Jigsaw

57%

Komentáře a recenze 22

47 088 bodů
6.5
Pila ležela nějaký ten pátek v rohu,ale ani trochu nezrezivěla. Tento díl nabízí přesně to co mají fandové na sérií rádi. Promyšlené vychytávky,které vedou k jedinému - k zabití uvězněných "zloduchů". Scénář je sice zajímavý,ale není tak chytrý jak by si nejspíš pánové scénáristi představovali. Jigsaw za všechny ty roky a díly zapadl do vyjetých kolejích a proto i tento díl působí rutiním dojmem. Dobře se zde pracuje s napětím a vlastně se od první scény stále něco děje,takže 90 minut uteče velmi rychle. Násilí a brutalita opět hrají prim až jsem místy musel odvracet zrak jaké zvrácenosti si pro mne Jigsaw připravil.Herci byli velmi dobří a myslím,že své role zvládli na výbornou. Pokud jste náhodou neviděli předchozí díly,tak zde na úrodnou půdu nenarazíte. Je potřeba mít alespoň nějaké informace,aby jste byli v obraze a o to více si film užili. Závěr jsem tak nějak tušil,ale i tak nebyl vůbec špatný a věřím,že některé diváky překvapil. Ve výsledku jsem prostě spokojený a 65 % je jasná volba.
29 796 bodů
5.5
Saw se vrací v trošku lepším světle, než tomu bylo u tří předchozích dílech. Návrat ke hře o přežití, která konečně dostala více prostoru. Je však průměrná a už ničím nepřekvapí. Méně času věnovanému propletencům následníkům skládačky jsem uvítal. Přesto jen průměrný film a sláva prvního dílu už asi nebude nikdy překonána.
2
Série přetížená mytologií, která je zároveň primitivní a překombinovaná. A po těch letech už jsou její symboly spíš automaticky sebeparodické. Překvapilo mně, že to vůbec není meta - bere se to dál smrtelně vážně. Což já už nedokážu.
4
Kolikátý díl tohle vlastně byl? I když tady je desetiletý rozdíl, tak mi to přišlo lehce zaměnitelné s jakýmkoliv dílem, který jsem ze série viděl. Pasti ok, pointa a motivace vraha vycucaná z prstu. Nechte už tuhle sérii spát...
5.5
Svérázný vykonavatel boží spravedlnosti se po sedmileté odmlce vrací v docela rutinním sequelu, na němž je nejvíce sympatické to, s jakým elánem a ambicemi recykluje vše dříve viděné včetně důrazu na závěrečnou pointu, která dosavadní průběh syžetu obrací nikoli na hlavu, ale doslova vnitřnostmi ven. Na rozdíl od otřesně překombinované trojky, u níž jsem raději se sérií skoncoval, tahle epizodka docela dává smysl a poslední sekvence přepisuje fabuli filmu způsobem, proti němuž jsem vůbec nic nenamítal a který logiku vyprávění posouvá tentokrát na přijatelnou žánrovou úroveň. Aby se ale dosáhlo alespoň částečně úrovně prvního dílu, nesmělo by být tempo zpočátku tak ospalé, postavy jednotvárné od prvních scén a násilí tak nereálné a nepříliš odvážné. A ten vševědoucí vrah a narativ založený víceméně na sérii náhod (byť tentokrát narovnaný pointou), to už je vyloženě na pěst.
6
Pauzu mezi Sawem 3D a Jigsawem dělí 7 let. Důvod je prostý: Když děláte sérii o vraždění lidí potřebujete svěží vítr na to vymyslet něco nového. Upřímně se návratu Sawu po 7 letech nedivím. Být producent téhle levné a stále vydělávající série také jí dlouho nenechám dlouho ležet na půdě. Ovšem bylo by fajn odpustit si ty řeči o tom, že potřebovali čas na to vytvořit kvalitnější scénář. Jigsawa režírovali dvojčata Michael Spierig a Peter Spierig s jejíž tvorbou se setkávám poprvé a něco se jim musí nechat: Režiséři jsou to zruční. Jigsaw opravdu vypadá svěže, jako by se ho opravdu ujmula nová, mladá svěží krev. Jigsaw je co se týče řemesla týče opravdu jiný než ostatních sedm dílů. Pře-střihy fungujou, herci jsou fajn, zápletka o návratu Jigsawa funguje co se týče napětí a především závěr opět ukáže, že série Saw si se svými závěry dobře hraje. Pořád se však jedná o levnější produkci a je to na filmu vidět. Což nemusí být úplně na škodu, avšak občas se levný rozpočet 10 milionů dolarů bolestivě projeví. Mrzí mě však jedná věc a to ta, že ode mně pravděpodobně žádný další díl Saw nikdy nedostane víc jak 3 hvězdičky. Myšlenka o člověku který dává do pasti lidi, kteří si neváží života a je jenom na těch lidech jestli přežijí, mi přijde geniální avšak ke spokojenosti mi pořád po jedničce chybí hodně . Dále je tu jeden problém: Jigsaw sice předchozí díly neignoruje ale funguje samostatně. A především závěr vypoví pár otázek, kterých se nedočkáme. Minimálně do pokračování. Jestli se dočkáme Sawu 9 (jako, že se určo dočkáme!) tak na něj s klidným srdcem půjdu a budu zvědavý.Pořád se však nezbavím pocitu, že by to šlo udělat líp.
9 284 bodů
0
SAW dostalo nový nádech... Ale koho to zajímá! Je to jen příživa na původní značce! Nebavilo mě na tom nic! Ze srdce nenávidím, když někdo kopíruje (v tomhle případě parazituje).. A že John (Tobin Bell) už je dávno mrtvý! Když tvůrci těžily z jeho odkazu, tak se to aspoň nějak dalo pochopit.. Ale když se na scéně objevil ten prostovlasý, ale stále ve formě, John, tak jsem měl chuť film okamžitě vypnout. Nevím, jakože i jsem se bál, že nám tvůrci ukáží nějaký šílený scénář, jak John přežil. Ale tvůrci to dokázali povýšit na další úroveň odpadu, když se na to úplně vykašlali, jelikož jim bylo jasné, že se to napojit nedá. Totálně tady tvůrci vaří z vody! Nejlepší bylo, jak se parta totálních hovad společnosti neustále omilostňovala... Jakože já nic neudělal, tak proč jsem tady?! Třeba ta matka, které manžel zalehl dítě... Bože taková m*dka! Doufám, že James Wan tohle, ve svém vlastním zájmu, nikdy neuvidí... 0%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
4
Aby bolo jasné - nie som obrovský fanúšik série saw a i keď som ju v recenziách poriadne skritizoval a tak som sa tešil na nového Jigsawa. Veď predsa už od trailerov to vyzeralo ,že to bude niečo nové. No ostal som sklamaný. Zase to isté len to inak vyzerá a narozdiel od minulých dielov ,tento má aj zlé herecké výkony. Len dúfam ,že Lionsgate tento film poslúži ako odstrašujúci príklad toho ,čo sa stane keď sa k sérií dostanú debili,čo si chcú privyrobiť.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
5
"Hra začíná." Jigsaw alias Saw 8. Jede to podle stejné šablony, kterou měli předchozí díly. Opět je tu partička, která plní smrtící úkoly. Vada filmu je v tom, že Saw měl svůj závěr. Tento film Saw znovu otevírá a trochu ho překrucuje. Tady vlastně zjistíte, že příběh který znáte začal jinak. Navíc s postavou, o které v předchozích 7 filmech napadlo ani slovo. Tohle neustále měnění udalostí mně už nebaví. - 50%.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
6
Série si konečně trochu přilepšila a závěr byl nečekaný. Krása na tom je, že se to vlastně odehrává v minulosti. Jinak samozřejmě nějaké ty nelogické chvilky, jako třeba ta místnost se zrním (chlapci asi z fyziky moc nepobraly). Myslím, že série SAW už bylo dost a doufám, že další díl bude poslední, sice tenhle díl to zase trochu nakop, ale ani já nevím, co by museli udělat, aby se mi další díl zase alespoň takhle líbil.