Barry Seal: Nebeský gauner

77%

Komentáře a recenze 33

8
Už,když jsem uviděl první trailer,tak mi bylo jasné,že se mi bude film líbit. No a po shlédnutí musím říct,že jsem se v úsudku nemýlil. Mám totiž rád vše spojené s Escobarem a jeho kumpány. Navíc zde se opět sešel Cruise s Limanem,takže jsem očekával dobrodružnou jízdu pod plným plynem,která se samozřejmě i dostavila. Scénář má silný základ díky tomu,že vychází z neuvěřitelného života Barryho Seala. Zbytek je jen znamenitý režisérský um a vynikající Tom Cruise v hlavní roli. Mimochodem jde na něm vidět,že si svou roli užívá plnými doušky. Hudba použitá ve filmu je výborná a dobře dotváří obraz doby. Tímto snímkem mi dává Cruise zapomenout na zpackanou Mumii a opět ho tak beru na milost.
29 851 bodů
8.5
Tyhle filmy miluju. Je neuvěřitelné, co vše bylo v té době možné. I když se film zakládá na skutečné události, tak si myslím, že některé věci byly očividně přehnané. Podobnost s filmem Kokain nelze přehlédnout ( Kokain se mi mimochodem líbil o něco více ). Nic proti Tomu Cruisovi, ale možná by ve filmu lépe vynikl například Leonardo DiCaprio - o tom by se samozřejmě dalo polemizovat. Každopádně je to pecka, která mě opět nechala v němém úžasu. Mínusem je snad jen nafouknutost některých věcí ( desítky tašek s pěnězi, ve kterých by jistě nebylo jen pár miliónů, leda by to měl Barry rozměněné na jednodolarovky ). Místy velmi špatná kamera, jinak nemám co vytknout.
8
Další lekce americké politiky a fainová role pro Cruise. Děj šlape od úvodních minut, atmosféra konce sedmdesátek na výbornou, celkově hodně dobrý doplněk po Narcos.
9
Při začátku sledování filmu jsem měl v paměti Vlka z Wall Street, ale Barry Seal je hrdina z trochu ještě jiného ranku. Spíš než cokoli připomíná milovníka dobrodružství, který se stal multimilionářem spíš náhodou, než plánovitě. Není z rodu Scorseseho Mafiánů ani Scottova Amerického gangstera, ale na druhou stranu je s ním po dvě hodinky filmového času velká legrace. Barry Seale je povedený film, je to kino snímek, hollywoodský film ze staré školy, který má i vyšší ambice než pobavit a slušně se mu to daří. Z mého pohledu je to společně s Dunkirkem dosud nejlepší hollywoodský film tohoto roku
7
Novodobý Scorsese, na kterého se kouká stejně dobře jako do přeplněné peněženky, ale zároveň ztělesňuje skutečnost, že momentálně nikdo vyprávět tak soudržně jako legendární Márty neumí. Barry Seal chce podat hodně komplexní a vyváženou story, ale ve finále nabízí strašlivě málo prostoru pro vedlejší postavy a kromě okázalé práce se sebeuvědomělým střihem a hudbou nic nového do fanouškovské truhličky nepřináší. Bavil mě Cruise, příjemné tempo a pozitivní feeling, byť se vždy úplně neslučoval s událostmi zde popisovanými, ale po chvíli mi zůstávají v hlavě jen povedené fragmenty, nikoli povedený film. Slušných 70%, už jen za nesporný potenciál Sarah Wright pro méně přístupné role, jejichž představy drze podněcovala.
8
Je to už 3 roky kdy se Doug Liman a Tom Cruise poprvé spojili a vznikla z toho úžasná sci-fi hrající si s časem- Na hraně zítřka. Před tím, než se Liman a Cruise vrhnou na druhý díl se ale společně rozhodli natočit film podle skutečné události o jednom z největších hajzlíků všech dob. A vznikla z toho dosti dobrá komedie. Barry: Nebeský gauner opravdu sází především na humor který funguje jelikož se nepřestanete smát. Jedná se o mix Vlka z Wall Street a Chyť mě když to dokážeš. Stejně jako v případě dvou předchozích snímku, nezačne film brzdit a pořád jede na plný plyn. Tom Cruise Barryho Seala hraje neuvěřitelně. V 55 letech se stále jedná o jasnou hereckou jistotu která prostě pořád hraje v dobrých filmech. Na Jacka Reachera 2 a Rock of Ages raději zapomeňme, už jenom kvůli němu. Barry Seal je prostě One Man Show Toma Cruise. Film skvělé začíná již od začátku kdy si vtipně pohrává s retro logy z 80 let. A pak už začneme s Barrym který přes kameru vypráví, celý film ve flashbackach a vypráví nám jak se z obyčejného pilota stal největší pašerák drog na světě. Nedokážu říct, že by byl Barry Seal dokonalý po celou dobu. Zvraty totiž moc nepřichází a tak je film moc usazený narozdíl třeba právě od Vlka z Wall Street či Chyť mě když to dokážeš kde přicházely různé zvraty vyprávění a napjatost což u Barryho Seala moc nehrozí. Limanova režie a Barryho Cruise však vše skvěle ostatní vynahrazuje. Struktura vyprávění je dost dobrá a teď to jenom chce aby Liman a Cruise nešlápli vedle i s Na hraně zítřka 2.
9 335 bodů
8
Pakliže jste fanoušci geniálního a svým způsobem už kultovního seriálu Narcos, či obdivujete dobu, kdy americkému kontinentu dominovali drogové kartely a Pablo Escobar, je Barry Seal asi povinnost.. Od Douga Limana jsem viděl jen to nejlepší a nikdy mě nezklamal, ovšem nikdy bych neřekl, že právě Barry Seal bude tím nejlepším, co nám tenhle newyorkský rodák nabídl. Ve spojení s Tomem Cruisem představuje životopisný příběh jedné kontroverzní vedlejší figurky pohybující se okolo narkobaronů.. Vlastně jsem Tomíka neměl rád jako osobnost, ale to především proto, že jsem s ním nevyrůstal, neznal jsem jeho Mission Impossible a vlastně o něm nevěděl nic jako o člověku.. Dneska to mám jinak a nevím, kdo má ve svojí herecké kariéře tolik ikonických a rozdílných rolí (no snad jen Johnny Depp). A rád řeknu, že jeho Barry Seal se přidává ke všem těm Ethanům Huntům, Nathanům Algrenům atd. Barry Seal je paradoxně role, která mu sedí možná úplně nejvíce a s postavou, tak jak ji příběh prodává má docela dost společného. Kromě kontroverzní aury především tu neuvěřitelnou pracovitost a zápal pro věc. Možná si toho v příběhu všiml i sám Tom, který se s postavou tak sžil, že takovou energii nemáte ani z baterie Duracell. Miluji, když si herec svou roli užívá a tohle je přesně ten případ a i když jde o takovou oddechovku o pauze mezi dvěma M:I, Tom předvádí bravurní výkon.. Jako muž - letec, co všechno naloží a doručí, i když to přesáhne povolenou hmotnost letadla, nebo po něm dokonce střílí armáda. I když uznávám, že Tom několikrát uhýbá z role a trošku hraje sám sebe, vlastně mi to přišlo docela úsměvný.. A stejně tak kvůli absurdnosti některých situací a nerafinovanosti skutečných lidských předobrazů, působí některé situace docela zábavné. Nedá se to srovnat s žádnou sérií původního Narcos a vlastně od začátku je to kvůli tematické unavenosti odsouzeno k neúspěchu, ale kolik podobných filmů je? Já znám leda Kokain, který je ještě o stupínek lepší.. 80%
9 025 bodů
8.5
Cruise opět nezklamal, role mu patřičně sluší a náležitě si jí užívá. Scénář je přímo fantastický a prakticky se nemá kde zastavit. Liman opět předvedl perfektní režii, kde skloubil skvělý střih, kameru a své režijní schopnosti a vytvořil film, který stojí za návštěvu kina.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Tohle byla jízda, nebo tedy spíš let, Cruise výbornej, role mu sedla a jde vidět, že si to určitě užil. Avšak nemám rád životopisné filmy, takže za 4*.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Mohla to být jen další z průměrných biografií podle reálných základů, jenže jména jako Cruise či Liman budí očekávání o poznání vyšší. Výsledek však kdovíjakým hitem není, přestože se o špatný film určitě nejedná. Cruise si roli frajírka s občasným humorným přesahem viditelně užívá, ačkoli vás možná zarazí, že na poměry člověka balancujícího na hraně se chechtá docela dost. Ale jeho postava taková prostě nejspíš je. O nikom dalším už ale nemá smysl psát, protože Cruise si krade show pro sebe a vedlejší figury v čele s Gleesonem mu pouze nahrávají na smeče. Na dvě hodiny má Barry Seal docela slušné tempo, ovšem kámen úrazu je v tom, že vás ničím nepřekvapí. Od začátku víte, že to Barry bude hrát na všechny strany, což se taky děje, a přestože by ho mohli (a měli!) tisíckrát zabít či zabásnout, tak se o něj nebojíte. Což je trochu nuda a jakkoli na papíře vypadá námět frajersky, realita taková bomba není. Prostě ničím zvláštním nedochucená krimi jízda, která však sama o sobě špatně nechutná.