debil udělá příště. Filmu hodně dodává jeho zvláštnost a herci, kteří podávají doopravdy skvělý výkon.