81%

Komentáře a recenze 19

marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
8.5
Přibáň sestavil z kvanta natočeného materiálu pohodový film blížící se zábavné hrané road movie. Nezasypává diváka množstvím památek a přírodních zajímavostí, dostatek prostoru věnuje jednotlivých členům výpravy a jejich vzájemným vztahům. Vyhýbá se konfliktním situacím, a pokud se něco pokazí, referuje o jejich problémech dosti zdrženlivě. Měsíce společně stráveného času musely vést k ponorkovým konfliktům. Nevyhnuly se ani Danovi a Dominice, která během cesty vyhlásila, že si chce dát pauzu ve vztahu.Trabanti jsou mile zábavní a ukazují, že pár praštěných nadšenců může pobavit diváka pobavit víc, než leckterá křečovitě přihlouplá komedie točená profesionály.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7
Přeci jen bych řekl, že tohle je trochu slabší kousek proti předchozí Jižní Americe a především Africe. Tahle cesta musela být fakt extra náročná a podle toho šla také sranda trochu stranou. Navíc film působí poněkud zkratkovitě, třeba úvod byl odbytý velmi rychle a celkově se moc nedozvíme ani o účastnících výpravy a zůstanou pro diváka poněkud plochými postavami. Je to dáno jistě množstvím materiálu a opravdu hodně se těším na seriál, kde bude na vše dost prostoru. Stejně tomu bylo i u Jižní Ameriky, tam byl také seriál lepší než film. Ale i tak musím říct, že mě to nezaujalo tolik jako krásně provedená Afrika, která žádný seriál neměla a přesto to bylo napínavé od začátku až do konce.
Kuca25
2 132 bodů
8
Sice mě to nebavilo tolik jako třeba Jižní Amerika, ale jedno se upřít nedá kluci a holky furt jedou a to je jen dobře. Byl to další super zážitek a já si to náramně užil a načerpal inspiraci.
petr-hnyk
1 542 bodů
8
Hodnotím z pohledu, který poslední trabantí výpravu sledoval každý den na facebooku, proto jsem byl velmi zvědavý, jak ty spousty situací dokáží sestříhat do filmu, který dokáže zaujmout fanoušky... A podařilo se - film neztrácí tempo od začátku až do konce a valí na nás nejen krásnou přírodu, ale i spoustu emocí. Pro náhodné diváka bude možné rychlé počáteční tempo trochu šok, protože tentokrát je vynechán obligátní odjezd z Prahy i byrokratická bitva v australském přístavu. Tuto anabázi ve filmu neuvidíte a odbude se jednou větou. Jízda má přednost. A ještě jednou musím říci, že film šlape a přes všechny útrapy, nehody a strasti přímo stříká optimismem na všechny strany. Takže hurá do kina, ikdyž nejkrásnější je stejně Bánská Bystrica.
davsuch
davsuch
1 057 bodů
8
Sice jsem neviděl jiné dobrodružné cesty s trabanty, ale tohle mi přišlo na první podle nudné, ale postupem času jsme si k tomu vypěstoval větší a větší zaujetí. Je ale pravda, že tento film je jen o tom, že trabanty někam jedou a prostě než tam dojedou. Na druhou stranu je to taková alegorie cesty životem a vyprávění o tom jak dosáhnout či nedosáhnout vytyčených cílů.
marvan
marvan
616 bodů
7
Líbilo, nikdy bych se na takovou cestu nevydala, o to lépe zhlédnout film v pohodlí kina. Zejména když nejlepší je to nakonec v Bánske Bystrici, jak říká jeden z aktérů cesty.Obe holky odvážné, že se vydaly na takovou cestu, včetně jízdy na motorce, a vůbec neustále pády všech, prestrelene možnosti často.
Kick077
Kick077
596 bodů
8.5
Největší obdiv patří asi tomu, kdo dokázal z tak obrovského množství hodin (které určitě během cesty natočili) udělat jenom hodinu a půl dlouhý film. Doufám, že bude i seriál. Jinak záběry hezký, časosběry na noční oblohu byly parádní, i když celkově bych možná zvolil míň záběrů na oblohu a nechal nějaký prostor popisu průběhu cesty. Když to přeženu, tak v průběhu filmu není poznat, jestli se to všechno stalo během jednoho týdne, nebo několika měsíců. Stejně tak není moc poznat, kde zrovna na mapě se výprava v dané části filmu nachází. To bylo v předchozích dílech z Afriky a Jižní Ameriky pojaté líp. Nicméně i tak se na film dívá dobře a jsem rád, že vůbec něco takového vzniklo.
Kamil3
Kamil3
527 bodů
7
Ve srovnání s Jižní Amerikou slabší ..Seriál ,to je ovšem už zase jiná třída .Film se moc nepodařil poskládat do 90 minutové formy a je to víc o vztahu mezi lidmi na cestě a na ostatní se tak nějak zapomnělo ..Proto za mě 70 procent
sisisi
sisisi
441 bodů
8.5
Naprosto super, spousta vtipných momentů. Dokázali, že když se opravdu chce, tak všechno jde. Nesmírně obdivuju za odhodlání a výběr takové nezpevněné cesty :)
Markovel
250 bodů
8.5
Dokumentární film Dana Přibáně o jeho výpravě trabanty skrz Austrálii a Indonésii. Je to dokumentace cesty, která trvala necelý půl roku. Za dobu natáčení se tedy stalo vážně hodně a tvůrci měli stovky hodin materiálu. Je vidět, že v tomhle díle neměli dostatečnou stopáž na to aby to celý zmapovali a museli vyprávět občas zkratkovitě. To ale je na úkor filmovému zážitku a je to díky tomu horší než film z Jižní Ameriky. Tohle ale nejspíš napraví chystaný seriál. Díky tomu ale film působí jen jako velice dlouhá upoutávka na seriál, který nejspíše opraví ty problémy, které jsou s touhle kratší formou příběhu