Equalizer 2

68%

Komentáře a recenze 15

47 084 bodů
6.5
Nějaký extrémní propad v kvalitě se nekoná a to je pro tuto akční sérii jenom dobře,protože já bych se s postavou Roberta McCalla rád minimálně ještě jednou potkal. Dvojka je sice o chloupek slabší,ale Antoine Fuqua nám tuhle cestu za pomstou naservíroval na zlatém podnose a já jí přijal se všemi díky. Akce je opět nasnímaná výborně,jediné co bych vytkl,že jí bylo na můj vkus o trochu méně než jsem čekal. Finále se to snaží vše vynahradit a je stejně originální jako v prvním dílu. Navíc mám radost za Pedra Pascala,který se po seriálu Narcos dostává do kurzu.
29 697 bodů
7
Pokračování se mi líbilo více, než první díl. Sice opět scénáři chybí pevnější kostra a příběh je prostě standardní a několikrát viděný.. jenže tentokrát se na Denzela Washingtona v roli bývalého agenta, který si "rovná karmu" skvěle dívá. Akce pěkná, hlavnímu hrdinovi jeho schopnosti věřím a i přes pokročilejší věk ( na dokonale vycvičeného zabiják ) působí Denzel velmi věrně. Pěkná akční podívaná.
6
Tak nějak asi to, co jsem čekal. Jen ten příběh bych asi bral víc přímočařejší a osobně mi ani moc nesedl ten předigitalizovaný závěr, který tu akci dost rušil. Jinak Denzel vypadá, že by podobné role mohl hrát do osmdesáti.
8
Druhý Equalizer je jiný než jednička. Tvůrčí stůl se přitom nějak zásadně nezměnil- Vrací se hlavní hvězda Denzel Washington,režisér Antoine Fuqua, scénárista Richard Wenk, skladatel Harry Gregson-Williams, jenom za kamerou Maura Fioreho vystřídal Oliver Wood (nepleťte si se stejnojmennou postavou z Harryho Pottera). Pro Fuquu a Washingtona se přitom jedná o první pokračování na kterém se podílejí a bylo zajímavé čekat na to co přinesou ve dvojce. Equalizer 1 je fajn akční oddechovka, která fajn odsýpá, má zručně vypracované postavy a především v ní Denzel Washington a Marton Czokas hrají jako bohové a navzájem si hrajou na kočku a myš. Czokas se po konci jedničky přitom samosebou nevrací a celkově je Equalizer 2 stand-alone a do jisté míry jedničku ignoruje jako by se nikdy nestala. Dvojka má dovolím si tvrdit na rozdíl od jedničky komornější příběh ve kterém bude muset McCall nejenom zjistit kdo ho připravil o velice dobrou přítelkyni ale také se porvat s hříchy minulosti. Kromě hlavní linky ale tu také je několik vedlejších epizodek McCallovových eskápad, které fungují sami o sobě: V úvodu filmu si odskočí do Turecka aby zachránil unesenou holčičku, snaží se mladého chlapce držet co nejvíce u školy a co nejdál od kriminálního života, mlátí se s rozmazlenými parchanti, kteří si dovolují na mladé stážistky a pomáhá starému důchodci najít jeho dávno ztracenou sestru. Nedivil bych se kdyby pár lidí mělo k ději Equalizera 2 výtky, jelikož se snadno od hlavní dějové linie uniká k vedlejším dějovým obloukům. Zrovna tyto mise ale dávají rozpětí Robertu McCallovi a jeho osobě a rozhodně tak nejsou zbytečné. Dovolím si přitom dovolit, že jsou tyto vedlejší dějové oblouky zábavnější než hlavní dějová linie, která se příliš drží stereotypů a vlastně ničím nepřekvapí a ani nešokuje (odhalení kdo je tu ten hlavní záporák přijde až příliš snadno, ještě před tím než to film sám prozradí). Dějová linie začne daleko více fungovat asi po půlce filmu a ve finální části už je velice fajn. Zamrzí jenom, že ve výsledku nebyla komplikovanější a zábavnější než jak se tím mohla třeba pochlubit jednička. Na rozdíl do jedničky ale musím na dvojce pochválit, že se daleko více věnuje charakteru McCalla samotného a i přes to, že to jde občas na ublížení dějové linii ve výsledku to ani tak nevadí. Denzel Washinton prostě opět hraje na 100% a opět funguje jako hodný dědeček hříbeček i zlý motherfucker zabiják. Dokáže geniálně vyhrožovat hlavnímu záporákovi a poté si pohrávat s dětmi. Všechny Washingtonovy linky jsou prostě zahrány jak od boha a paradoxně nejlépe napsány z celého filmu (Wenk není špatný ale ani geniální) Marton Czokas je sice pryč, nový hlavní záporák mě ale bavil téměř stejně. Vyzradit kdo je oním Main Evil by byl možná trošku spoiler, můžu ale prozradit, že i přes fakt, že je prokouknutelný funguje. Hrozně fajn akční práce, kterou táhne boží Washington, opět velice fajn akce, komornější dějové linky a fakt, že se jedná o trošku jiný film než byla jednička. Jen o ždibeček horší než jednička. Pokud to Washington a Fuqua u trojky opět zkusí trochu jinak, uvidím to rád.
Krupe
Krupe
2 263 bodů
7
Jak se stát ortopédem snadno a rychle? Půjč si kabát Od Stevena Seagala. Pak už jen máchat rukama a nožíkama, sem tam nějaké ortopedické zvuky a úspěch je zaručen. Jo, a rodný list Míry Dušína sebou. Zklamání, oproti jedničce krok dozadu. A velice mě zklamal výkon Pedro Pascala.