Mamon

69%

Komentáře a recenze 8

8
Zřejmě tomu nebude tak, že v českých televizních podmínkách nemůže vzniknout kvalitní dílo, které kdyby nepromlouvalo naším jazykem, mohlo by být klidně zaměněno za nějakou zahraniční produkci, jak se naši tvůrci často zaklínají. Musí nám to však opět dokázat importovaná kabelovka HBO, jejíž Mamon vypadá na první pohled jako něco z jiného filmového světa. Nejde o přehánění, zcela jiná úroveň kvality nad ryze tuzemskou produkcí je nepopiratelná po pár záběrech, kdy obraz vypadá filmověji než u většiny filmů, zvuk postrádá pachuť studiových postsynchronů a generická dramatická hudba nedoplňuje 100 % stopáže i u těch nejnudnějších dialogů, aby vzniklo drama tam, kde prostě není. Mimo jiné proto, že tu nudné dialogy nejsou. Po dvou dílech.
8
Na tuzemské poměry hodně dobré, ikdyž pár nedostatků se samozřejmě najít dá. Čeští tvůrci asi obšlehli severský originál se vším všudy, i s tou designovou chladností a božskou mytologií ocejchovaný pakt. Který ale v zemi, kde se penízky fasují v krabici od bot, působí fakt trochu mimo. Tři hvězdy by se mi ale zdály málo. S01-4/5
9 025 bodů
8
Přestože je Mamon Český seriál, dá se na něho koukat. Herci něco hrají. Příběh celkem zajímavý. Ps: Norskou verzi jsem neviděl. Je vidět, že do projektu byli vloženy peníze i úsilí a navíc má seriál začátek a konec, tudíž těch 8 epizod zvládne každý do týdne bohatě zhlédnout. (Já to zvládl za dva dny)
petr-hnyk
1 542 bodů
8
Skoro bych řekl, že je česká verze lepší než norská předloha. Zvláště děsivě působí dosazení českých reálií se změněnými jmény, která až překvapivě zapadají do původního námětu.
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
7.5
Dokoukáno. Možná jsem si měl ten poslední díl nechat ujít a ponechat ho jako nezjevené tajemství. Obavy, že finále neustojí skvěle rozjetou hru, se, bohužel, do značné míry naplnily (i když to je věc samozřejmě subjektivního prožitku). Nicméně připomínám skvělou poučku z Kaufmanovy Adaptace (r.S.Jonze) - "Udělejte dobře konec a divák vám odpustí spoustu věcí, které se vám nepovedly před tím." Z produkce HBO pořád vítězí z českých titulů Hořící keř. Mamon je ale hned za ním.
dagmar.gallyasova
63 bodů
10