Sněhulák

58%

Komentáře a recenze 36

6.5
Sněhulák mohl být skvělým kriminálním thrillerem,ale to by se to nesmělo Alfredsonovi rozsypat pod rukama. Místy je děj velmi zmatený a nedotažený k nějakému rozuzlení. Velmi často jsem si u sledování pokládal otázky na které jsem v závěru ani nedostal odpovědi. Pořádná atmosféra skoro neexistuje a vražd je zde také po málu. O nějaké krvi si nechte akorát tak zdát,protože ve filmu skoro chybí a to by jí to v kontrastu se sněhem tak slušelo. Veškeré ženské obsazení si bylo velmi podobné. Přesto všechno musím dát aspoň těch 65%. Fassbender je totiž v hlavní roli výborný a zasněžená krajina je úchvatně krásná. Líbil se mi i hudební doprovod a identitu vraha se mi do odhalení nepodařilo zjistit. Knihu jsem nečetl a možná i proto hodnotím takto mírně.
28 428 bodů
6
Severské detektivky svoji atmosférou stále ještě nemají u nás na růžích ustláno, jak by si zasloužili. Jde především o poklidnou atmosféru s lehčím dramatem a naopak větší konverzací. Týká se to i tohoto snímku, který je u mnohých diváku bohužel více než rozporuplný. Velice obsáhlý knižní děj, který v tomto případě napsal velice známý Jo Nesbø, je vždy velice složité do filmového zpracování přepsat a nejinak to bylo i u tohoto titulu. Jako lákadlo na onu knihu je však snímek solidní. Lepší by samozřejmě bylo zpracování do televizního seriálu, ale film je prostě jen film mající svou určitou stopáž a tak to podle toho také vypadá. Pokud se dá příběhu určitá volnost a ponoří se do převážně konverzačního děje, vyjde z toho vcelku vkusný filmový příběh neoplývající určitým napětím. Takže nic pro méně pozorné diváky, neboť složitost děje a jeho vývoje jinak vede ke zmatenosti a nepochopení. A to je právě ten největší škraloup celého filmového díla. V tomto směru škoda.
2
Na Sněhuláka se chystám už dlouho, protože si stihl vybudovat pověst podobně rozbitého filmu jako třeba Book od Henry. Štáb nestihl natočit asi pětinu scénáře, tak bylo nutné přestříhat a předabovat film tak, aby alespoň nějak fungoval, i když časoprostorová kontinuita prakticky neexistuje a při troše rozmyslu tu vlastně nic moc nedává smysl. Jako bonus nemoc Val Kilmera zabraňující mu mluvit nutila tvůrce nezabírat při dialozích jeho pusu. A tlak studia nutil vše naházet na jednu hromadu v extrémně nízkém čase (setkal jsem se s teorií, že obraz je tak mizerně gradeovaný, protože nezbyly peníze a do kina se nakonec poslal víceméně syrový obraz z kamery). To vše je na filmu velmi vidět, ale rád bych podotknul, že to není žádný nebroušený diamant - vizuální jazyk je nesmírně banální a vůbec to, jak smrtelně vážně se to bere, je rychle nudné. I kdyby se postavy náhodně neobjevovaly a nemizely a i kdyby distribuce informací a kontinuita záběrů dávaly nějaký smysl, pořád by to asi nebyl moc zajímavý film. Možná že takhle je zajímavější. Na podobně zmrzačeném filmu se aspoň krásně odhaluje podstata média, zvlášť když se tvůrci snaží to vše prodat jako standardní krimi bez větších stylistických odboček, i když to prostě nejde. Ale bohužel na rozdíl od Book of Henry je to nakonec pořád jen nudné. (I když musím přiznat, že ty dramatické záběry na sněhuláky byly rozhodně legrační.)
2
Mizerná adaptace výborné knížky. Alfredson servíruje krásné záběry na zasněženou krajinu, Fassy jako Harry ok, ale ten děj působí jednoduše nezáživně. Imho pro nečtenáře tohle musela být hodně zmatená detektivka. Závěr odzívaný.
6
Takže pro začátek... Nečetl jsem jedinou knihu Jo Nesba (Tudíž ani Sněhuláka) tudíž jsem pořád přesně nevěděl co od filmu čekat i když jsem viděl pár ukázek. Výsledek nakonec není špatný ale ani ne přespříliš dobře. Režíroval 52 let starý švéd Tomas Alfredson od jehož jsem žádnou předchozí práci neviděl. A podle první práce je sice slušný režisér ale ne přespříliš zručný. Alfredson nedokáže zaujmout ani brutálním vražděním vraha ani vyšetřováním. Herci jsou fajn (Michael Fassbender pořád hrozně vede!) ale u některých herců se jednak až o škodu potenciálu. Například jsem vůbec nepochopil postavu J. K. Simmonse jelikož v podstatě neměla k vývoji děje žádný význam (Což je u takhle úžasného herce prostě škoda!) a to nemluvím třeba až o moc směšné postavě Vala Kilmera či zbytečné Chloe Sevigny. Další jasný problém je vedení zápletky kdy se sem tam najednou přeskočí do flashbacků a nevíme co Harry ví či neví. To byl vlastně ani nebyl takový problém kdyby se tu nevyskytlo několik jiných problému například: Už od začátku je totálně jasné kdo je ten slavný vrah nebo, že se řeší jestli se někdo nezabil aby se následně opět díky flashbackům přišlo na to, že se nezabil což znamená žádné vzrušení nebo chutí zjistit jak to vlastně bylo protože ten film se o to ani nepokouší. Pořád to však má nádherné záběry do krajin, herecké obsazení se snaží a stylová atmosféra všechno to vynahrazuje. Mělo to potenciál aby se to stalo další Zmizelou či dalšími Muži kteří nenávidí ženy. Nestalo se. Kdyby se jednalo o televizní film řekl bych si že opravdu dost dobrá práce. Bohužel to je film pro kina. A celkem mě mrzí, že to nerežíroval Martin Scorsese (který zůstal pouze na stoličce producentské) jelikož ten by z toho určitě vytáhl víc.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
4
Nepřehlednost děje, matení a zkratkovitost ve vyprávění bych filmařům odpustil. Že z hlavního padoucha nejde respekt, vraždy pořádně nevidíme, sněhuláci neděsí a finále působí jak z Bláznivé střely, to už ne. Fassy má vážně pech.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
7
Film byl sice dost zmatený, místy jsem se v něm neorientovala a knihu jsem nečetla, ale kamera, zejména panoramatické zimní záběry, byla skvělá. Herecky se mi líbil zvláště Michael Fassbender jako kriminalista Harry Hole. Tomas Alfredson coby režisér opět neselhal, avšak scénář nemusel být až tak překombinovaný. Zajímavá byla hudba Marco Beltramiho. Ta byla opravdu dobře zvolená. A že ta atmosféra byla parádní, za to nemohou ani tak tvůrci jako působivá norská zimní krajina.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
0
Fassbender je v poslední době magnet na sra*ky. Nic proti němu, protože se mi v mnoha filmech líbil (Assassin's Creed, X-Men). No, ale nezlobte se na mě, ale tohle byla pí*ovina. Celé je to pomalé, utahané, nudné... Aby toho nebylo málo, tak je to ještě kur*vsky dlouhé. Je to obyčejná kriminálka, kde se v podstatě jen kecá. Hrozně mně to uspávalo a nudilo, takže nemám důvod dát ani jednu hvězdu. - odpad!.
Floridsky
4 376 bodů
2
Čekal od tohoto filmu víc, ale zklamal, kniha byla o dost lepší...
evismaior
evismaior
4 254 bodů
6.5
Mám ráda severské detektivky, miluju norskou krajinu a obdivuju Michaela Fassbendera za umění převtělit se plnou silou do role tak, že je v každém filmu opravdu někým jiným. Tak kde je sakra v tomhle filmu problém? Jasně, jsou tu ta omletá klišé, že severský detektiv nutně musí být ožrala a sociopat, který si nechá proklouznout mezi prsty vztah s v pohodě ženskou (stále krásnější Charlotte Gainsbourg) a jejím synem, navíc tady na tomto faktu vlastně stojí celá zápletka a ve filmu se nevyskytuje tolik postav, aby divák musel dvakrát přemýšlet, od koho vítr vane. Problém je, že on tak trochu vyvanule působí celý scénář, postavy se plácají odnikud nikam a člověk zjišťuje, že pohled na dalšího sněhuláka už působí spíš komicky. "A když zmizela tahle? Sněžilo." :-)