Rogue One: Star Wars Story

79%

Komentáře a recenze 86

9
Tohoto snímku rozšiřujícího svět Star Wars jsem se celkem obával. Cítil jsem z něj jen snahu vytáhnout peníze z peněženek skalních fanoušků,kteří dychtí po všem novém ze světa Hvězdných válek. Po shlédnutí jsem byl nucen vše přehodnotit,protože je to prostě hodně dobrý. Setkáváme se starými známými,s událostmi které jsme už zažili,ale tentokrát na ně nahlížíme z jiného úhlu! Herci jsou super a potěšilo mne obsazení Donnieho Yeana. Nejedná se tedy jen o vyžírku,který se chce přiživovat na jménu SW,ale o plnohodnotného člena,který se může směle zařadit mezi ostatní snímky.
29 851 bodů
6.5
Tento film, který je takovou odbočkou z hlavní linie děje se mi osobně moc nelíbí. efekty slušné, příběh ovšem plochý a fádní. Tento snímek určitě zaujme sklaní příznivce Star Wars, ale mě ne. Hlavní představitelka se mi ve filmu nelíbila vůbec. 65%.
22 283 bodů
6
Všichni v tom filmu jsou neskutečně hloupí, a to platí hlavně ze strany Impéria, u nějž je opravdu fascinující, že se dokáže udržet u moci, když v jeho čele stojí až takoví idioti. Mimochodem nenechte se zmást řečmi o spoilerech a návaznostech. Jediný spoiler v celém filmu je, že v něm vůbec nic spoileroidního není a tvoří uzavřenou linku bez jiného následku pro SW, než je ten jeden, který známe už čtyřicet let. Tvůrci se sice díky tomu rochní v možnosti, že některé postavy mohou konečně i umírat, ale vzhledem k tomu, že k nim nic necítíme (je jich fakt moc, jsou plytké a ten film je navíc šíleně rychlý, bez jediného oddechu a možnosti se s někým sžít), to nemá ten emocionální dopad, jaký by asi mělo mít. A místy je to dokonce trochu směšné. Umím ocenit určitou špinavost, která mi k tomu docela sedla, a bylo fajn, že díky šetření světelnými meči vidíme ten svět z trochu jiného úhlu, ale je to prostě vata... Jo a ten hnusný, vyblitý obraz (a neexistující 3D) tomu rozhodně neprospěl. Naštěstí nemám k sérii hlubší emocionální pouto, jinak by to asi bylo horší. 55 % Prequelová trilogie je přece jenom o řád níž, takže zaokrouhluju nahoru, aby byla hodnocení v nějakém poměrném vztahu k sobě.
7.5
Přiznám se, že jsem nad Star Wars zlomil hůl s trilogií prequelů George Lucase, protože až na epizodu 3 to bylo fakt špatný. Restart J. J. Abramse mě ovšem pobavil, i když nabídl vlastně jen jakousi retro návštěvu. Rogue One jsou konečně Star Wars s dějem a i když víme, jak to začíná a skončí, je to vlastně docela povedená jízda, která je ovšem hodně temná. Tenhle film není pohádka pro děti a je třeba o poznání drsnější než cokoli od Marvelu, což ocení zejména starší diváci, kterým je vlastně film určen především. Vaderem se šetří, ale divák se ho bojí stejně jako před lety. Jinak Felicity Jones výborná, stejně jako Diego Luna nebo hláškující robot, který poprvé v sérii není trapný a chápu jeho humor. Herecky film krade záporák Mendelsohn, který je opravdu extraliga a škoda, že není více využit tradičně brilantní Forest Whitaker.
8.5
Plnohodnotný mezičlánek nejmohutnějšího filmového univerza, který se zcela vymyká mezigalaktické telenovele George Lucase a nenevazuje na své předchůdce ani stylistickým rozvržením scén, ale v měřítkách kvality vlastního scénáře jsou všechny technické i narativní volby takřka vynikající. Od herců představujících nepříliš rozvedené postavy, přes enormně působivé lokace až po chladnokrevnost a zvýšenou autenticitu akčních sekvencí oproti ostatním dílům. Nesledujeme ikony stříbrného plátna, sledujeme autentické a velmi sympatické charaktery v boji proti zdánlivě neporazitelnému nepříteli, a závěrečné bitevní scény s nimi prožíváme a strachujeme se o ně - a pokud už se objeví nepopiratelná ikona, očekávaný Darth Vader, jsou jeho momenty natolik úžasně vypreparované a nostalgické, že by se jeden skoro pos*al nadšením (jeho bojová scéna je jedním z nejlepších okamžiků celé série)... Od Edwardse jsem čekal možná ještě trochu více atmosférickou akci, ale jinak ukočíroval takhle miniaturní dění v rozsahu dvou hodin skutečně působivě, se značnou dávkou osudovosti a hlavně inovace, a opět ukázal, že je mistrem v procesu "největší hrůzu zlo nahání, když není příliš vidět" (předloni Godzilla, nyní Vader). Plus výtečná hudba, Williams může do důchodu v klidu...
10
Rogue One je především celovečerní verzi úvodních titulků Epizody IV. Také se jedná o první spin-off ze světa Star Wars a především jde o film ve kterém se neobjeví jediové, Skywalkerové a světelní meče (téměř) Disney do tohohle všeho strčil svou investici a............zatraceně mu to vyšlo. Rogue One ani zcela nedosahuje kvalit Epizody 7 ale jinak se jedná o úžasný film který má snad nejtemnější atmosféru ze všech Star Wars filmů a především geniální válečnou atmosféru. Ta nostalgie je tam velice hodně a to je důvod proč je ten film pro mně asi tak oblíbený. Když se prostě objeví Vader (ve filmu má snad nejlepší scénu) a další slasti je to neuvěřitelně silné. Řeči o filmu roku jsou až moc silné už proto, že Marvel to letos emocemi podojil víc. Rogue One ale jinak splnil cíl a Disney snad nepřestane každý rok pouštět výborný Star Wars film.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
Prvý dramatický star wars ,ktorý využil svoj názov naplno.
8 615 bodů
0
J. J. Abrams se pokusil se svým VII dílem zavděčit všem, a přestože nás mnoho scén nedokázala plně uspokojit, bylo tam to, co jsme zhruba chtěli. Tento spin-off však nemá nic navíc a jakmile je zde něco, co by se vám mohlo líbit, tak je to špatně zpracované. Není to dobrý díl Star Wars, není to ani dobrý film. Samotné postavy jsou nezajímavé. Hrdinové občas utrousí nějaký ten 'vtípek', ale mě je z tohohle neškodného prvoplánového humoru (viz. MARVEL) zle. Všechny dialogy jsou nudné, cokoliv co ve filmu uslyšíte, jste už slyšeli někde jinde a ještě k tomu lépe řečené. Nejsou zde žádné vedlejší linky, žádné mikropříběhy, které by nám jednotlivé charaktery přiblížili, takže se o nich nic nedozvíme. To samozřejmě silně souvisí s příběhem. Zkrátka vám bude u prdele, že všechny hlavní postavy umřou (je mi u prdele, že je to spoiler - není to dobře ztvárněné, nebudete nic cítit, takže držte píču). Další věc je, jak umřou. Celý film se nese pod taktovkou PG-13 ratingu, takže zapomeňte na jakoukoliv krev. Když přišlo na Madse Mikkelsena, tak jsem si říkal "To jako fakt umírá?". Kvůli absenci jakékoliv brutality působí závěrečná bitva mezi Impériem a Rebelama na tropické pláži, tak nějak nevěrohodně. Jakoby to ani nebyla válka, jako spíš paintball. Chybí tomu přesně to, co je válce nejbližší, a přesto to mělo takový potenciál. Výbuchy, bláto, písek, X-Wingy a AT-AT: opravdu to připomínalo starou trilogii, avšak celé je to tak špatně natočené. Rád bych viděl dlouhé záběry, kde kamera plynule lítá po bojišti z jednoho vojáka Rebelů na druhého vojáka Impéria a my bychom mohli vidět, že ve válce se prostě umírá a že to není hezké. Realita je jiná. Jeden střih z bojiště střídá střih na bezcharakterní hlavní hrdinku a mi dostáváme přerušovaný a bohužel i poloviční 'zážitek'. Je vtipné že 17ti letý kluk má lepší vizi než posranej režisér Star Warsů. Do této stupnice 0 až 5 se mi však musí vejít celý rozsah kvality filmů. Rogue One není dobrý film ale není to ani to nejhorší, co existuje. Není zde ani jedna mrazivá či kulervoucí akční scéna a když už něco vypadá relativně dobře, tak je to v následném momentu ihned zničené. Snad nejlepší scéna se odehrává asi 30 vteřin v posledních 2 minutách filmu a krásně naváže na IV díl. Musim filmu nechat i 2 zajímavé záběry, které jsou natočeny tak, aby to velké v SW univerzu vypadalo v porovnáním s něčím jiným, ještě větší. Tohle si Edwards nacvičil už v Godzille. Vadí mi zakonzervovanost téhle série. Tvůrci se bojí, posunout sérii někam dál a motají s v kruhu. Teď jsme tu však měli nudné postavy ve vedení s otravnou Felicity Jones, kterou už nechci nikdy v ničem vidět hrát. Ještě nikdy jsem se v kině nenudil.
p.a.douch
p.a.douch
8 362 bodů
9
Takže nečekal jsem nic, spíš průšvih než dobrý film. Ale byl jsem příjemně překvapen. Postupně jsem si zdejší hrdiny oblíbil. Jen škoda, že zdejší hrdinové a záporáci nebudou dále využiti. No a nakonec přijde i Darth Vader. Rozhodně tenhle film nijak nesnižuje kvalitu základní série. Ba dokonce se podle mě řadí mezi to nejlepší co zatím ve filmovém světě Star Wars vzniklo.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6
Těžko se k prvnímu oficiálnímu spin-offu ze Star Wars universa zaujímá nějaký výrazný postoj - sám film totiž nijak výrazný není. Zamrzí absence vlastního podpisu, přestože právě tím se spin-offy mohly - podobně jako se to daří marvelovkám - od ostatních SW filmů oddělit (a že jen ztmavíte obraz a vynecháte rolovací úvod vážně nestačí). Největším prohřeškem je každopádně to, že má film přes dvě hodiny, za celou dobu řeší JEN onu triviální zápletku (o nic jiného tu vážně nejde, absentují i vedlejší mikropříběhy) a i přesto nedokáže vykreslit hlavní postavy. K čemu je pak poměrně odvážné finále, když jsou nám charaktery ukradené a nic o nich nevíme. Pokud to byl záměr (vytvořit příběh vojáků, jejichž "činy nebudou zapomenuty, i když jména ano"), ok, ale třeba Černý jestřáb sestřelen to samé dokázal podat způsobem, že jsme cítili jejich bolest. To se tady vážně nedostaví. Finále je velmi slušné, posledních 20 minut svou úderností takřka výborných. Ale v celém filmu není jediná scéna, kvůli které musel vzniknout. A digitální omlazování o dvě třídy horší, než třeba v Ant-Manovi.