-
65%
-
80%
Snímek velmi složitý svým pojetím, který tkví hlavně v tom, že je děj stavěn převážně na retrospektivě, takže divák k správnému uchopení děje si vše musí důkladně poskládat sám. Jedná se o detektivní příběh točící se kolem Rachel, kterou opustil manžel kvůli jiné ženě. Nezvládla to a začala pít. Každý den jezdí vlakem do práce kolem domu bývalého manžela, čímž sleduje jeho a jeho novou rodinu. Všimne si také zajímavého páru v domku vedle něj a začne je sledovat také. Jednoho dne ale žena z toho domu zmizí a protože byla Rachel nablízku, stane se podezřelou. Jenomže si nepamatuje co se stalo, neboť v tu chvíli byla opilá tak, že omdlela. Kolotoč výčitek, pokrytectví, zoufalství a beznaděje může začít. Tempo je pomalé a vyprávění právě zmíněnými retrospektivami dosti matoucí. Divák má ohromnou potíž se vtom pořádně zorientovat. Artové pojetí snímku je tak cíleno hlavně pro náročnějšího diváka.
-
80%
Dívka ve vlaku není úplně klasický thriller, má hodně originálních momentů, nejednoznačnou hrdinku, ke které si musíte najít cestu, což vám usnadní pokud máte nějakou zkušenost s alkoholiky, ale má skutečně skvěle napsaný scénář, jeden z nejlepších tohoto roku, výborné herecké obsazení a skvělý soundtrack, za který je zodpovědný zkušený mistr Danny Elfman, od kterého jsme zvyklí na trochu něco jiného, ale zde hudba funguje naprosto dokonale. Rád bych také vyslovil uznání nad kamerou Charlotte Bruus Christensen, která po filmech Daleko od hlučícího davu a Hon dostala svou první hollywoodskou šanci a rozhodně ji nepromarnila a je to možná právě její severský vhled, který do filmu dodává další zajímavý rozměr.
-
85%
-
75%
-
65%
-
70%
Tuhle hrdinku si člověk prostě nezamiluje. Vlastně ani jednu z těch tří. Film až na přesun z Londýna do New Yorku poměrně věrně kopíruje knižní děj, a to včetně časových přeskáček, které jsou v knize poněkud únavné, ale ve filmu se je naštěstí podařilo namíchat celkem důstojně. Zase je ale o dost víc polopatický, takže se dost brzy dozvídáme jeden z důvodů, proč byla Rachel tak vypitá i s kým se to Megan muckala na balkoně. Emily Blunt v roli Rachel i přes věrně zahranou ožralku pořád ještě působí dost při smyslech a ani postava Anny není taková zoufalka jako v knížce. Megan je na to, že by to měla být femme fatale, celkem nevýrazná. Vlastně je to však jeden z mála počinů, který mi přišel lepší než kniha i v situaci, kdy jsem knihu četla jako první. Ta deziluze života tří různých žen je dost depkoidní. Asi tak nejlepší je na tom nakonec to ježdění vlakem. A taky slušná hudba Dannyho Elfmana.
-
55%
-
80%
Velmi podařené psychologické drama. Nejúžasnější na něm je že scénář je napsaný tak, že vám to ze začátku všechno vůbec nedává smysl ale jak se blíží film ke konci, tak do sebe vše začne zapadat. Musím prostě konstatovat,že je to jedno z nejlepší dramat z posledních doby.
- scénář
- režie
- herecké výkony
-
95%
-
70%
Thriller natočený podle knižní předlohy (velmi slušně zpracovaný) a tak trošku si hrající na Zmizelou, ale ne s takovým účinkem. Film je podáván z pohledu třech různých žen, ve výsledku si ani jednu nelze oblíbit. Každá postav se potýká se svými problémy a to ještě navíc v různých časových úsecích. A i když má tento příběh velmi slušné obsazení, postavy nakonec nemají ani moc co předvést, tedy až na Emily Blunt, která jako alkoholička je opravdu skvělá. Celý film zahraňuje slušně dramatický konec, i když možná víc předvídatelný, než by musel být.
-
75%
-
70%
-
90%
-
55%
-
60%
-
100%
-
85%
-
20%
-
85%