Sedm statečných

68%

Komentáře a recenze 38

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 088 bodů
8
Původní verzi jsem nikdy neviděl,proto jsem při sledování nebyl nikterak ovlivněn porovnáváním. Chápu,že dnes je moderní být multikulturní a proto mne neudivilo,že v 7 statečných nechybí indián,asiat,černoch,nebo hispánec. Hold taková je doba a tak to musíme brát. Celý film mne neuvěřitelně bavil,příběh měl šmrnc a napětí.Akční scény byly vynikající a závěrečné finále mne donutilo potlačit slzu.
martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
28 393 bodů
3
Snímek avizovaný jako remake nepřekonatelné stejnojmenné klasiky z roku 1960, ale má k němu setsakramentsky daleko. Výprava je sice přijatelná, byť moc exteriérů tu není, ale scénář je naprosto odfláknutý. O jednotlivých postavách se nedozvíme naprosto nic a jediné, co je na první pohled vidět, že sedmičlenná sestava ochránců pořádku a spravedlnosti je různých ras. Ne náhodou se o tomto snímku říká, že se jedná o multikulti výchovný film. Čert vem, že americká historie byla jiná. Je zde naroubováno ohromné množství politicky korektní propagandy. Na co si neustále stěžuje Red Harvest se mi nechce ani psát. A kdo jediný tu umírá? Ale ano, pouze bílí hrdinové. Ale dost tohoto. Postavy neprokazují žádný vývoj. Dialogy téměř vyznívají nuceně. Častá jejich nabubřelost je spíše na škodu. Příběh má mnoho děr a do očí bijící naivity. Např. závěrečná doslova válečná scéna. Kulometem se tu rozstřílí ulice na ohromnou vzdálenost a jak je vidět ze záběru, skrz několik budov. Proč se tu snaží z diváka dělat blbce? Nehledě na to, kolik nábojů na jeden klip se vystřílí. Tvůrci po technické stránce snímek natočili dle současných postupů, ale mnohokrát je vidět, že se snažili kopírovat i staré známé spaghetti westerny. Úhly kamery, pohledy do očí či postavení určitých lidí. Jako rodokapsový western tohle vůbec nevyznívá. Jedná se čistě o běžný válečný počin z amerického území konce 19. století. Nic víc, nic míň. Stará klasika je tímto politicky korektním počinem naprosto znevážena.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
6
Lepší, než bych čekal, hodně tomu pomáhá namixované obsazení, které umožňuje přežít nutnou expozici. Ale nezajímavá režie a poměrně nahodilé motivace (na rozdíl od obou předloh tu u poloviny postav vůbec není jasné, proč by měly chtít jít na smrt) to táhnou dolů.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
4
Ikdyž se odprostím od toho, že to je remake jednoho z nejzásadnějších "remaků" všech dob, tak mi zůstane jen slaboučký příběh, sice precizně natočený, ale když herci nemají co hrát...Na Pizzolatta hodně špatné a na Fuquu vlastně taky.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
7
Uznávám, že Sedm statečných je pro mnohé nedotknutelná klasika a těchto Sedm statečných bych jako remake tohoto snímku rozhodně nepovažoval. Je to nový western s novými postavami, který se odehrává někde úplně jinde, má jinou zápletku, byť myšlenka zůstává stejná. Takže jak to tedy podle mě dopadlo? No, vleče se to. A když se to dovleče, tak přichází bezbřehá akce a do toho si občas režisér vzpomene, že má na place dva oskarové frajery a vzpomene si, že by to chtělo taky třeba ukázat nějaké emoce. Pravda je, že se tu moc nepovedlo vzbudit sympatie u hlavních postav, což mě obzvlášť zamrzelo, protože potenciál tu byl velký. Denzel odehrává svůj obvyklý nadstandard a poselství diverzity je do očí bijící. Strašný průšvih to tedy není, ale zítra už nebudete vědět, o čem to je.
lamps
lamps
15 156 bodů
5.5
Sedm statečných. To je ve světě filmu zažitý pojem. Nesmrtelné dílo, které je ve svém žánru měřítkem kvality. Udělat remake této legendy postavilo tvůrce automaticky před problém, jehož nevyřešení jsem pociťoval takřka soustavně během celého průběhu filmu. Tím problémem bylo natočit western natolik dynamický a komplexní, aby uspokojil současné publikum, rozmazlené zlatým věkem filmové techniky, a zároveň i krapku staromilný a ne příliš autorsky iniciativní, aby vyhověl také zarytým fanouškům originálu a klasického westernu jako takovému. Že se to nakonec nepovedlo, by se dalo za určitých okolností i v pohodě tolerovat, obzvlášť přihlédnu-li k mým osobním sympatiím k hereckému štábu, některým starším dílům režiséra Fuqui nebo tragicky zesnulému skladateli Hornerovi, který dokázal rozvinout původní legendární melodii do vcelku působivého atmosférického slepence jeho osvědčených motivů z Nepřítele před branami či Avatara. Ale co mi hodně vadilo, bylo strašlivě předvídatelné schéma scénáře, který, ačkoli se snažil převléct původní příběh do neokoukaného moderního hávu a dodat postavám odlišné motivace k jejich nemožnému hrdinskému činu, aplikuje v průběhu opakovaně ta nejlacinější klišé dobrodružných filmů a užívá naprosto primitivní vývojový vzorec, který by mohl vypadat nějak takto: A – Zažehnutí konfliktu a motivace pohledné hrdinky k pomstě; B – Přesvědčování; nejprve hrdinka přemluví k ochraně místních hlavní postavu, jež následně putuje po státech a hledá pomoc; C – Shledání a výcvik vesničanů; D – Závěrečná bitva. Čtyři etapy příběhu a mezi nimi již bohužel nic, co by je jakkoli zvýraznilo v rovině emocionální, psychologické či narativní. Hlavní záporný charakter jen účelně jedná, aby dal „dobru“ co největší motivaci, a parta neohrožených pistolníků přistoupí bez jakýchkoli vytáček a pochybností na účast v akci, která přitom znamená takřka jistou smrt. Navíc i titulní sedmička, v původním snímku složená z charakterově odlišných a vzájemně se doplňujících postav, nyní až podezřele splývá v jeden povahově jednosměrný, zato však etnicky řádně promíchaný kulturní guláš, z něhož si zapamatujeme s odstupem času snad jen bezstarostný úšklebek Chrise Pratta či nervózní grimasy jediného potenciálně rozporuplného Ethana Hawka..... Jediné, kvůli čemu opravdu stojí za to film vidět, je dle očekávání fantastická audiovizuální stránka, která dělá ze dvou ústředních přestřelek skutečně opojný westernový zážitek, přičemž pastvou pro oči jsou zásluhou krásného rámování záběrů i triviální jezdecké scény napříč typickou krajinou Divokého západu, nebo konkrétně závěrečný polocelek Denzela Washingtona v momentě, kdy se vynoří z domu vstříc hlavnímu sokovi, snímán z majestátního podhledu a s prachem vířícím na sluncem prozářeném pozadí - rozhodně jeden z nejsvěžejších záběrů letošního roku.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
6
Originál z roku 1960 jsem neviděl. Jednoduchý důvod: Většinou když je něco strašně hypeované tak se mi to potom tak na 80 procent moc nelíbí. Proto k tomuto remaku přistupuju trochu jinak. Ale tento film mi vyrazil dech. Je to ten správný temně špinavý western který se ničeho nebojí. Uchvacuje to od začátku do konce a rozhodně pomáhá že tým sedmi statečných je rasami přeplněný (Afroameričan, 3 běloši, asiat, mexičan a indián). Film se dá rozdělit na 3 částí: Shánění členů Sedmi Statečných, příprava na boj a finální bitva. Každá část je svým stylem jiná a rozhodně to filmu pomáhá. Úplně skvělé to jistě není. Filmu se dá upřít jemné zdržování ve finální fází a pár věcí by se ještě našlo. Sedm Statečných ale překvapuje především tím, že ten kdo čekal zbytečnou výplachovku dostane zajímavý western. Ale originál jsem neviděl takže k tomu prostě přistupuju jinak...................
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
6
Nechápu důvod vzniku, protože originál byl doslova dokonalý. Zde je to jen slabé kafe toho pořádného. Přestřelka v půlce je přímo geniální a za tu by se nemusel nikdo stydět, ale ta poslední finální bitva byla až přes čáru. Motivace hlavních postav je dosti nelogická a přesto, že se hudba snaží být originálu co nejvíce podobná, originálu se nic nevyrovná, ten ostatně pustí na konci, takže WTF? Film ale nabízí celkem dobré tempo, takže vás to moc nudit nebude, jen si ale budete říkat, že originál je originál-
Klajnik
Klajnik
8 589 bodů
4
Na rozdíl od Sedmi Statečných z roku 1960 má tento remake poměrně dobré akční sekvence, což je žádoucí u filmu o pistolnících bránící městečko - vlastně je to žádoucí u všech filmů, které vyobrazují akci. Zde ta akce sice nemá takovou "sílu" jako třeba Wild Bunch či ta dvacetiminutovka z Open Range ani takový styl jako Django Unchained, ale rozhodně není tak debilní a nudná jako v originále. Je zde slušná destrukce, sedmička má nějaký plán obrany a protagonisté zde umírají vděčnějším a smysluplnějším způsobem než v originále (viz. můj komentář). I ta akce však má své rezervy. Mohla být prostorově přehlednější a důmyslněji vystavěná. Pak by jisté momenty byly ještě vděčnější. To už ale přesahuji rámec akce, kde by se různé linky měly zhustit a katalyzovat a uzavřít. K tomu ta akce slouží. Nemá být jen pestrým pokoukáním, ale má zhustit dějovost. A ona ji zde do jisté míry zhustí, ale jak říkám - má to své rezervy. Antoine Fuqua totiž není dost důmyslný ani autorský tvůrce. Remake totiž nemá atraktivní kinematografii (záběrování, barvy, střih...), přičemž stylovost je u takových typů filmu poměrně zásadní. Styl také dokáže mnoha bodům v příběhu dodat půvab a sílu. Ono to zde občas náběh má, ale není to dovedeno k dokonalosti a někdy to není esteticky soustředěné. Jelikož je to remake slavného filmu, tak zde zazní charakteristická melodie z pohádkového originálu, jež se však do tohoto ztvárnění látky vůbec nehodí. Naprostým základem však je přimět diváka, aby se o postavy zajímal. To se originálu u mě vůbec nepodařilo. Remake je na tom o trochu lépe, ale stále žádná sláva. Žádoucí je, aby každá postava ze sedmičky byla něčím odlišná od zbytku dalších, ale současně jejich specifický výraz nesmí být samoúčelný jako v originále. Pokud to postava umí s noži, mohlo by to být třeba proto, že to tak dobře neumí s pistolí a současně má třeba sadistické sklony - zde ta postava aspoň vrhá nože v boji. Prattův samolibý pistolník by zase měl být etablovaný jako showman, který šarádu využívá v kartách a dobře rozumí tomu, že když člověk umí něco sehrát, může mu to poskytnout výhodu, což by hezky vykrystalizovalo v závěru jeho příběhu, kdy sehraje smrt ještě před tím, než na něj nepřítel vystřelí, zhroutí se tedy pod sebe, kde nenápadně zapálí dynamit, a nakonec odpálí kulomet i sebe samotného. Celou práci by mohl vzít proto, že bránit město před značnou přesilou mu poskytne příležitost se pořádně předvést, což je zajímavější motivace než zájem vyplatit účastí svého koně, k němuž ve filmu není vůbec vztažena žádná pozornost, takže divák neví, jestli k němu má Prattův pistolník nějaký vztah. Hawkův z války narušený odstřelovač by si rovněž zasloužil více prokreslit. Pak by jeho příjezd do akce mohl být vděčnějším momentem. Alespoň ale neumře tak zbytečně jako postava z originálu, která rovněž vjede do akce, ačkoliv ji předtím opustila. Denzelův protagonista je poměrně nezajímavý. Jeho předobraz v originálu tvrdil, že práci bere, protože čest je to jediné, k čemu se může upnout, jelikož pistolník nikdy nikam nepatří a nemůže nic vybudovat. Zdejší protagonista práci vezme proto, že má se záporákem minulost, což zde působilo velmi levně. D'Onofriův tlustý náboženský fanatik rovněž není osobnostně prokreslený a nemá ani žádný vděčný moment, ač by mít mohl. Jeho náběh na scénu působí vyumělkovaně. Když však zahlásil, že mu ti muži rozbili o hlavu kámen, tak jsem se zasmál, což se originálu nepodařilo. Originál obsahuje takový suchý humor, který je i zde, ale rovně tu jsou takové štiplavější poznámky na adresu toho či onoho druha - prostě zde ze sebe postavy dělají tak trochu debily (Např.: Prattův pistolník, když zjistí, že k sobě přibrali Mexikánce), což je podle mě krok správným směrem, ač opět velmi nedotažený. Osobně by se mi líbilo, kdyby remake demytizoval onu statečnost: Obyvatelé městečka by pistolníkům sedmičky neustále předhazovali, že jsou stateční, ale divák by v průběhu filmu by viděl, že to tak prosté není. Je snadné být statečný, když na tebe málokdo má. Různí pistolníci by navíc vzali práci z různých důvodů a morální zásady by jím nebyly - nebo by jím byli jen u protagonisty. Všichni by však v boji padli (nikoli jen čtyři) a obyvatelé městečka by ten mýtus o nich v následujících letech konstruovala v lidových slavnostech, historkách a písních. Proto sedm statečných. Film by to však byl podvratnější. Dokážu si zkrátka představit něco o tolik lepšího....
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6
Chybí tomu odvaha hlavní postavy vykreslit syrově (to i Mladé pušky byly špinavější), přičemž jejich motivace k zapojení je často extrémně chabá. Vysoko to ale tahá
  • obsazení
  • slušné tempo
  • nekompromisní akce
  • chabá motivace postav
  • nedostatečně špinavé
  • oproti originálu to nemá nic navíc