Star Wars: Poslední z Jediů

63%

Komentáře a recenze 89

9.5
Tak i poosmé jsem naprosto spokojený. Rian Johnson nás hned od prvních minut hodil přímo doprostřed akce a v této poloze nás udržel až dokonce. Po technické stránce se nedá SW nic vytknout,zde je vše opět výborné. Tentokrát mne překvapili i herecké výkony a to hlavně navrátilce Marka Hamilla a Adama Drivera. Jelikož už SW spadá pod Disney,tak zde není nouze o roztomilé postavičky,které mají za úkol přitáhnout dětské diváky. Myslel jsem si,že to bude rušivý element,ale v závěru mi to tak moc nevadilo. Nejvíce mne potěšil mistr Yoda a jeho návrat po letech na scénu. Jediné co bych mohl vytknout je přehršel hrdinství a osudových rozhodnutí,ale to tak nějak ke SW patří.
29 851 bodů
7
Nejutahanější díl Star Wars ze všech. Příběh nic moc. Spousta dějových linek, ale žádná není nic extra. Luke Skywalker dal fimu trošku nostalgie a vrací se ke keřenům, jinak by to byl obrovský propadák. Takhle je to u mě za ralativně slabých 70%. Pro mě osobně je film zklamáním.
8
Být tam tak polovina postav, třeba by se podařilo z té změti vydolovat i nějaký nosný příběh, který bolestivě chybí. Vlastně to o ničem není - každý tu má nějakou svojí vlastní záležitost, ale není tu nic "velkého" - osud povstání je skoro pro všechny až druhořadým cílem (a u těch, u kterých jde o prvořadý cíl, jako Finn, to nedává moc smysl), takže není divu, že to moc zásadně nepůsobí ani na mě jako diváka. Jinak se s tím ale Johnson popral o dost líp, než jsem si troufal odhadovat. Sice je hodně vidět, že (podobně jako u Blade Runnera) se hodně sází na to, že meta rovina příběhové sebereflexe nahradí příběh uvnitř filmu (což je úspěšné jen částečně), ale nakonec cokoliv bych z toho moře oprávněných výtek vytáhl, by svěřovalo hlavně k zopakování, že se s tím Johnson vypořádal směrem k překvapivě uspokojujícímu kompromisu. Bezprostředně po zhlédnutí mě ani nenapadlo, že by mohl mít film nějak kontroverzní postavení - v důsledku stvrzuje status quo a naplňuje všechny požadavky. Tím, jak ten film popudil iracionální část fanouškovské základny, si u mě přece jenom získal trochu sympatie. Člověk na hysterické reakci vůči tomuhle filmu pochopí jak popkultura funguje. Holt je to jediný Star Wars film točený pro dospělé lidi - z toho musely být problémy.
10
Herecky je na tom epizoda VIII velmi dobře, protože fungují jak světlé kladné postavy, tak temní záporáci, kteří si to podle mě užívají mnohem více. Zvláště mě baví nízký generál Hux (Domnhall Gleeson), na kterém je vidět, že svou roli bere s nadhledem a je v ní naprosto výborný. Velkým překvapením je pro mě charakterní výkon Marka Hamilla v roli Luka Skywalkera, který je opravdovou hvězdou tohoto filmu. Star Wars: Poslední z Jediů je profesionálně natočená špičková rodinná zábava, kterou ocení podle mého soudu, jak diváci noví, tak diváci, kteří mají rádi staré Star Wars.
8
Zážitek lehce za očekáváním, ale přesto velmi silný a především ..... na SW netradiční! Johnson vede postavy mnohem jistěji než Abrams a snad poprvé v rámci celé ságy jsem cítil osudovost nikoli pouze v poměřování světelných mečů temnoty a světla, ale také v dialozích a vztazích mezi jednotlivými aktéry (okey, asi poprvé od Impéria). S tím souvisí i příběh, který není tentokrát lemován tisíci a jednou lokací, stovkami stíracích střihů a desítkami postav, ale odvíjí se kolem pevně daných tří linií, které jsou vzájemně motivačně propojeny a v závěru nádherně gradují do emocionálně působivého finále. O to více zamrzí, že kromě Luka a do určité míry Rey (u níž je snaha o vývoj nejzdařilejší a navíc pro ni mám prostě slabost) absentuje skutečně silná postava a skutečně pamětihodný okamžik, který by rozježil chlupy na těle a nebyl by dopředu očekávaný. I tak převládá spokojenost nad zkušeně odvyprávěným dílem (ta stopáž mi absolutně nevadila), které skvěle pracuje s deadliny, udržuje pozornost trvalým rozvíjením vztahu mezi aktéry (Luke×Rey, Kylo×Rey, Finn×Rose, Luke×Kylo) a samozřejmě majestátně inscenuje vrcholné akční sekvence, u nichž jsem si poslintal i můj zakoupený kelímek s figurkou Chewbaccy. Poslední třetina je pak možná tím úplně nejvíc sexy ze SW vesmíru, škoda, že se nedostalo na nosnější zápletku s výrazným MacGuffinem, což by Epizodu VIII vystřelilo jednoznačně na post nejlepšího dílu vůbec. Moc se těším na další nášup...
sabule
14 227 bodů
9.5
Star Wars to je prostě fenomén,který jen tak nějaká série těžko někdy překoná.Každé další pokračování vás přivrtá do sedačky a vy hltáte hrdiny a žijete s nimi tu akci.Herecky je to velmi precizní a potěší i návrat starých známých z počátku této série.
10
Pořád si stojím za tím, že Síla se probouzí byla před 2 roky událost- Úžasná nostalgická práce která ukázala, že Star Wars u Disney neztrácí svojí slávu ale právě naopak. Síla se probouzí je podle mně nejlepší Star Wars film- Bez pardonu.Staré postavy potkávají nové, už při rozjetí té slavné skladby nezůstane jedno oko suché a navíc je skvěle vidět, co je tak skvěle na nových filmech Star Wars. Vezmeme to takhle. První Star Wars měli premiéru v roce 1977, což tedy znamená, že nás dělí už 40 let. Víte kolik bylo režisérovi Síly se probouzí J. J. Abramsovi v době premiéry? 11 let. Víte kolik bylo režisérovi Rogue One Garethu Edwardsovi v době premiéry? 2 roky. A víte kolik bylo režisérovi Posledního z Jediů Rianu Johnsonovi v době premiéry? 4 roky. Tudíž vžijte se do situace. V podstatě dostanete nějakých 200 milionů abyste natočili pokračování něčeho s čím jste si jako malí hráli. Je to prostě práce za všechny prachy a stojí za ní i kreativní neshody.. No nic teď se rovnou vydáme k filmu. Takže dle mého... Stejně tak jako byla Síla se probouzí geniální začátek nové trilogie, Poslední z Jediů je geniální prostředek nové trilogie.Ale pozor jsou to trošku jiné Star Wars. A tady si myslím máme čest poděkovat Rianu Johnsonovi od kterého jsme nedostali prostě další Star Wars film ale... pokračování série Star Wars která ale dokáže mít vlastní ksicht a obstát sama o sobě. Na Johnsonovi je vidět, že opravdu chtěl natočit jiné Star Wars. Výrazně temnější s obřím důrazem na postavy a především to co lidé opravdu chtěli: Ne další Star Wars ale něco opravdu speciálního. Johnson napsal i scénář a je vidět, že to není Abrams. Změna režiséra je vidět. Tady je poté spoilerodní tvrdit, která režie je lepší- Abrams udělal to co měl: Představit nový svět Star Wars, zkusit jestli mají ještě diváci zájem. A měli ty diváci vůbec zájem? Myslím, že 2 miliardy mluví sami o sobě. U Disneyho tak mohli zariskovat a Johnson mohl provézt svojí vizi. A je zvláštní, že Poslední z Jediů se Johnsonovi povedla vzhledem k tomu, že jeho prozatimní nejlepší film byl Looper o kterém nemůžu říct moc špatného ale ani nic výrazně speciálního. Mám takový dojem, že Síla se probouzí a Poslední z Jediů by mohli při nějakém maratonu fungovat jako jeden celkový film. Už kvůli tomu, že se ten film odehrává hned po konci minulého dílu. A je to vlastně dobře. Je to dobře hlavně díky tomu, že můžeme postavy vidět ihned po konci Síly se probouzí. Vidíme tak jak postavy plynou: Jak se Kylo Ren vyrovnává s tím, že ho porazila ´´nula´´, jak se Rey sžívá s Lukem Skywalkerem, jak napůl zlomená Leia Organa stále bojuje za odboj........prostě krásně ucelený vývoj postav. Luke Skywalker je zpátky a kdo byl zklamaný, z jeho malé role v sedmičce může být rád.... Dočká se plnokrevného Luka Skywalkera. Hamill si zlomeného Luka hraje velmi dobře. Nedá se o něm sice říct, že by šlo o Oscarový výkon ale jedná se o výborný vývoj charakteru. A jakmile to rozbalí v akci... Darth Vader se může jít zahrabat. Celkově se mi líbí co udělali s Kylo Renem... Nyní je zlomený, místo aby mu vražda blízkého pomohla ho nakonec ještě více zlomila, je jím ještě více pohrdáno a konečně mu dochází, že nikdy nebude jako Vader. Ten film má především spoustu zvratů a odboček které diváka šokují. A většinou příjemným způsobem. A dočkáme se třeba i věcí které bych já osobně čekal až v devítce. Johnson ale především pořád sází na nostalgii. Když Luke vidí Chewieho, když Luke navštěvuje Millenium Falcon, když Luke znovu potká R2-D2, když Luke vidí další staré známé a především když se podívá do dvou sluncí tak jako v Nové naději. Samosebou výborné vymyšlené planety (Crait je planeta s červeným sněhem protože.... Proč sakra ne?!) včetně vesmírné verze Monte Carla, geniální letecké scény a především stále mrazící hudba Johna Williamse. Člověk si tak myslí, že nemůže dostat víc. A ještě více ho zasáhne když si uvědomí, že to je poslední film Carrie Fisher a dojme i její věnování v titulcích. A to je tak vše o Star Wars: Epizoda VIII: Poslední z Jediů. Johnsonovi se to podařilo na výbornou, teď to jenom chce abychom se po geniálním začátku a prostředku dočkali v podobě Epizody IX (Opět pod taktovkou J. J. Abramse) geniálního závěru. A Johnson.... Ať už tu máme tu jeho novou samostatnou Star Wars trilogii! Viděno v kině: 4x
9 335 bodů
8
Po prvním dílu nové trilogie jsem se hodně těšil, co nám už osmý (!) film ze světa SW nabídne.. A z kina jsem odcházel s hodně rozporuplnými pocity. Což za to Luke je vynikající, ale Rey ani zdaleka nemá sílu utáhnout celý snímek. Říkám si, že pokud by se nová "ústřední trojice" tak nějak v průběhu vyvážila, hned by se na to dívalo lépe. Celá pasáž s Lukem působila snad až jako z jiného období SW. A závěr? No fantazie! /viděno v kině/ 70%
9 025 bodů
7.5
A je to tady, podstatě to, co nefungovalo v epizodě VII, která sázela hlavně na zápletku epizody IV, Johnson šel přímo proti proudu a díky bohu za to, protože předvedl tak neskutečný filmový zážitek, který si rozhodně zaslouží návštěvu kina. Krom toho drží otěže ve svých režijních rukou s jistotou a servíruje skvělý příběh (který také napsal on) s úctou k předchozím dílům. Zvraty se film jen hemží a buď mi vytvořil úsměv na tváři, či mi ho z něj úplně srazil. V soubojích se drží Johnson naštěstí při zemi, tudíž nečekejte žádný digi bordel, zběsilý střih, ani všemi nenáviděný pohyb kamerou, při kterém uvidíte úplné ... nic. Akce je dostatek na ukojení zábavy a možná i něco víc. K plnému docenění budu potřebovat ale spíš druhou, nebo třetí projekci, rozhodně jde o skok kupředu a dostal jsem to, co jsem chtěl vidět. Zatím 90%
8 590 bodů
0
Pár vizuálně krásných scén degraduje samoúčelnost. Je to plné fan servisu, ale se prodávaly hračky, ale pokud chtěli těšit fanoušky, měli hlavně vymyslet dobrej příběh. Ten je však naprosto otřesnej a kazíj lore světa a osobnosti postav, které si fanoušci oblíbili. Já fanoušek nejsem, takže mě to tolik nesere, ale cítím, že je to sračka. Po většinu času mě to otravovalo. Znovu se na to nikdy nepodívám. Tahle nová trilogie jen dokazuje naprostou vypatlanost tvůrců a hlavně neschopnost Kathleen Kennedy, která nad SW měla produkční dohled. Cením jen, že Mark Hamill na ten film otevřeně plival.